X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סגן שר הפנים משה ארבל [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
רשות האוכלוסין וההגירה תציג תוכנית לקיצור משך הנפקת דרכונים
יו"ר ועדת הפנים: "מצפה שרשות האוכלוסין וההגירה תציג לוועדת הפנים תוכנית ליציאה ממשבר הדרכונים. לא ייתכן שאנשים יחכו חצי שנה להנפקת דרכון סגן שר הפנים: אזרחי ישראל זכאים כזכות יסוד לחופש תנועה. שר הפנים ידרוש בדיקה של התנהלות רשות האוכלוסין וההגירה מנהל מינהל האוכלוסין: בכוח האדם הקיים כיום אין מספיק עובדים על-מנת לקיים שתי משמרות בכל יום

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה התייחס לסוגיית התורים הארוכים לקבלת דרכון. בדיון שקיימה (יום ב', 10.1.23) הוועדה, אמר ח"כ יעקב אשר כי הוא מצפה מרשות האוכלוסין וההגירה להציג לוועדת הפנים בתוך שבועיים תוכנית שתצמצם את זמני ההמתנה הארוכים להנפקת דרכונים. "תביאו פתרונות משוגעים ופרקטיים ואם צריך נגייס גם את שר האוצר. לא יכול להיות שאנשים יחכו מעל לחצי שנה כדי להנפיק דרכון", אמר אשר.

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ משה ארבל, סגן שר הפנים וסגן שר הבריאות, אמר בדיון כי בימים הקרובים שר הפנים יצרף ממונים (פרויקטורים) שיעסקו בייעול שירות הלקוחות. "אזרחי ישראל זכאים כזכות יסוד לחופש תנועה, ואזרח שמנוע ממנו לצאת מהארץ כי התור שלו בעוד חצי שנה זה מצב בלתי נסבל שפוגע בזכויות יסוד של אזרחים. המצב שצריך לשלם הרבה כסף פוגע בתכלית החוק הביומטרי כי הפצת דרכונים זמניים פוגעת באינטרסים הלאומיים והביטחוניים של המדינה. בזכות הדיון היום התקיימו מספר דיונים בלשכת השר ואני רוצה להביא לידיעת הוועדה כי הבוקר הוציא שר הפנים מכתב למנכ"ל משרד הפנים שדורש בדיקה של התנהלות רשות האוכלוסין וההגירה. "אבקשך לבצע בדיקה מקיפה של התנהלותה של רשות האוכלוסין וההגירה, ולבחון את הכשלים הנוגעים למילוי תפקידיה הבסיסיים ביותר של הרשות בנוגע להנפקת תעודות זהות וחידוש והנפקת דרכונים לאזרחים ישראלים".
יואל ליפובצקי, מנהל מינהל האוכלוסין, הסביר כי ברשות האוכלוסין עובדים חמישה ימים בשבוע ובכמה לשכות עובדים גם בימי שישי. הוא תלה את הבעיה בהסטת עובדים לטיפול ב-70,000 העולים שעלו לישראל השנה. "בעבר העולים הגיעו לארץ לרוב עם אשרת עולה בדרכון ולא הגיעו בכלל ללשכות. מה שקרה בעלייה הזאת הוא שהרוב מגיעים כתיירים לכן הבדיקות שלהם ארוכות הרבה יותר ודורשות יותר משאבים. בין 50 ל-60 עובדים מטפלים בעולים שמגיעים ארצה". עוד אמר כי יש בעיה בגיוס עובדים: "מתוך 100 עובדים שהובטחו, נכנסו רק 46 והם עוברים תהליך חפיפה". לדבריו, יש צורך בתיקון חקיקה על-מנת שלא על כל חידוש דרכון ביומטרי יצטרכו להגיע ללשכות וכן להוסיף כוח אדם שייתן שירות ותקציב נוסף לעוד לשכות שמנפיקות דרכונים ביומטריים. עוד אמר כי הצטבר פער משמעותי כי אנשים לא חידשו דרכונים בתקופת הקורונה וכי מדובר במאות אלפי תורים שחסרים. "בכוח האדם הקיים כיום אין מספיק עובדים על-מנת לקיים שתי משמרות בכל יום".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מוטי רפואה, מנהל תחום בכיר ייצור במדפיס הממשלתי, סיפר כי המדפיס הממשלתי נותן מענה לכלל משרדי הממשלה מהפקת ספח תעודות זהות, תעודות כשרות, פנקסי חיסונים וכלה בהדפסת תעודות בגרות, ומעסיק 70 עובדים שמספקים את כל הצרכים של משרד הממשלה, לרבות הדפסת מפות מסווגות לצה"ל. עוד הסבירו נציגי המדפיס הממשלתי כי בעבר קיבלו תגבור והצליחו לצמצם את הפער אך בחודש נובמבר הופסק התגבור, ובימים אלה יש מכרז לגיוס עובדים נוספים.
יועמ"ש ועדת הפנים והגנת הסביבה, עו"ד תומר רוזנר, הציע לנתב את עובדי הרשויות המקומיות לטפל בפעולות שאינן ביומטריות, וכך יתפנו עובדי רשות האוכלוסין לטפל רק בדרכונים ביומטרים, זאת בהתאם לחוק. עוד אמר כי בעבר התקבלה החלטה שלטונית על-ידי שרת הפנים לשעבר על פיה יוחזרו אגרות למי שנאלץ להנפיק דרכון זמני משום שהרשות לא עמדה בלוח הזמנים של שישה שבועות כדי להנפיק להם דרכון קבוע. ממשרד האוצר נמסר כי בשנת 2017 נעשה החזר אגרות ונעשה גם תיקון תקנות בעניין. "רצינו לצאת למהלך דומה לגבי ההחזר לשא מצריך תיקון תקנות אך משרד האוצר מעלה קשיים. "אנחנו עומדים בפני הצגת תקנות לשר החדש וברגע שיאושר נצא למהלך", אמרה רבקה לפינר, נציגת האוצר.
יו"ר הוועדה ח"כ אשר ביקש לבדוק את גובה האגרה ה"מופרכת" כלשונו. עוד הודיע כי יקבע ישיבה נוספת בעוד שבועיים שבה תציג רשות האוכלוסין וההגירה תוכנית כוללת לקיצור זמני ההמתנה להנפקת דרכונים.
היו"ר אשר: "מצפה שרשות האוכלוסין וההגירה תציג לוועדת הפנים תוכנית ליציאה ממשבר הדרכונים. לא ייתכן שאנשים יחכו חצי שנה להנפקת דרכון".

