X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
מוטי בסוק [צילום: יוטיוב]
מת העיתונאי מוטי בסוק בגיל 78
"מוטי היה איש ערכי, צנוע, סוציאליסט אמיתי, אך מעל לכל, חבר אמיתי, מוטי היה בעיניי סמל לאדם החיובי האולטימטיבי"

בירושלים הלך לעולמו (יום ב' 2.1.23) לאחר מחלה קשה העיתונאי מוטי בסוק. בן 78 היה במותו.
בסוק נולד בירושלים בוגר בבית הספר התיכון ליד האוניברסיטה (בוגר מחזור כ"ד 1962). בהמשך למד כימיה באוניברסיטה העברית בירושלים, ואחר כך עבד במשך כ-20 שנה כמורה לפיזיקה וכימיה בתיכון רנה קסין ובתיכון "אורט נביאים". נחשב למורה אהוב ומוערך.
את הקריירה העיתונאית שלו החל לצד עבודתו כמורה ככתב ספורט ביומון "חדשות הספורט" וככתב פרשן ספורט בעיתון מקומי בירושלים. בהמשך שימש ככתב מדיני ופוליטי בעיתון "על המשמר" ו"בדבר" ולאחר סגירת "דבר" עבר ב-1996 לשמש כתב פרשן כלכלי בעיתון הארץ"/"דה מרקר" במשך 22 שנים. ב-2017 יצא לגמלאות.
זוכה בפרס הישראלי לתקשורת כלכלית איכותית
ב-2009 זכה בפרס הישראלי לתקשורת כלכלית איכותית מטעם האגודה לזכות הציבור לדעת. ועדת השופטים של הפרס נימקה בחירתה בבסוק: "כתיבתו של מר בסוק מצטיינת בבהירות, יסודיות ומקצועיות מהמעלה הראשונה. מר בסוק מקפיד לדווח על נושאים כהווייתם, מבלי לערב את דעותיו האישיות. הוא מנתח את נושאי הסיקור באופן מעמיק ובכך מעשיר ומחכים את הקורא".
וכך כותב העיתונאי הירושלמי שוקי בן-עמי על מוטי בסוק בדף הפייסבוק: "בכאב עצום שמעתי על פטירתו של מוטי בסוק, חבר יקר ואיש נדיר. היינו חברים במשך שנים ואף זכיתי לעבוד לצדו, שזו הייתה חוויה אמיתית. מוטי היה ידען שאין שני לו. הוא היה אנציקלופדיה מהלכת בנושאי ספורט, חרדים, פוליטיקה, חברה, כלכלה, ומה לא?
מוטי היה איש ערכי, צנוע, סוציאליסט אמיתי, אך מעל לכל, חבר אמיתי. מוטי היה בעיניי סמל לאדם החיובי האולטימטיבי. מאוד כאב לי על ההידרדרות במצב בריאותו. לא הוגן מצד האל, חשבתי, לעולל כך למוחו האדיר של מוטי... הוא היה מורה ומחנך בכל רמ"ח אבריו, שהעמיד מאות רבות של תלמידים. הוא היה עיתונאי שקורץ מחומרים שאינם בנמצא היום. הוא היה איש אמת. איש הגון וישר מאין כמוהו", כותב שוקי בן עמי.
"חכם ידען אהוב על כולם"
רעייתו מאירה בסוק כותבת בדף הפייסבוק: "בעלי היקר ואהוב ליבי מוטי שלי נפרד היום מאיתנו. היינו נשואים 48 שנים מאושרות מאד. מוטי היה איש יוצא מן הכלל, חכם וידען. אין נושא שלא התעניין בו, מספורט שידע הכל ולראייה ספריו, פוליטיקה, כלכלה, ירושלים, ארכאולוגיה, היסטוריה ועוד ועוד. היה אבא נהדר וסבא יוצא מן הכלל. היה מורה לפיזיקה וכימיה בבית ספר רנה קאסן ובתחילת דרכו כמורה גם באורט. כל תלמידיו אהבו אותו. היה חבר טוב של הרבה אנשים. היה איש ישר דרך ואהוב על כולם. השנה האחרונה הייתה קשה אבל היו לו 77 שנים נהדרות. אוהב לנצח.
כתב ספרים בנושאי ספורט
מוטי בסוק היה מומחה להיסטוריה של הספורט. פרסם ב-1978 ספר על תולדות משחקי הגביע העולמי, ב-1992 ספר על המשחקים האולימפיים, ב-2018 ספר על היסטוריית המונדיאלים, וב-2020 ספר על תולדות המשחקים האולימפיים.
מוטי הותיר אחריו את רעייתו מאירה בסוק משפטנית ועיתונאית שני ילדים: ד"ר אור בסוק משפטן מרצה למשפטים, איריס ארליך ונכדים. הלוויתו תיערך היום (3.1.23) ב-14:00 בבית העלמין גבעת שאול בירושלים.

תאריך:  03/01/2023   |   עודכן:  03/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
עידן יוסף
בית הכנסת ביפו היה שומם וריק במשך שנים    ישיבת ההסדר ביפו פתחה מחדש עשרה בתי כנסת בעיר שנסגרו
יפעת גדות
האישה החזקה בענף הצאן בישראל: אילנית דעדוש קלפון (47) ממושב גורן בגליל העליון תזכה לפרס על היותה פורצת דרך בתחומה בוועידה, שתיערך בין ה-6.1-4 במעלה החמישה    כבר 23 שנה שהיא מהקולות הבולטים בתחום, עובדת, מייצגת ונותנת ליווי וייצוג לאגודות צאן בארץ: "האתגר שלי להשתרש בעולם גברי הוכתר בהצלחה"
יפעת גדות
להב בן ה-86 מקיבוץ ניר דוד עוסק עשרות שנים בפיתוח וטיפוחי מכלואים של אמנונים    בעבר שימש כמנהל תחנת המחקר של הדגים בגינוסר מטעם משרד החקלאות    יקבל את הפרס על תרומתו לענף הדייג בוועידת ישראל לחקלאות שתיערך בין ה-6.1-4 במעלה החמישה
יפעת גדות
הפרס - מטעם אגודת אח"י לעידוד המחקר, הספרות והאומנות מיסודם של יוצאי עירק בישראל    הטקס השנה יוקדש לזכרה של ח"כ (לשעבר) נוזהת קצב ז"ל יו"ר האגודה
יפעת גדות
"עמותת שבי"ל גאה להעניק את מגן השקיפות לעיתונאית קרן נויבך ולעו"ד דן יקיר המקדמים בפעילותם הגנה מפני עוולות הרשות השלטונית וחשיפתן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il