X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יגאל גואטה ואילה חסון [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
עיתונאים חסמו צומת בתל אביב
יגאל גואטה לשר קרעי: "אם תסגור לנו דלת, נבוא מהחלון"
לדעת עיתונאים שהשתתפו בכינוס הזדהות עם התאגיד, מהלכי השר קרעי הם ניסיון של פוליטיקאים לשלוט בתאגיד הדוברים טוענים כי סגירת התאגיד תפגע בדמוקרטיה ובחופש העיתונות אילה חסון: "כל מי שיש בו גרם של נשמה לא יכול להסכים עם המהלך הדורסני הזה"
צילום: ארגון העיתונאים

בתל אביב התכנסו (יום א', 29.1.23) כ-200 עיתונאים ואנשי תקשורת בכינוס חרום למען השידור הציבורי, שיזמו ארגון עובדי התקשורת וארגון העיתונאים. בתום הכינוס חסמו מקצתם את צומת אבן-גבירול-מלכי ישראל.
את האירוע הנחתה העיתונאית ענת דוידוב מרדיו 103 אף-אם, שאמרה: ״שר התקשורת שלמה קרעי קורא לסגור את התאגיד עוד לפני שבקושי חימם את הכיסא. כנראה ששר בתקשורת חושב ששידור ציבורי לא שווה אם הפוליטיקאים לא שולטים בו. אסור לתת לפוליטיקאים לשלוט בגוף שידור ציבורי. התאגיד עושה עיתונות אובייקטיבית למען הציבור, ואת זה אסור להפסיק״.

[צילום: ארגון העיתונאים]

יגאל גואטה מכאן חדשות אמר: "הייתי חבר הכנסת היחיד בקואליציה שהתנגד לסגירת התאגיד בראשית דרכו. הבנתי שכל המטרה של הממשלה היא להרוג את הילד כי הוא לא היה ממושמע".
הוא פנה לשר התקשורת ואיים: "השר קרעי, בכל הקשור לתקשורת - לא ינום ולא יישן שומר ישראל, זה תאגיד השידור הציבורי. אם אתם תפגעו באלפי משפחות בשביל להשתיק את יגאל גואטה זה לא יעזור לכם. אתה רוצה לפגוע ביגאל גואטה? בוא תפגע בי. לא תוכלו לומר אחרי זה 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'. השר קרעי רוצה להעביר תקציבים מהתאגיד לטייקונים. אם תפגעו באלפי משפחות. לא נותר לי אלא להיתלות באילנות גבוהים ולומר, שיהיה לך ברור שר התקשורת אם תנסה להשתיק אותנו ולסגור את הדלת, נבוא מהחלון. אם תסגור את החלון - ננפץ את התקרה".

[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

מנכ״ל חדשות 12 אבי וייס: "באתי לכאן היום כדי להביע סולידריות ולומר בצורה ברורה - זוהי שעת חירום לכולנו - לתקשורת החופשית בישראל, לעיתונות האלקטרונית והכתובה גם יחד, לעיתונאים כולם. החרב שמונפת מעל צוואר תאגיד השידור הישראלי האמירות מפי שר התקשורת קרעי והשרה גלית דיסטל על 'שאט-דאון' כללי - אמירות שמדירות בצדק רב שינה מעיני עובדי התאגיד המסורים - החרב הזאת מכוונת כלפי כולנו.
"הבוסים של העיתונאים הם לא הפוליטיקאים אלא אזרחי המדינה. הרצון לסגור את התאגיד הוא ממניעים זרים. חייבים את התאגיד - כי אתם הפוליטיקאים לא יכולים לשלוט בו. אנחנו מתחרים בכאן בכל יום על סיפורים, סקופים, הישגים, אבל אני כאן היום בשם כל עובדי חדשות 12 לומר לכם שנילחם על זכות קיומו של התאגיד ושל שידור ציבורי בישראל. אין לנו ארץ אחרת ואין לנו תקשורת אחרת".
עיתונאית חדשות 13 אילה חסון: ״גדלתי וצמחתי כעיתונאית בתאגיד השידור ואני גאה בכך. אחרי שסגרו את ערוץ 1 פוטרו מאות עובדים שנותרו תלויים באוויר באמצע החיים שלהם, ללא סיבה. זה נעשה בדורסנות ובחוסר ענייניות. אנשים נזרקו בצד הדרך ונותרו אבודים. כל מי שיש בו גרם של נשמה לא יכול להסכים עם המהלך הדורסני הזה. אסור למדינת ישראל להישאר ללא שידור ציבורי. אסור שרק בעלי הון יחזיקו בכלי תקשורת. ‏התאגיד משדר הפקות מקור מעולות מבלי להיגרר רק לשיקולי רייטינג. הפקות שמספקות פרנסה לאלפי יוצרים. השידור הציבורי לא ייסגר, נקודה״.