תאריך:  10/01/2023   |   עודכן:  10/01/2023
+ועדת הכספים אישרה את מינוי משה אדרי לתפקיד מנכ"ל הכנסת

14:11 10/01/23  |  מירב ארד

ועדת הכספים אישרה את מינויו של משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד מנכ"ל הכנסת. אדרי היה מנכ"ל המשרד לבט"פ בתקופתו של אוחנה כשר. יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה: "אני חושב שאני מביא מועמד שיכול להצעיד את הכנסת הרבה מאוד קדימה, ראיתי את היכולות של צ'יקו כשר, ממש בולדוזר, יודע להתניע תהליכים, מכיר היטב את המטריה הממשלתית, ואני שלם מאוד עם ההצעה הזו. גם המשטרה כמו הכנסת מאוד נטולה לפיקוח ובקרה, גם משרד הבט"פ כך, הדברים לגבי צ'יקו ידועים, כל אחד יכול לראות אותם".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את "החוק הנורבגי" המורחב
13:05 10/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יועמ"ש הוועדה עו"ד ד"ר גור בליי הסביר את שינויי הנוסח המוצעים מטעם היו"ר ואמר כי "בתקופות בהן יש פעילות נמוכה יחסית בכנסת - התקופה שעד להשבעת ממשלה אח אחרי התפזרות הכנסת, אין מה להוסיף ח"כים נורבגים כי אלו תקופות בהן הוועדות מתכנסות בצורה מועטה וגם בממשלה השרים פנויים יותר לעבודתם"

+יישקלו מנגנוני השהיה להבטחת עצמאות הח"כים הנורבגים
00:05 10/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך הודיע יו"ר ועדת החוקה בדיון על החוק הנורווגי המורחב  ▪  חברי הוועדה הציעו צעדים להגברת נוכחות השרים בכנסת בעקבות הרחבת "החוק הנורבגי" והחשש מהחלשת כוחה של הכנסת אל מול הממשלה  ▪  ח"כ גלעד קריב הציע שבדיון בו יש חובת התייצבות של רה"מ במליאה החובה תהיה גם על שריו, או לפחות על המתפטרים  ▪  ח"כ מנסור עבאס: "לחייב את השרים לנוכחות בכנסת"

יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+30% ירידה בעלייה מהמערב בשל יוקר המחיה ומשבר הדיור
00:03 10/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מחודש מרס אשתקד ועד לתחילת חודש ינואר 2023 עלו לארץ 57,223 עולים מרוסיה, מאוקראינה ומבלרוס  ▪  פי חמישה עולים ממדינות אלה בהשוואה לחודשים המקבילים בשנת 2021  ▪  יו"ר ועדת העלייה והקליטה: מדינת ישראל עמדה בשנה האחרונה בפני אתגר לא סטנדרטי

דב ליפמן, רינה דביר, דסי צנגן, עובדיה בן נון [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+השר שיקלי התפטר מהכנסת; עמית הלוי יכהן כח"כ
23:08 09/01/23  |  איציק וולף

השר עמיחי שיקלי התפטר מהכנסת. במקומו ייכנס אל הכנסת עו"ד עמית הלוי.

