X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יהלי רוטנברג [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
הושלמה הנפקת אג"ח ירוק בשני מיליארד דולר
בכך מדינת ישראל מצטרפת לראשונה ל-24 מדינות בעולם שהנפיקו אג"ח דומה ההנפקה תיסגר הלילה אך באוצר מדווחים כי עד לשעות הערב התקבלו ביקושים בהיקף נרחב של 10 מיליארד דולר אג"ח ירוק מחייב את המדינה להוציא סכום זהה להיקף הגיוס על פרויקטים סביבתיים

החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג, השלים (יום ג', 11.1.23) הנפקה של אג"ח ירוקה במטבע דולר לטווח של 10 שנים בהיקף של 2 מיליארד דולר במרווח של 95 נ"ב בסיס מעל תשואת אג"ח ממשלת ארה"ב לטווח דומה. ההנפקה הציבורית האחרונה במטבע דולר התבצעה בשנת 2020 עם פרוץ משבר הקורונה, אז המרווח עמד על יותר מ-200 נ"ב.
ההנפקה הירוקה היא אבן דרך היסטורית בפעילות הממשלה להשגת יעדי האקלים שהגדירה לצמצום פליטות הנוצרות מפעילותה. כעת ישראל היא חלק מרשימה מכובדת של מדינות בעולם אשר הנפיקו אג"ח ירוקה.
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אמר כי "ביצוע ההנפקה מחזק את הפעולות שנוקטת הממשלה לקידום מדינת ישראל וטובת אזרחיה. ההשתתפות הרחבה של הגופים הגדולים בעולם בהנפקה מלמדת על האמון הרב של המשקיעים במדינת ישראל ובאיתנותו של המשק הישראלי ומחייבים אותנו להמשיך במדיניות אחראית שתצעיד את כלכלת ישראל קדימה. נמשיך בעזרת השם לפעול לקידום כלכלת ישראל ושימור הקשרים עם משקיעים בינלאומיים".
"הנפקת האג"ח הירוק המוצלחת שלנו היום, ברמת ביקושים של פי 6!, במרווח של פחות מאחוז מהאג"ח האמריקני, ובהשתתפות הבנקים ובתי ההשקעות הגדולים בעולם, היא הבעת אמון מדהימה של המשקיעים במדינת ישראל ובמשק הישראלי והיא מחייבת אותנו למדיניות אחראית ומוטת צמיחה והקטנת האינפלציה.
"אני מודה לחשב הכללי ולעובדיו במשרד האוצר על הובלת המהלך במקצועיות ובסיעתא דשמיא אדירה. אזרחי ישראל, חשוב שתדעו שבניגוד להפחדות שאתם שומעים מאז הקמת הממשלה, יש לנו ברוך השם כלכלה איתנה ותמיכה גדולה של השווקים בעולם. המשימה שלנו עכשיו היא להילחם ביוקר המחיה ולהחזיר את ישראל לצמיחה".
אג"ח ירוקה מאפשרת לחבר בין משקיעים בשוק ההון ליעדי הקיימות והסביבה של הממשלה ולסייע בקידום מטרות אלו. האיגרת הירוקה הונפקה בהמשך לפרסום מסמך המסגרת הירוקה אשר נוסח בהתאם לעקרונות הבינלאומיים המקובלים. במסגרת הירוקה מופו פרויקטים ממשלתיים בעלי תרומה משמעותית ליעדיה הסביבתיים של מדינת ישראל בדומה לקריטריונים המצוינים בטקסונומיה האירופית וטיוטת הטקסונומיה הישראלית. בהקשר פיננסי, טקסונומיה היא מסמך המסווג פעילויות כלכליות לפי השפעתן על הסביבה, וזאת לפי קריטריונים טכניים בהירים ומדידים.
