X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בדיקת קורונה, שכם [צילום: נאסר אישתייה, AP]
סופית: לא ייחשף הסכם הלוואה של 800 מ"ש לרשות הפלשתינית
ביהמ"ש העליון דחה את ערעורה של עמותת לביא על דחיית בקשתה לחשוף את ההסכם מזמן הקורונה מסכים עם המחוזי: החשיפה תפגע ביחסי החוץ ובביטחון המדינה

משרד האוצר לא יחשוף את ההסכם ממאי 2020 במסגרתו הלוותה ישראל לרשות הפלשתינית 800 מיליון שקל, לסיוע במאבק בקורונה. בית המשפט העליון דחה (9.1.23) את ערעורה של עמותת לביא, המזוהה עם הימין, על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים, אשר דחה את בקשתה לחשוף את ההסכם על-פי חוק חופש המידע.
ההלוואה ניתנה ביוזמתו של שר האוצר דאז, ישראל כ"ץ. הרשות התחייבה לפרוע את ההלוואה באמצעות קיזוז מהכספים שישראל מעבירה לה. משרד האוצר דחה את בקשתה של לביא, בנימוק שהפרסום יפגע ביחסי החוץ של ישראל ובבטחונה. לביא טענה, כי חלק מהפרטים כבר פורסמו, פרסומם של האחרים לא יפגע במדינה ויש בו עניין ציבורי, בין היתר לנוכח האפשרות שההסכם אינו מתיישב עם החוק לפיו ישראל לא תעביר לרש"פ כספים הדומים לסכומים שהרשות הוציאה לצורכי טרור ותמיכה במחבלים.
בדחותו את העתירה במרס אשתקד קבע השופט יורם נועם: "המסקנות וההערכות של הגורמים המקצועיים - על בסיס המידע, ההסברים והניתוח שבחוות הדעת [שהגישה המדינה] - הולמות את המבחן ההסתברותי שנקבע בפסיקה, בדבר חשש בעל משקל, על-רקע עוצמת הסיכון לפגיעה ביחסי החוץ של המדינה ובביטחון המדינה, והסתברות מימושו. התרשמתי, אפוא, כי 'הסתברות החשש' לפגיעה ביחסי החוץ של המדינה עם הרשות הפלשתינית ועם צדדים שלישיים, ולפגיעה בביטחון המדינה, כתוצאה מחשיפת רשמית של עצם ההסכם הקונקרטי, וממילא פרטים כלשהם מסעיפיו, היא ממשית, ועוצמת הנזק חמורה.
"החששות האמורים הם ממשיים וקונקרטיים, זאת מהטעמים שפורטו בדיון במעמד צד אחד, ועל-רקע מכלול הנסיבות המיוחדות, שמן הסתם לא ניתן לפרטן בפומבי, מעבר לפרפראזה שהציגה המדינה, בעניין 'רגישות השיח הדיסקרטי בין ישראל לבין הרש"פ, שנוגעת לאינטרסים מדיניים וביטחוניים רבים של מדינת ישראל, וההשלכות הצפויות למתן פומבי לפרטי השיח ותוכנו'; ובדבר הערכת הגורמים הרלוונטיים כי 'במקרה דנן, מסירת המידע המבוקש עלולה לפגוע ביחסי החוץ הקיימים והעתידיים, ובאינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל".
השופטים דוד מינץ, יוסף אלרון ואלכס שטיין דחו בהחלטה קצרה את ערעורה של לביא, תוך אימוץ פסק דינו של נועם במלואו. "אין מקום לדחות את הממצאים העובדתיים שנקבעו בפסק הדין; הממצאים שנקבעו תומכים במסקנה המשפטית; אין בפסק הדין טעות שבחוק", הם אומרים. לביא חויבה בתשלום הוצאות בסך 5,000 שקל. את לביא ייצג עו"ד יצחק בם, ואת משרד האוצר - עוה"ד דניאל מארקס וסיון דגן.

תאריך:  09/01/2023   |   עודכן:  09/01/2023
+צה"ל עצר הלילה 11 מבוקשים ביהודה ובשומרון
09:12 09/01/23  |  איציק וולף

לוחמי צה״ל, שב״כ ומג״ב פעלו הלילה במספר מוקדים באוגדת יהודה ושומרון, בין היתר בכפרים ג'יפנא וחבלה.
הכוחות פעלו בכפרים עיזרייה ואבו דיס שבמרחב חטיבת עציון ועצרו ארבעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות, חשודים יידו אבנים, השליכו מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.
במהלך הפעילות בעיר חברון שבמרחב חטיבת יהודה הכוחות איתרו שלושה אקדחים, ארבעה רובי ציד, שני רובי שוטגאן, נשק מסוג M-16 ומספר רב של חלקי נשק ותחמושת, במהלך הפעילות נעצרו שני מבוקשים.
לוחמי צה"ל עצרו שני מבוקשים בכפר בית סירא שבמרחב חטיבת בנימין. כמו כן, בפעילות הכוחות בעיר שכם שבמרחב חטיבת שומרון, הכוחות עצרו שני מבוקשים נוספים.
בפעילות הלוחמים בכפר שוויכה שבמרחב חטיבת מנשה נעצר מבוקש. במהלך פעילות הכוחות בכפר א-זבדדה שבגזרת החטיבה, הכוחות ירו לעבר חמושים שירו לעברם, זוהו פגיעות.
המבוקשים שנעצרו וכלי הנשק שהוחרמו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סופית: לא ייחשף הסכם הלוואה של 800 מ"ש לרשות הפלשתינית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
שר האוצר הנחה את מנהל רשות המסים להעביר את הכסף מתוך הכספים המוקפאים לפי חוק להקפאת כספים ששילמה הרשות הפלשתינית בזיקה לטרור, לצורך יישום פסק הדין בעניין ליטבק
יוני בן-מנחם
בכירים ברש"פ מביעים חשש כ מדיניות "היד הקשה" של ממשלת נתניהו נועדה להביא לסיפוח שטחים בגדה וקריסת שלטונו של אבו-מאזן. יו"ר הרש"פ מוביל את הקמפיין המדיני נגד ישראל בזירה הבינלאומית וישראל חייבת להטיל גם עליו סנקציות אישיות
דודו ארז
מנהל מעבר שער אפרים, שרון ברוך, מסביר בפודקאסט הרשמי של משרד הביטחון על עבודת לוחמי המעברים ועל הסיטואציות המאתגרות שאיתן הם מתמודדים
איציק וולף
השר לביטחון לאומי הודיע כי הוא מבטל את הנוהל שלפיו כל חבר כנסת יוכל לבקר אסירים ביטחוניים ועל חזרה לנוהל שלפיו רק ח"כ אחד מכל סיעה יורשה לעשות זאת בהתאם לפיקוח על הביקור
יורם אטינגר
בלינקן מנסה לשכנע את ישראל להתעלם מ-120 שנות טרור, חינוך לשנאה והסתה פלשתינים, כמו גם מאמנות הפתח ואש"ף (שבאו לעולם לפני 1967!) ולפעול כאילו הפלשתינים מתמקדים בגודלה, ולא בחיסולה, של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il