X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היו"ר אופיר כץ [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
חקיקת בזק להצע"ח לשלילת אזרחות למחבלים
ועדת הכנסת אישרה את הבקשה להקדמת הדיון בצע"ח בהצעה נכתב כי ישראלי שמקבל תשלום מהרש"פ יאבד את מעמדו כאזרחות

ועדת הכנסת, בראשות ח"כ אופיר כץ אישרה (יום ב', 9.1.22) את הבקשה להקדמת הדיון בהצעות חוק לביטול אזרחותו או תושבתו של פעיל טרור המקבל תגמול עבור ביצוע מעשה הטרור. ההצעה עברה ברוב של 10 בעד ו-2 ח"כים נגד
ע"פ דברי ההסבר להצעה - אזרח או תושב מדינת ישראל שהסכים לקבל תשלום מהרש"פ, במישרין או באמצעות גוף זר, כשכר או תגמול בעבור ביצוע מעשה טרור או עבירה אחרת שיש בה משום פגיעה חמורה בביטחון המדינה, כמוהו כמעיד על עצמו שהוא מוותר על מעמדו כאזרח או כתושב. מוצע ליצור זיקה ברורה בין קבלת שכר עבור ביצוע מעשה הטרור לבין הזכות לאזרחות או תושבות.
את הצעת החוק הגיש חבר הכנסת אופיר כץ, המשמש גם כיו"ר הוועדה שתדון בה. מלבד כץ, הצעות דומות הוגשו בנפרד על-ידי ח״כ שרן השכל, קבוצת ח״כים מהציונות הדתית והליכוד, וכן ישראל ביתנו. ככל הנראה, לאחר הדיונים בוועדה יאחדו את את שלל ההצעות להצעה אחת אחידה, שתעבור בהקדם בכנסת.
ח"כ שמחה רוטמן, מיוזמי הצעת החוק, אמר: התרגלנו במשך שנים שזה לגיטימי שיושבת לידנו רשות שמקבלת תקציבים ממדינת ישראל, שבספר החוקים שלה מופיע תעריפון: רצחת יהודי? תקבל קצבה. ואם אתה אזרח ישראלי תקבל יותר, ולפי כמה אנשים הם הרגו. המינימום כמדינה מוסרית לעשות זה לאסור ממנו להיות אזרח או תושב ישראלי.
ח"כ לימור סון הר-מלך: "מה שמפריע לי בחוק הזה שיש פה התניה לשלילת אזרחות. רק מי שקיבל קצבה. כל מחבל שרצח יהודי, צריך לשלול לו את האזרחות. אני חושבת שדין של אדם כזה הוא מוות".
ח"כ אחמד טיבי: נושא שלילת האזרחות שמובא תדיר לכנסת הוא נושא סלקטיבי שמתייחס רק לערבים. רצח הוא יותר חמור מקבלת תשלום ולכן אני מציע שתוסיפו למשל לשלול אזרחות מרוצח ראש הממשלה. מישהו בכנסת מאז רצח רבין העלה בדעתו לשלול לרוצח את האזרחות? מישהו שקל לדון בביטול האזרחות של עמי פופר שרצח וטבח ב-7 פועלים פלשתינים? מוטב שתעשה את הפשע הכי חמור כשאתה יהודי.
ח"כ משה סעדה פנה לרע"ם בבקשה לגנות את מסיבת השחרור שנעשתה לרוצח. " אחמד טיבי מסרב לגנות וזה זכותו ואנחנו נדאג להוציא אותם מהפרלמנט. ישבתם בקואליציה הקודמת, ואם אתם רוצים להיות חלק מהחברה הישראלית, אתם חייבים לגנות".
שמעון גולובנציץ', אב שכול, מפורום בוחרים בחיים: "יש פה התחלה חדשה. בשבילנו החוק הזה הוא התחלה של שינוי ושל צדק. מקווה שהחוק הזה יעבור כמה שיותר מהר, כשהמחבל הבא ישוחרר לא יעשו לו חגיגות כאלה. ההרתעה הזאת תמנע את הרצח הבא".
בשבוע שעבר השתחרר יונס שהיה האסיר הבטיחוני הוותיק ביותר בכלא הישראלי. כרים יונס נעצר בשנת 1983 יחד עם בני דודיו מאהר וסאמי יונס, שלושת המחבלים מכפר ערה שבצפון אשר הורשעו בחטיפתו ורציחתו של החייל אבי ברומברג ב-1980.
כמו-כן, אישרה הוועדה את בקשת הממשלה להקדמת הדיון בהצעת חוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום (יהודה ושומרון). ההצעה אושרה ברוב של 12 בעד ו-2 ח"כים נגד

תאריך:  09/01/2023   |   עודכן:  09/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חקיקת בזק להצע"ח לשלילת אזרחות למחבלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המדינה טענה: לוי קיבל 500,000 שקל בעסקות תרמיתיות מול אנשי דויטשה בנק ב-2009    אגמון-גונן: המדינה לא הביאה עדים מהותיים ונוצר ספק לגבי הסיבה להעברת הכסף לחשבונו
איציק וולף
סמיר מצלאוי ירכוש את כל מניות שותפו אליהו קנפלר ויסיים את השותפות שהפכה לקרקע לסכסוך מתמשך    התשלום יועבר בשני שלבים
יצחק דנון
בית המשפט דחה את ערעורו של אהרון סבח, עובד במעבר המכס נהר הירדן, על חומרת עונשו בעקבות אמירות גזעניות בוטות לעובד ממוצא אתיופי
איציק וולף
הראל השקעות פנתה לדירקטוריון ישראכרט והציעה לרכוש את מלוא הונה המונפק והנפרע של חברת האשראי בפרמיה של 28% (595.4 מיליון שקל) ביחס לשער הסגירה של ישראכרט בסוף השבוע שעבר
איתמר לוין
חדשות 12: לוין יציע להבטיח לקואליציה רוב מוחלט בוועדה לבחירת שופטים, כולל במינוי שופטי בית המשפט העליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il