טרם ההנפקה נערך סבב פגישות נרחב של צוות חטיבת המימון באגף החשב הכללי בראשות גיל כהן, סגן בכיר לחשב הכללי, עם משקיעים זרים באירופה וארה"ב. הביקושים בהנפקה הסתכמו בכ-12 מיליארד דולר, פי 6 מהסכום שהונפק. הביקוש המרשים התאפשר גם בזכות הימצאותם של משקיעים אסטרטגיים איכותיים כגון בנקים מרכזיים, קרנות פנסיה, חברות ביטוח וגופים אשר מחזיקים בניירות של מדינת ישראל לאורך זמן. בהנפקה לקחו חלק למעלה מ-200 משקיעים שונים מכ-35 מדינות, ביניהן: ארה"ב, בריטניה, גרמניה, איחוד האמירויות ועוד. בין היתר, נרשמו ביקושים רבים בקרב משקיעים מוסדיים אסיאתיים מיפן, קוריאה ומדינות נוספות. הבנקים שנבחרו לשמש כחתמים בתהליך הם: Barclays, BNP Paribas, BofA Securities and Citi.
החשכ"ל רוטנברג: "הצלחת ההנפקה מעידה על האמון הרב של משקיעים הבינלאומיים המוסדיים הגדולים ביותר בכלכלת ישראל, אמון אשר נבנה במשך שנים רבות ומאפשר את גיוון והעמקת ערוצי המימון בחוב הממשלתי. הצלחת ההנפקה הירוקה משקפת את האמינות המיוחסת לממשלת ישראל בעמידה ביעדים הסביבתיים שנקבעו על-ידי הממשלה. ברצוני להודות לגורמי המקצוע המצוינים במשרדים השונים - הגנת הסביבה, רשות המים, משרד האנרגיה, משרד התחבורה, משרד הכלכלה ורשות החדשנות אשר עשו לילות כימים, יחד עם אנשי חטיבת המימון בחשב הכללי, בהצלחת ההליך המורכב".
סגן בכיר לחשב הכללי ומנהל חטיבת המימון, גיל כהן: "מדינת ישראל הצליחה לבצע צעד משמעותי במימון פעילותה על-אף אי-הוודאות השורר בשוקי ההון. ההנפקה תומכת באסטרטגיית ניהול החוב הממשלתי, ובפרט בגיוון מקורות המימון והרחבת בסיס המשקיעים. תוצאות ההנפקה מעידות על אמון בכלכלה הישראלית מצד המשקיעים הגדולים בעולם".

תאריך:  11/01/2023   |   עודכן:  11/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הושלמה הנפקת אג"ח ירוק בשני מיליארד דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הערוץ נדרש לפצות רפורמים וקונסרבטיבית ב-132,000 שקל בעקבות אי-מתן ביטוי לדעותיהם    בחינת ההתערבות - בעקבות הגדרת הערוץ בשנות ה-90' כערוץ לציבור הדתי    שר התקשורת: "מתכוון לתקן את העיוות הקיים, הנובע מהשידור הכאילו ציבורי וממועצות התוכן למיניהן"
עידן יוסף
שר הרווחה והביטחון החברתי, ח"כ יעקב מרגי, החליט למנות את ינון אהרוני לתפקיד ממלא-מקום מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי
עידן יוסף
כך עולה מהודעה משותפת של השר בן-גביר והמפכ"ל שבתאי, שהודיעו כי יפעלו רק נגד סממני נאציזם    חקירת חגיגות שחרור המחבל כרים יונס נמשכות, והמשטרה נערכת למנוע חגיגות בשחרור מחבל נוסף מהכלא
עידן יוסף
בעקבות דבריו של ח"כ פוגל, ראש הממשלה מבהיר לנשיא כי קיימת הקבלה בין אמירות קשות בימין לאמירות קשות בשמאל ורומז כי הקריאה להרגעה צריכה להיות מופנה גם כלפי השמאל
איציק וולף
נשיא המדינה הודיע כי הוא ער לרגישות הפוליטית הנפיצה בישראל    "מקיים שיחות עם גורמים רבים בתקווה להגיע להבנות רחבות ככל שניתן"    הרצוג נפגש עם לוין יממה אחרי פרסום הרפורמה במערכת המשפט בנסיון לרכך אותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il