X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בן גביר, הבוקר, בהר הבית [צילום: מינהלת הר הבית]
איחוד האמירויות ומצרים מגנות: להפסיק את הפרובוקציות המסוכנות
בתוך כך נדחה ביקור רה"מ נתניהו לאיחוד האמירויות בשבוע הבא לטענת לשכת רה"מ - הביקור נדחה מסיבות לוגיסטיות במצרים גינו את "פלישת הבכיר הישראלי למסגד אל-אקצה" מוקדם יותר משרד החוץ של ירדן טען כי עליית השר לביטחון לאומי להר-הבית היא הפרה של החוק הבינלאומי ושל הסטטוס-קוו
[צילום: מינהלת הר הבית]

מלבד סעודיה וירדן, גם איחוד האמירויות ומצרים גינו את עלייתו של השר לביטחון פנים, איתמר בן-גביר להר-הבית. בהודעה הרשמית שפרסמה איחוד האמירויות נמסר כי "כניסתו של השר הישראלי לשטחי מסגד אל-אקצה, כשהוא מלווה בכוחות ביטחון ישראלים. עמדת האמירויות ברורה והיא הצורך לספק הגנה וביטחון מלאים לאל-אקצה, ולהפסיק את הפרובוקציות המסוכנות בו. אנחנו קוראים לרשויות בישראל למנוע הסלמה ולא לנקוט צעדים שיחמירו את המצב. אנו מדגישים את חשיבות התמיכה במאמצי השלום במזרח התיכון, כמו גם לשים קץ לכל הצעדים הלא-חוקיים שפוגעים בסיכוי להגיע לפתרון שתי המדינות ולהקמת מדינה פלשתינית עצמאית בגבולות 67, כשבירתה מזרח ירושלים".
ממצרים נמסר כי "קהיר מביעה צער על הפלישה של הבכיר הישראלי בממשלה החדשה למסגד אל-אקצה בחברת פעילים קיצונים ובחסות הכוחות הישראלים והדגישה את דחייתה המוחלטת לצעדים חד-צדדיים שונים המפירים את המצב החוקי וההיסטורי הקיים בירושלים".
בתוך כך, נדחה ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באיחוד האמירויות, שהיה צפוי להתקיים בשבוע הבא. הביקור נדחה להמשך החודש. בלשכת נתנינו נטען כי הדחייה הינה מטעמים הנוגעים להיערכות לוגיסטית בלבד.
גורם בלשכת ראש הממשלה מסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מחויב לשמור בקפדנות ללא שינוי על הסטטוס-קוו בהר-הבית, לא נכנע לתכתיבים של חמאס. במסגרת הסטטוס-קוו שרים עלו לא פעם להר-הבית בשנים האחרונות ובהם השר לביטחון הפנים לשעבר גלעד ארדן. לכן הטענה שיש שינוי בסטטוס-קוו היא חסרת שחר".
מוקדם יותר משרד החוץ הירדני גינה לעליית השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, להר-הבית. בהודעה הירדנית נטען כי מדובר בצעד פרובוקטיבי ובהפרה של החוק הבינלאומי ושל הסטטוס-קוו ההיסטורי והמשפטי בירושלים ובמקומות הקדושים.
לדברי סנאן אל-מג'אלי, דובר משרד החוץ של ירדן, ההפרות וההתקפות המתמשכות על המקומות הקדושים בו-זמנית עם הפלישות של צה"ל בשטחים הפלשתינים מבשרים על הסלמה נוספת ומהווים מגמה מסוכנת שהקהילה הבינלאומית חייבת לפעול כדי לעצור אותה מיד.
עוד טען כי מסגד אל-אקצה על 144 הדונם שלו הוא מקום פולחן למוסלמים בלבד וכי הווקף הוא הגורם המשפטי היחיד בעל הסמכות הבלעדית בניהול המתחם. "ישראל נושאת באחריות המלאה להשלכות המסוכנות של ההסלמה הזאת שממוטטת את כל המאמצים שמושקעים כדי למנוע את התגברות האלימות שמאיימת על הביטחון ועל השלום", טען והוסיף כי על ישראל להפסיק באופן מידיי את ההפרות נגד מסגד אל-אקצה ולכבד את קדושתו ובנוסף להפסיק את כל הצעדים שנועדו לשנות את הסטטוס-קוו ולכבד את אנשי הווקף.

תאריך:  03/01/2023   |   עודכן:  03/01/2023
+רע"ם: הממשלה פוגעת באפוטרופסות ההאשמית הירדנית
21:01 03/01/23  |  עידן יוסף

מפלגת רע"ם מזהירה את הממשלה מפני פגיעה במסגד אל-אקצה וניסיון לשנות את המצב הקיים ברקע ביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר בהר-הבית. לדבריה, מדובר ב"התגרות מסוכנת ברגשות כמיליארד מוסלמים הרואים במסגד אל-אקצה המבורך זכות איסלאמית בלעדית" ו"פגיעה באפוטרופסות ההאשמית הירדנית על מסגד אל-אקצה".

+גורם בלשכת נתניהו: במסגרת הסטטוס קוו שרים עלו לא פעם להר הבית
16:23 03/01/23  |  איציק וולף

גורם בלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דוחה את הטענות שלפיהן עליית השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, היא הפרה של הסטטוס קוו.
לדבריו, ראש הממשלה נתניהו מחוייב לשמור בקפדנות ללא שינוי על הסטטוס קוו בהר הבית אך לא נכנע לתכתיבים של חמאס. "במסגרת הסטטוס קוו שרים עלו לא פעם להר הבית בשנים האחרונות ובהם השר לביטחון הפנים לשעבר גלעד ארדן. לכן הטענה שיש שינוי בסטטוס קוו היא חסרת שחר", טען.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איחוד האמירויות ומצרים מגנות: להפסיק את הפרובוקציות המסוכנות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
מתקפת טילים בוצעה לעבר מחסנים בשדה התעופה בבירה הסורית    בין שניים לארבעה בני אדם נהרגו ושדה התעופה הושבת מפעילות    גורמי אופוזיציה: המטרות - של חיזבאללה ואירן
יוני בן-מנחם
חושש מהמגעים החשאיים בין ראש הממשלה המיועד נתניהו לבין יורש העצר הסעודי בדבר מתן "דריסת רגל" לסעודיה בהר-הבית כחלק מעסקה לנורמליזציה בין שתי המדינות. המלך הירדני מתמודד עם בעיות קשות מבית ומחוץ ומודאג כי ממשלת הימין החדשה תפר סעיפים בהסכם השלום עם ירדן
יוני בן-מנחם
למרות החתימה על הסכם הגבול הימי עם לבנון, המתיחות בין חיזבאללה לישראל גוברת בעקבות הברחות נשק מתקדם מאירן לחיזבאללה דרך שדה התעופה בבייירות    ממשלת נתניהו החדשה תצטרך להפסיק את התופעה המסוכנת הזו גם במחיר עימות צבאי עם חיזבאללה
איציק וולף
ראש הממשלה המיועד התראיין לערוץ אל ערביה    הצהיר כי לא מסר את הסמכויות ביהודה ובשומרון לשותפיו הפוליטייים    "אני אמשול ואנהיג ואנווט את הממשלה, המפלגות יפעלו לפי המדיניות שלי"
איציק וולף
הודה לצה"ל ולכלל מערכת הביטחון על הזכות לעבוד במחיצתם, ועל תרומתם הכבירה בכלל הזירות למען ביטחון ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il