X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מגדלי הצעירים (מימין) [צילום: Ynhockey]
העליון: דורי בנייה תשלם לרשות המים 21 מיליון שקל
חויבה בהיטלי הפקה בגין הזרמת מי תהום לנחל האיילון בשנים 2016-2015 במסגרת הקמת מגדלי הצעירים בתל אביב

חברת דורי בנייה, בשליטתו של עמוס לוזון, תשלם לרשות המים 21 מיליון שקל בגין שאיבה והזרמה של מים בפרויקט מגדלי הצעירים בתל אביב בשנים 2016-2015. כך קובע (31.1.23) שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג.
דורי הייתה הקבלן הראשי בפרויקט של קבוצת האחים חג'ג' ובמסגרת זו היה עליה לטפל במי התהום באתר - להזרימם לנחל איילון הסמוך או להחזירם לאקוויפר (מאגר מי התהום התת-קרקעי). במרס 2015 הוצף שטח הפרויקט בשל תקלה באחד מקידוחי ההחזרה לאקוויפר, ובעקבות זאת החליטו מנהלי הפרויקט להפסיק את הקידוחים בכל האתר ולהזרים את המים לאיילון. הדבר עורר מחלוקת בין דורי לבין רשות המים, אשר טענה שכמות המים המוזרמים לאיילון גבוהה בהרבה מזו שנקבעה ברשיון הפקת המים שניתן לדורי.
לאורך 2015 המשיכה דורי להזרים את המים לאיילון, בלא לדווח על כך בהתאם לדרישות הרשות. ההזרמה נמשכה גם בשנת 2016, לטענת הרשות - שלא בהתאם להנחיותיה ולסיכום בינה לבין דורי. בעקבות זאת דרשה הרשות מחברת דורי היטל הפקה של 10.8 מיליון שקל בגין 2015 ו-20 מיליון שקל בגין 2016. בית המשפט המחוזי בחיפה (המשמש גם כבית משפט למים) דחה את ערעורה של דורי לגבי 2015 וקיבל אותו לגבי 2016.
שני הצדדים ערערו לבית המשפט העליון; הרשות טענה שהחוב העדכני הוא 36 מיליון שקל. הרשות ודורי קיבלו את המלצת השופטים לפסיקה על דרך הפשרה (לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט). סולברג קבע, כי דורי תשלם 11 מיליון שקל בגין 2015 ו-10 מיליון שקל בגין 2016, תוך ביטול פסק דינו של המחוזי. השופטות גילה כנפי-שטייניץ ורות רונן הסכימו עם סולברג. את הרשות ייצגה עו"ד לימור פלד, ואת דורי - עוה"ד לילך רזניק ורוית יצחק.

תאריך:  01/02/2023   |   עודכן:  01/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: דורי בנייה תשלם לרשות המים 21 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הממשלה ביקשה להאריך את החיסיון על פעילות החברה, אך בכנסת יש שדורשים שקיפות מטעמים סביבתיים שקיפות לטובת הציבור    המשרד להגנת הסביבה: החיסיון אינו חל על איכות הסביבה. הרעלים של החברה עומדים בתנאי ההיתר    גפני הורה לבחון הסרת חלק מהחיסיון ונזף במשרד: "לא אעשה לכם חיים קלים"
עידן יוסף
שרת התחבורה מקדמת הרחבת הפטור מתשלום לאזרחים ותיקים, עד 50% הנחה לתושבי הפריפריה ונסיעה בשליש מחיר לצעירים שיסעו במינוי חודשי    היישום תלוי במציאת מקור תקציבי לתוכנית
עידן יוסף
1,200 מורים מלמדים 8,000 תלמידים שנשרו ממערכת החינוך. ערב העברת האחריות על התוכנית מהחברה למתנ"סים מתעורר החשש שבמכרז להפעלת התוכנית ל-5 השנים הקרובותיאבדו המורים את הוותק    יו"ר ועדת החינוך: "להשוות את שכרם ליתר המורים במערכת הפורמלית"    השר חיים ביטון: "לקראת סגירת המכרז הקרוב צריך לעשות שינויים"
איתמר לוין
המתח בין לוין לחיות הוביל להחלטה חסרת תקדים: סובל לא מונה לקדנציה מלאה בת שבע שנים    סובל, כיום סגן הנשיא, יחליף את אהרון פרקש שסיים את כהונתו
עידן יוסף
מחבל האיץ את רכבו לעבר שני לוחמים ששהו במרחב צומת תפוח ודרס אותם    לוחם אחד נפצע באורח בינוני, לוחם נוסף נפצע באורח קל    המחבל הסגיר עצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il