X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
צמד העמרנים [צילום: באדיבות המשפחה]
מת שלום עמרני מ"צמד העמרנים"
שלום, שהיה האח הגדול מבין "צמד העמרנים", נפטר על-פי התאריך הלועזי למעשה כמעט שנה בדיוק אחרי מותו של אחיו הצעיר ושותפו לצמד, ברק עמרני, שנפטר ב-2 בינואר 2022

אתמול (יום ג', 3.1.23) הלך לעולמו לאחר מחלה, המוזיקאי והזמר שלום עמרני "החצי השני" של "צ עמרנים" - האחים שלום וברק עמרני, שהיה אחד הצמדים הפופולריים בשנות ה-60 וה-70. בן 85 היה במותו.
שלום, שהיה האח הגדול מבין "צמד העמרנים", נפטר על-פי התאריך הלועזי למעשה כמעט שנה בדיוק אחרי מותו של אחיו הצעיר ושותפו לצמד, ברק עמרני, שנפטר ב-2 בינואר 2022.
שלום נולד ב-1937 בתל אביב בבית חולים "הדסה", לרחמים ולשושנה עמרני. גדל בשכונת כרם התימנים שבעיר. משפחת אביו עלתה מתימן כבר בסוף המאה ה-19 ונמנתה עם מייסדי השכונה.
שלום למד בבית ספר המקצועי שבח (מכס פיין) בתל אביב ואחר כך למד בבית הספר "הטכני" של חיל-האוויר. את שירותו הצבאי עשה כחשמלאי מטוסים.
הקמת צמד העמרנים
בשנות ה-60 הקים שלום עם אחיו ברק עמרני את "צמד העמרנים". הצמד הוקם באורח מקרי למדי וזה סיפור הקמתו: שלום עמרני שהיה, כאמור, חשמלאי מטוסים באותם ימים החל ללמוד נגינה אצל המורה לגיטרה, אמן הגיטרה יוסף פלתה. פלתה כנראה התרשם מנגינתו וקולו של תלמידו והקים עימו את "צמד הגיטרות" שהתפרק אחרי למעלה משנה. שלום עמרני, כך מספרים, לא היה נלהב לחזור לחשמלאות מטוסים והציע לאחיו ברק שסיים זה לא מכבר עבודתו בצי הסוחר להקים צמד זמר - צמד "העמרנים". והשאר היסטוריה.
"צמד העמרנים" הופיע במשך 25 שנים והיו צמד פופולרי ומוכר למדי בשנות ה-60 וה-70. שני האחים, ליוו עצמם בגיטרות תוך שהם שרים בהרמוניה מופלאה. הם הופיעו יחדיו ברחבי הארץ ובפסטיבלים מעבר לים כשהם מייצגים את הזמר הישראלי בשילוב הזמר המסורתי. בין השירים שביצעו לאורך השנים "שובה אליי", אגדת הל"ה, "ברח המלך" "הרמטכ"ל התימני", "יש לי גן", "אביגיל" ועוד.
מנהלם המוזיקלי של הצמד היה המלחין והמנצח הנודע יוסף הדר. צמד העמרנים הוציא מספר תקליטים. בשנת 1966 הוציא הצמד תקליט אריך נגן וב-1988 הוציאו "העמרנים" את תקליטם השני "רוח דרומית" שכלל שירים תימניים ישנים. בשנת 1976 ביצע צמד העמרנים את שירו של אורי שבח, "פזמון האגודה", בפסטיבל הזמר המזרחי וזכו במקום השני בתחרות.
"ערב של עמרנים"
בדצמבר 1978 נערך לצמד העמרנים אירוע הצדעה, תוכנית רדיו בשם "ערב של עמרנים". האירוע נערך באולם "בית המורה" בתל אביב בהנחיית רבקה מיכאלי שאמרה באירוע "ברוכים הבאים לבית המורה שהפך באופן חן פעמי לבית המורי... באירוע זה "העמרנים" הופיעו לצד שירים חדשים בהלחנתו של מוני אמריליו בשירים מוכרים כמו: "כי תבואו לארץ", "דרור יקרא" בניהולו המוסיקלי של נגן הגיטרה יגאל חרד.

שלום עמרני [צילום: באדיבות המשפחה]

באירוע סיפרו האחים עמרני על ילדותם בשכונת כרם התימנים בתל אביב שם גדלו. על הבמה הופיעו בזה אחר זה דמויות מהשכונה הקשורות לאחים עמרני כמו מורי נחום, מיוש (יתכן שיבוש בשם, א.א) בעל חנות המכולת השכונתית ועוד. האירוע ננעל בריקודים תימניים.
אחותם של שלום וברק עמרני, מאירה עמרני (נקראת ע"ש מאיר דיזנגוף) מספרת לי כי אחיה שלום עמרני בנוסף לפעילותו הידועה ב"צמד העמרנים" עסק רבות משנותיו בנושאי בתחומי תרבות שונים. בין השאר היה סוכן שיווק בתחום התרבות ומשך מספר שנים היה אף רכז תרבות קהילתי בשכונות העיר תל אביב.
שלום עמרני התגורר בתל אביב, היה גרוש, הותיר אחריו בת ונכדה. יובא היום (4.1.2003) למנוחות בבית העלמין ברמת השרון.

משפחת עמרני [צילום: באדיבות המשפחה]
תאריך:  04/01/2023   |   עודכן:  04/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מת שלום עמרני מ"צמד העמרנים"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נוסטלגיה.
צמד נפלא.  |  4/01/23 15:00
2
פיסת תרבות והיסטוריה.
עזרי  |  5/01/23 17:49
3
יבורך הכותב
עזרי  |  6/01/23 22:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
אלי אלון
"מוטי היה איש ערכי, צנוע, סוציאליסט אמיתי, אך מעל לכל, חבר אמיתי, מוטי היה בעיניי סמל לאדם החיובי האולטימטיבי"
עידן יוסף
בית הכנסת ביפו היה שומם וריק במשך שנים    ישיבת ההסדר ביפו פתחה מחדש עשרה בתי כנסת בעיר שנסגרו
יפעת גדות
האישה החזקה בענף הצאן בישראל: אילנית דעדוש קלפון (47) ממושב גורן בגליל העליון תזכה לפרס על היותה פורצת דרך בתחומה בוועידה, שתיערך בין ה-6.1-4 במעלה החמישה    כבר 23 שנה שהיא מהקולות הבולטים בתחום, עובדת, מייצגת ונותנת ליווי וייצוג לאגודות צאן בארץ: "האתגר שלי להשתרש בעולם גברי הוכתר בהצלחה"
יפעת גדות
להב בן ה-86 מקיבוץ ניר דוד עוסק עשרות שנים בפיתוח וטיפוחי מכלואים של אמנונים    בעבר שימש כמנהל תחנת המחקר של הדגים בגינוסר מטעם משרד החקלאות    יקבל את הפרס על תרומתו לענף הדייג בוועידת ישראל לחקלאות שתיערך בין ה-6.1-4 במעלה החמישה
יפעת גדות
הפרס - מטעם אגודת אח"י לעידוד המחקר, הספרות והאומנות מיסודם של יוצאי עירק בישראל    הטקס השנה יוקדש לזכרה של ח"כ (לשעבר) נוזהת קצב ז"ל יו"ר האגודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il