+אושר בכנסת: בן גביר יכהן גם כשר לחיזוק ולקידום קהילתי עד ביטול המשרד
21:59 09/01/23  |  איציק וולף

מליאת הכנסת אישרה את החלטת הממשלה בהתאם לסעיף 31 א לחוק-יסוד: הממשלה, לשנות את חלוקת התפקידים בממשלה כך שהשר איתמר בן גביר יכהן גם בתפקיד השר לחיזוק וקידום קהילתי וזאת עד למועד שבו ייכנס לתוקף ביטול המשרד לחיזוק וקידום קהילתי. 62 חברי כנסת תמכו בהודעת הממשלה לעומת 47 שהתנגדו.

+הנורווגים החדשים: 3 מהליכוד ואחד מיהדות התורה
18:31 09/01/23  |  

ארבעה חברי כנסת חדשים, שנכנסו לכנסת במסגרת החוק הנורבגי לאחר התפטרותם מהכנסת של שרים מסיעתם, הצהירו אמונים במליאת הכנסת.
חבר הכנסת דן אילוז יכהן בסיעת הליכוד במקומו של מיקי זוהר. חברת הכנסת חוה אתי עטייה תכהן בסיעת הליכוד במקומה של עידית סילמן. חבר הכנסת אריאל קלנר יכהן בסיעת הליכוד במקומו של חיים כץ. חבר הכנסת יצחק פינדרוס יכהן בסיעת יהדות התורה במקום יצחק גולדקנופ.

+סמוטריץ' יתפטר בעצמו מהכנסת
17:36 09/01/23  |  עידן יוסף

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הכריע: הוא עצמו יתפטר בנורבגי בקרוב מאוד ויכניס את צבי סוכות לכנסת (גלי צה"ל).

+סמוטריץ' יתפטר בעצמו מהכנסת
17:36 09/01/23  |  

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הכריע: הוא עצמו יתפטר בנורבגי בקרוב מאוד ויכניס את צבי סוכות לכנסת (גלי צה"ל).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel  תומר רוזנר / Tomer Rozner
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות האוכלוסין וההגירה תציג תוכנית לקיצור משך הנפקת דרכונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
כך הודיע יו"ר ועדת החוקה בדיון על החוק הנורווגי המורחב    חברי הוועדה הציעו צעדים להגברת נוכחות השרים בכנסת בעקבות הרחבת "החוק הנורבגי" והחשש מהחלשת כוחה של הכנסת אל מול הממשלה    ח"כ גלעד קריב הציע שבדיון בו יש חובת התייצבות של רה"מ במליאה החובה תהיה גם על שריו, או לפחות על המתפטרים    ח"כ מנסור עבאס: "לחייב את השרים לנוכחות בכנסת"
עידן יוסף
מחודש מרס אשתקד ועד לתחילת חודש ינואר 2023 עלו לארץ 57,223 עולים מרוסיה, מאוקראינה ומבלרוס    פי חמישה עולים ממדינות אלה בהשוואה לחודשים המקבילים בשנת 2021    יו"ר ועדת העלייה והקליטה: מדינת ישראל עמדה בשנה האחרונה בפני אתגר לא סטנדרטי
איציק וולף
השר לביטחון לאומי הודיע כי הוא מבטל את הנוהל שלפיו כל חבר כנסת יוכל לבקר אסירים ביטחוניים ועל חזרה לנוהל שלפיו רק ח"כ אחד מכל סיעה יורשה לעשות זאת בהתאם לפיקוח על הביקור
רון בריימן
המהפכה המשפטית שהחלה לפני כ-30 שנה מצד הרשות השופטת היא שפגעה בדמוקרטיה    הרפורמה שמציע עתה שר המשפטים היא תגובה מאוחרת מאוד על חוסר האיזון המתמשך    בית המשפט העליון אינו בסכנה
עידן יוסף
יו"ר המחנה הממלכתי מציע כי צוות משותף חוצה מחנות יגבש רפורמה משפטית בהסכמה בתוך חצי שנה שתכלול את חקיקת חוק יסוד החקיקה    "נתניהו צריך להחליט אם הוא רוצה לשבור את כללי המשחק או לשמור על מדינת ישראל - ניאבק בהצעה שמטרתה להפוך את ישראל לדמוקרטיה חלולה ולבטל את ערכי מגילת העצמאות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il