X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפרויקט הגדול מסוגו בתולדות צה"ל [צילום: אייל מרגולין, פלאש 90]
עתירה נגד אספקת סימולטורים ב-400 מ"ש
בגירה מערכות טוענת שמשרד הביטחון הפר את הבטחתו לחלק בינה לבין אלביט מערכות את פרויקט הענק של חיל השריון, כאשר בחר באלביט לבדה ללא מכרז

חברת בגירה מערכות, המייצרת סימולטורים למגזר הביטחוני, טוענת שמשרד הביטחון הפר את הבטחתו לחלק בינה לבין אלביט מערכות את אספקת הסימולטורים לחיל השריון. מדובר בפרויקט הגדול ביותר של סימולטורים לכוחות היבשה בתולדות צה"ל, והוא כולל בניית שלושה מרכזי אימון והפעלתם במשך 18 שנים בהיקף של 400 מיליון שקל. בגירה מבקשת (19.1.23) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לבטל את החלטת המשרד להתקשר, ללא מכרז, עם אלביט לבדה.
לדברי בגירה - בניהולו של ירון מזרחי - ב-2019 נודע לה שוועדת הפטור במשרד הביטחון דחתה את בקשתו של ראש מינהל הרכש, אבי דדון, להתקשר ללא מכרז עם אלביט לאספקת הסימולטורים. מאחר שהיא ספקית ותיקה של המשרד, הזמינה בגירה באותה שנה את מנכ"ל המשרד דאז, אודי אדם, לבקר במתקניה. בעקבות הביקור הנחה אדם את דדון להגיע למתווה של שיתוף פעולה בינה לבין אלביט בסימולטורים לשריון.
במאי 2020 נפגשו דדון, מזרחי, מנכ"ל אלביט בצלאל מכליס ובכירים נוספים וסיכמו על מתווה שיתוף הפעולה. סיכום בכתב של הפגישה קבע, כי אלביט תהיה הקבלן הראשי, בגירה תהיה קבלן משנה שלה, הוגדרה חלוקת העבודות ביניהן ומינהל הרכש קיבל על עצמו לקדם את החלוקה בפטור ממכרז. אלביט אף הבהירה, טוענת בגירה, כי "הבקשה לאישור הפרויקט בספק יחיד תהיה לשתי החברות בתצורה לעיל".
לדברי בגירה, היא החלה להיערך לביצוע העבודה, אלביט החלה במו"מ עם משרד הביטחון עוד לפני אישור הספק היחיד, אך הביצוע נדחה בשל הקורונה והמשבר הפוליטי. במהלך 2022 ביקשה בגירה מן המשרד שלא לקדם את הפרויקט לפני הסדרת חלקה בו; היא לא נענתה ולדבריה קיבלה את הרושם שההקפאה נמשכת. אולם, באוקטובר אשתקד קיבלה בגירה - כנראה בטעות - מסמך שלימד על התנעתו מחדש של הפרויקט. היא פנתה שוב למשרד, והלה הבהיר שבכוונתו להתקשר עם אלביט כספק יחיד, בנימוק שלחברה זו יש מוצר מדף זמין.
בגירה טוענת שמדובר בנימוק כוזב, שכן לאלביט יש מדגים שיווקי בסיסי בלבד, והאחרונה עצמה אישרה שלפניה תהליך פיתוח ארוך. עוד דוחה בגירה את הנימוק ולפיו כל המערכות התומכות שבידי צה"ל הן תוצרת אלביט; לדבריה, המידע הנחוץ שייך לצה"ל ולא לאלביט. בתשובה לפניות נוספות שלה אמר דדון, כי הפרויקט לא יקודם בחודשים הקרובים בשל העדר תקציב - אך בתחילת החודש פורסם בתקשורת שאכן אלביט תספק לבדה את הסימולטורים. בגירה מבקשת לבטל החלטה זו ולהורות למשרד לפרסם מכרז פומבי. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד רועי בלכר והילה סמורזיק, וטרם הוגשו תגובות משרד הביטחון ואלביט.

תאריך:  20/01/2023   |   עודכן:  20/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתירה נגד אספקת סימולטורים ב-400 מ"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בעקבות פרסום תוכניות לבניית שכונת מגורים פלשתינית הודיע המינהל האזרחי לרשות הפלשתינית שלא תתקבל כל פגיעה באתר הארכיאולוגי החשוב    שר הביטחון: ככל שתתרחש פעולה כזו, היא תענה באופן מידי, ובנחישות
איציק וולף
בהנפקת אגרות החוב הדולריות הראשונה בתולדות בנק דיסקונט נרשמו ביקושים של כ-3 מיליארד דולר, מתוכם נענה הבנק ל-800 מיליון דולר במרווח של 190 נקודות בסיס מעל תשואת אג״ח ממשלת ארה״ב, לתקופה של חמש שנים
עידן יוסף
רכבת ישראל פרסמה מכרז להקמת המסילה שתאפשר להכפיל את תדירות הרכבות בכל קווי מטרופולין תל אביב    מספר הנוסעים ברכבת, העומד כיום על כ-70 מיליון נוסעים בשנה, צפוי להגיע ל-200 מיליון נוסעים ב-2030 ול-300 מיליון ב-2040
איציק וולף
בשנת 2021 עסקו 3,321 דוקטורים במחקר במסגרת פוסט דוקטורט בשמונה האוניברסיטאות הישראליות    יותר ממחצית מהם - ממדינות זרות, כרבע מכלל הפוסט-דוקטורנטים - מהודו
איציק וולף
על-פי ההתחייבות המשותפת של 11 המדינות, צפויים משלוחי הנשק לכלול טילים, מערכות הגנה אווירית, כלי נשק נגד מטוסים, כלי נשק אוטומטיים, ציוד ושירותי אימונים לכוחות הצבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il