X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרן. נתניהו ביקש חוות דעת לגבי מתנות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
שרן: החוקרים לחצו שאשקר ואשרבב את נתניהו לתיק 4000
על פרשת הצוללות: אם רק הייתי מדמיין שראש הממשלה אמר משהו בתיק הזה, הייתי יכול להיות עד מדינה. למזלי לא הייתה לי ההתלבטות הזאת, כי הוא לא אמר לי כלום

דוד שרן, שהיה ראש לשכתו של בנימין נתניהו, אומר (16.1.23) שהרגיש שחוקרי המשטרה לחצו עליו לשקר בחקירתו כדי שיערב את שמו של נתניהו בתיק 4000. הוא אמר זאת בתשובה לשאלת סניגורו של נתניהו, עו"ד בועז בן-צור.
בחקירתו אמר שרן חד-משמעית, כי לא קיבל מנתניהו הנחיות כלשהן לגבי בזק וכי אינו יודע האם נתניהו עסק בסיקור בוואלה ובנושא בזק-yes. בן-צור: "החוקרים צריכים למצוא מישהו שנתניהו אמר לו משהו, כי אין מעורבות ישירה שלו". שרן: "ככה זה בכל תיקי האלפים, כולל אחד שלא נמצא פה" - תיק הצוללות, בו הוא אחד הנאשמים.
שרן העיד בחקירתו, שאיתן צפריר (שהיה ראש מטהו של נתניהו במשרד התקשורת) ניסח את מכתב ההתנעה (פנייה למועצת הכבלים והלוויין במרס 2015 כדי לבדוק את מיזוג בזק-yes). בפועל הוא נוסח בידי היועצת המשפטית דאז של המשרד, דנה נויפלד, לבקשתו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז, הראל לוקר, ובידיעת מנכ"ל משרד התקשורת דאז, אבי ברגר. בעדותו היום אמר, כי החוקרים לא הראו לו את המסמכים וברור לו שדבריו היו מוטעים; בן-צור טען שהחוקרים הובילו את שרן לומר שהיה זה צפריר.
בן-צור: "החוקרים לא הבינו איך אתם לא רצים כל יום לנתניהו כדי לקבל הנחיות ולדווח". שרן: "אם פתרנו את הבעיה - פתרנו. בסוף בסוף, אם צריך פתרון מערכתי - אני עולה לראש הממשלה. היה פעם אירוע קואליציוני שיכול היה להפיל את הממשלה, פתרתי אותו ודיווחתי לראש הממשלה רק למחרת. 80% מהפניות מגורמי חוץ אני מטפל, מעביר הלאה ולא אמורות להגיע לנתניהו".
לדברי שרן, "ברור שהם רצו שאתן להם את נתניהו. אלמלא תיק 3000 הייתי יותר נחרץ והייתי אומר להם שיעזבו את זה, שכבר אמרתי להם. בגלל התיק ובגלל שאני מנומס לא ראיתי בהם יריבים וניסיתי להגיע למקום שמניח את הדעת. כל פגישה עם גורם חוץ הם ראו כעבריינות לשמה, ולכן הייתי מוכן להגיד 'נתניהו' כדי שלא להגיע לשם מבחינתי [לחקירה באזהרה]".
שרן הוסיף, כי כל פעילותו בנושא בזק מלמדת שנתניהו כלל לא דיבר איתו בנושא. הוא לא הזכיר מעולם את שמו כאשר פנה לגורמי ממשל אחרים ופעילותו הייתה מתונה - בעוד שהוראה מנתניהו הייתה גורמת לו לפעול במיידיות ובמהירות. "לא דיברנו כלום על בזק, שזה ההיפך מה שעשינו בנוגע לחברות תקשורת אחרות".
"זה הכיוון לכל אורך התיקים"
בהמשך חקר עו"ד עמית חדד את שרן על היבטים ביתר תיקי האלפים. שרן שב ואמר, כי כאשר אמר בחקירתו שנתניהו מעשן שלושה-ארבעה סיגרים ביום - היה זה מספר בלתי סביר בעליל, גם בשל הזמן הרב הנחוץ לעשן אותם ומשום שאינו מעשן בפגישותיו הרבות והרצופות. "אני חושב שלקח לו יומיים-שלושה לגמור כל סיגר", אמר שרן. הוא גם אישר, כי שבועות רבים בשנה נתניהו מצונן קשות ואינו יכול לעשן סיגרים.
חדד הציג סיכום פגישה מ-25.11.15 שקיים שרן עם היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע-פרגו, בנוגע לקבלת מתנות בידי נתניהו ואשר לא הוצג לשרן בחקירותיו. שרן אמר, כי הוא ונתניהו דיברו על נושא המתנות, "הוא אמר: תתקן את זה", ובעקבות זאת התקיימה הישיבה. ברנע-פרגו כתבה, כי "החוק, התקנות והתקשי"ר אינם חלים על מתנות שניתנות לעובד ציבור ללא קשר להיותו עובד ציבור, כגון על ידי חברים". לדברי שרן, היה ברור לו שאין בעיה עם מתנות אישיות וברנע-פרגו אישרה זאת.
חדד התייחס לחקירתו של שרן בתיק הצוללות, ושרן אמר שהיה ברור לו שהחוקרים מחפשים את נתניהו. "אם רק הייתי מדמיין שראש הממשלה אמר משהו בתיק הזה, הייתי יכול להיות עד מדינה. למזלי לא הייתה לי ההתלבטות הזאת, כי הוא לא אמר לי כלום", הוסיף. "זה הכיוון לכל אורך התיקים שאני מעורב בהם".

תאריך:  16/01/2023   |   עודכן:  16/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שרן: החוקרים לחצו שאשקר ואשרבב את נתניהו לתיק 4000
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
סדום ועמורה
חרד  |  16/01/23 17:43
2
נתניהו טרף להם את הקלפים
דוד מהשרון  |  17/01/23 04:58
3
שקרן בן שקרן
יוסס  |  20/01/23 19:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
רבקה שפק-ליסק
מה שמדאיג ביותר הוא שהמוטיבציה לצמצום סמכויותיה של הרשות השופטת צמחה מתוך אינטרס אישי של ראש הממשלה המואשם בפלילים    בנימין נתניהו הוא ראש ממשלה כבר שנים רבות ואם הייתה לו ביקורת על תיפקודה של הרשות השופטת הוא יכול היה לטפל בבעיה באמצעים העומדים לרשות משטר דמוקרטי
איתמר לוין
לימון מבהיר למנכ"ל משרד רה"מ, כי מדובר בנהגים שהם עדי תביעה במשפט נתניהו, ההנחיה להעבירם מתפקידם עומדת בניגוד להסדר ניגוד העניינים ויש לפעול בזהירות מיוחדת
איתמר לוין
החוקרת הבכירה של רשות ני"ע: בוצעו פעולות לפני האישור, אך הן היו חלק מאישור קודם    החוקרים התמקדו בפניות של אלוביץ לישועה בנושא נתניהו ולא ביצעו בדיקות רוחב
איתמר לוין
יומניהם של פילבר ונתניהו אינם כוללים כל אזכור לפגישה הנטענת לגבי הטבות לבזק - אך הם לא הוצגו לפילבר    החוקרת הבכירה: ייתכן שהיומן הפיזי לא היה זמין
איתמר לוין
פרקליטו אומר בבג"ץ: נתניהו ימשיך לפעול לפי ההסדר מלפני שנתיים, האוסר עליו להתערב בעניינים משפטיים, כל עוד לא נקבע הסדר חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il