X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פגיעה אישית וחברתית [צילום: ערוץ 14]
ערוץ 14 יפצה את הרפורמים והקונסרבטיבים
בית המשפט: הדרת התנועות היא אפליה בדרגת החומרה הגבוהה ביותר, תוך הפרת תנאי הרישיון; הערוץ יפצה אותן ב-132,000 שקל

ערוץ 14 יפצה את התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית ב-132,480 שקל על הדרתן משידוריו. שופט בית משפט השלום בירושלים, אלעד לנג, קיבל במלואה (10.1.23) את תביעת שתי התנועות ופסק להן את הסכום המירבי (ללא הוכחת נזק) הקבוע בחוק איסור הפליה.
התביעה, נגד חברת ערוץ ישראלי יהודי שבבעלות יצחק מירילשוילי, התייחסה לתקופה שבין תחילת השידור ועד להגשתה ביוני 2018, כאשר היא הפעילה את ערוץ המורשת ולאחר מכן את ערוץ 20; כיום, כאמור, זהו ערוץ 14. התנועות טענו, כי הערוץ מתעלם לחלוטין מהן ומסרב לשלם תכנים המזוהים עם השקפת עולמן, למרות שברשיונו נקבע שעליו לתת "ביטוי למגוון דעות, גישור וזרמים שונים בציבור, לאורך הקשת הדתית-חילונית" ולהקפיד "על קיום דיון פלורליסטי, בו יינתן ביטוי למגוון השקפות בחברה ולבעלי תפיסות מנוגדות". הערוץ טען, כי מדובר בתנועות המהוות רק 0.3% מהציבור הישראלי, וכי צופיו הם אורתודוקסיים אינם מעוניינים לצפות בתכנים רפורמיים וקונסרבטיביים.
לנג אומר כי רשיון הערוץ מחייב אותו לתת ביטוי לשתי התנועות ולעמדותיהן. "לנתבעת בפירוש לא ניתנה 'יד חופשית' להקים ערוץ תקשורת מסחרי כאוות נפשה במסגרתו היא חופשיה לשקול שיקולים מסחריים גרידא, אלא נקבעו לה כללים, גבולות וקווים מנחים להקמת הערוץ ולהפעלתו - באופן המכוון ומכתיב את פעילות הערוץ", הוא מוסיף.
לדברי לנג, "זהו הרישיון בו זכתה הנתבעת וזה המנדט מכוחו היא הקימה את הערוץ ומכוחו היא נדרשת לפעול. לכן, לא ניתן לקבל את טענות הנתבעת לפיהן שיקולים כלכליים-מסחריים גרידא, בדבר אי-פופולריות הצגת תכנים 'אחרים' ו'שונים' יפגעו בהישרדותו הכלכלית של הערוץ, או כי קהל צופייה אינו מעוניין בצפייה בתכנים 'קונטרברסיאליים' - מקום בו במפורש נדרש ברישיון השידור לתת ביטוי גם 'לבעלי תפיסות מנוגדות'".
אין צורך לקבוע מהו מספר הרפורמים והקונסרבטיבים בישראל, ממשיך לנג. די בכך שהתנועות הוכיחו שיש להן עשרות עד מאות קהילות שבכל אחת מהן עשרות או מאות חברים, וכי יש להן קהל מאמינים רחב מאוד בחו"ל, כדי לקבוע שהערוץ חייב לתת להן ביטוי על-פי תנאי רשיונו. התנועות הוכיחו שהערוץ הפלה אותן ואף התייחס אליהן בצורה משחירה, בעוד הערוץ הצליח להציג רק מקרים בודדים בהם נתן ביטוי לאנשיהן ועמדותיהן. לערוץ אין עמדה פורמלית של הדרת התנועות, אך "רוח המפקד" של ראשיו ברורה, מוסיף לנג.
את גובה הפיצוי מנמק לנג בכך ש"נגרמה פגיעה בדרגה הגבוהה ביותר, משזו באה לידי ביטוי הן מהבחינה האישית - בהפליית נציגי כל אחד מהדוברים המזוהים עם השקפת עולמן של התובעות אשר ביקש או היה מעוניין להשמיע את קולו בערוץ, והן מהבחינה החברתית - בהפליית קהל המאמינים המזדהה עם השקפת של התובעות, הן בישראל והן בעולם. עוצמת הפגיעה גדולה במיוחד גם בשים לב לעובדה כי זו נעשתה תוך שימוש במשאב ציבורי, בניגוד בולט לתכלית המיוחדת של הענקת רישיונות לערוצי טלוויזיה ורדיו ייחודים - עידוד לפלורליזם, לשמיעה ולהשמעה של מגוון הדעות וקבוצות האוכלוסייה".
לדברי לנג, היקף הפגיעה היה גם הוא בחומרה הגבוהה ביותר, שכן במשך ארבע שנים נדחו כמעט כל הפניות של הרפורמים והקונסרבטיבים, וניתן ביטוי לעמדותיהם רק ארבע פעמים. "הפרקטיקה המפלה לא ננקטה מחמת טעות, אלא בכוונת מכוון, ממניעים אידיאולוגיים, או למצער מפרשנות המנוגדת באופן מפורש להוראות רישיון השידור שניתן לנתבעת". הערוץ לא תיקן את דרכיו גם לאחר התראות של מועצת הרשות השנייה, אשר בסופו של דבר אף קנסה אותו בשל כך. הערוץ גם חויב בתשלום הוצאות בסך 26,000 שקל. את התנועות ייצגו עוה"ד אורלי ארז לחובסקי ואורי נרוב, ואת הערוץ - עו"ד יגאל דנינו.

תאריך:  10/01/2023   |   עודכן:  10/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הרשות השנייה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערוץ 14 יפצה את הרפורמים והקונסרבטיבים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הוצאות הרווחה בישראל הן מהנמוכות בעולם, כאשר רק 16.3% מהתוצר מופנה לכך, כאשר ממוצע ה-OECD הוא 20% מהתוצר    יו"ר ועדת העבודה: "להפסיק את המצב שהפונים לביטוח לאומי דרך חברות תיווך מקבלים מענה יותר טוב מהפונים ישירות"
מירב ארד
סגן השר לשעבר קרא לאזרחי ישראל לחדול מ"הפגנות מנומסות" ולעלות שלב כי "אנחנו נקבע את גורלה של המדינה"
מירב ארד
מניות הנמל עברו לקבוצת אדני-גדות שזכתה במכרז בשווי 4.1 מיליארד שקל    נמל אשדוד נותר הנמל היחידי בישראל שנמצא בבעלות המדינה
יצחק דנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il