[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

העיתונאית אילנה דיין (קשת 12): ״יש דברים שאפשר להתווכח עליהם, כמו פסגת ההתגברות. יש דברים שאמורים להיות מעל לכל ויכוח. חשבנו שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית. איך אפשר להתווכח עם מישהו שחושב שאפשר לפזר תקציבים של גוף שידור ציבורי ככה באוויר. 'חזרות', 'המפקדת', 'טהרן', 'מהצד השני', 'שעת אפס' - אלה נכנסי צאן ברזל. להפריט שידור ציבורית זה להרוג את השידור הציבורי. בתאגיד מבעבעת יצירה תוססת ואיכותית. אפשר להפיק את קופה ראשית במימון חברת קפה, אבל זו כבר תהיה יצירה אחרת. היום כולנו כאן״.
חבר ועד עובדי התאגיד העיתונאי יואב קרקובסקי: ״בתאגיד השידור עובדים יהודים וערבים, נשים, חרדים, להט״בים, כל פניה של החברה הישראלית. ביום השואה הבינלאומי רק התאגיד הקדיש את הפריים טיים שלו לנושא. כי זו החובה שלנו, להנגיש את המציאות על מרקע, להעמיק ולהכיר את החברה הישראלית. התפקיד שלנו הוא להשקיע בעוד התפקיד של הערוצים המסחריים הוא להרוויח. דמוקרטיה זקוקה לשידור ציבורי חזק עצמאי ואיכותי. מה שעובד לא שוברים. כל קיצוץ יפגע ביכולת שלנו להשביח את המסך. אסור לפגוע במעין הנובע של היצירה הישראלית״.

ענת סרגוסטי [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

מנכ״ל ארגון העיתונאים אלי גרשנקרוין: ״התאגיד הוא נס ואנחנו נשמור עליו ביחד. אנחנו ננהל מאבק ארוך ובסוף ננצח״. מייסד ארגון עובדי התקשורת וחבר ועד עובדי התאגיד אלירן גבאי: ״אנחנו חזית אחת איתנה שלא ניתן לשבור אותה. לא קיצוץ ולא הפרטה. אנחנו גוף מצוין, שרוצים לסגור אותו על-אף הישגיו. כי לא על מקצועיות מבקשים למדוד אותנו. התאגיד הוא הפתרון ולא הבעיה״. יו״ר ארגון העיתונאים נורית קנטי: ״התאגיד מהווה מגדלור לשידור ציבורי איכותי. זה הזמן לסולידריות כי המתקפה לא החלה על התאגיד ולא תסתיים בו. קריאות ואיומים כבר היו, אפשר רק לדמיין לאן זה עוד יגיע. המאבק הזה רק מתחיל, אנחנו לא ניתן לתאגיד להיסגר. נמשיך לעשות עיתונות חופשית ואיכותית״. אחראית חופש העיתונות בארגון העיתונאים, ענת סרגוסטי: ״המתקפה על צוות חדשות 13 היא חלק מסדרה של התקפות על העיתונות בישראל. אנחנו מקווים שההסתה דרך התקשורת תיפסק, וניסיונות סתימות הפיות לתאגיד ייבלמו״.

תאריך:  29/01/2023   |   עודכן:  29/01/2023
+תאגיד השידור שייך לאזרחים ולא לפוליטיקאים
13:00 29/01/23  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה

חשוב שאזרחי מדינת ישראל יבינו ששידור ציבורי הוא חלק בלתי נפרד מביסוסה של דמוקרטיה  ▪  שידור ציבורי הוא העיניים והאזניים האזרחיות

שחררו את השידור הציבורי

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יגאל גואטה לשר קרעי: "אם תסגור לנו דלת, נבוא מהחלון"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נלחמים על עיתונות חופשית
עינב  |  29/01/23 13:59
2
יש גם דמגוגיה שמלאנית
סיני  |  29/01/23 14:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שידור ציבורי
מיכאל מירו
חשוב שאזרחי מדינת ישראל יבינו ששידור ציבורי הוא חלק בלתי נפרד מביסוסה של דמוקרטיה    שידור ציבורי הוא העיניים והאזניים האזרחיות
עידן יוסף
שר התקשורת הודיע למנהלי כאן: התכנים שייכים לציבור על-פי חוק, שחררו אותם חינם או שאפעל לשם כך מתוקף סמכותי    "דרישתם של מנהלי התאגיד לגבות כסף על התכנים, מובילה למצב בו הציבור משלם פעמיים"
עידן יוסף
הרפורמה להפרטת השידור הציבורי תחל בחטיבת התוכן של כאן 11 שהפקות המקור שלה ייצאו למכרז והכנות להפרטת חטיבת החדשות    אחר כך ייצאו למכרז הפקות רדיו כאשר כאן רשת ב' תופרט    ערוץ 14 ורדיו גלי ישראל יוכלו לצאת נשכרות מהמהלך
עידן יוסף
שני גיוסים חדשים למחלקת החדשות של גלי צה״ל: שירן מיארה בלאו תמונה לסגנית מנהל מחלקת החדשות    ישראל פישר יצטרף למחלקה ככתב כלכלי
עידן יוסף
שחר להב רז מצטרף לתאגיד השידור וישמש כממונה שיקדם את סוגיית המדידה האחודה של הטלוויזיה והדיגיטל    המדידה תכלול גם את הצפיות ביישומון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il