X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התקרית האלימה [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
סמח"ט חטיבת יהודה וסמג"ד בגולני יודחו
בעקבות תחקיר תקרית הקטטה במוצב חרסינה הוחלט לנקוט הליכים משמעתיים נגד החיילים המעורבים הרמטכ"ל: "משלא נקטו התערבות מסוג זה, כשלו המפקדים המעורבים כישלון ערכי חמור" לוחמים נשפטו ל-10-5 ימי מחבוש

צה"ל סיכם חקירת אירוע אלים שהתרחש בתחילת השבוע במוצב חרסינה בחטיבת יהודה. הממצאים הוצגו לרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, ביום חמישי.
מהחקירה עלה כי ויכוח בין מפקדי גדוד "הבוקעים הראשון" (51) של חטיבת גולני וחטיבה מרחבית יהודה הוביל לעימות מילולי ופיזי בין הקצינים, המפקדים והחיילים במוצב. האירוע נחשב כ"חמור ומביש" ומנוגד לערכי ורוחו של צה"ל.
סיום החקירה הוביל למספר פעולות משמעתיות נגד המעורבים, לרבות הליכי הדחה של סגן מפקד חטיבת יהודה ושל סגן מפקד גדוד 51, וכן יבוטל מינויו של מפקד פלוגה ג׳ בגדוד "הבוקעים הראשון" (51) והוא לא יקודם לתפקיד פיקודי בתפקידו הבא. למפקד חטיבת יהודה ולמפקד גדוד 51 תירשם הערה פיקודית.
סגן מפקד הפלוגה והרס״פ יועמדו לדין משמעתי. כמו-כן, הלוחמים המעורבים באירוע הועמדו לדין משמעתי הבוקר בפני מפקדיהם, וזגזרו עליהן בין חמישה לעשרה ימי מחבוש.
הרמטכ"ל הדגיש כי אין מקום לאלימות בתוך צה"ל וכי אירוע חמור וקיצוני זה מהווה כשל בשיקול דעת ואחריות של המפקדים המעורבים. רא"ל הלוי: "צה"ל מפעיל כוח רב על-מנת להגן על מדינת ישראל, אין שום מקום לפעולה אלימה בתוכנו. לאורך האירוע התקיימו מספר הזדמנויות בהן היה בכוחה של הפעלת שיקול הדעת ואחריות מצד המפקדים, למנוע את המשך האלימות. משלא נקטו התערבות מסוג זה, כשלו המפקדים המעורבים כישלון ערכי חמור".
כזכור, קצין הקשר של חטיבת יהודה כינה את סמג"ד גדוד 51 "גולנצ'יק ערס". בתגובה, הסמג"ד הנחה שלא להכניס את הקצין למוצבי הגדוד. כשהקצין הגיע עם הסמח"ט למוצב ליד קריית ארבע, אחד הלוחמים מנע את כניסתם ובמקום פרצה קטטה.
לפי עדויות מהאירוע, הסמח״ט ולוחמים שהיו איתו בג’יפ החלו לתקוף את הלוחם שעמד בש״ג. הלוחם דיווח בקשר הפלוגתי על עימות עם הסמח"ט. מפקד הפלוגה וסגנו הוזעקו לשער המוצב, שם התפתח עימות פיזי שכלל גם איומים.
בהמשך, לפי עדויות, הסמח״ט הגיע לפלוגה, שם הוא נחסם על-ידי הרס״פ. הסמח״ט, לפי הדיווח הראשוני, סובב את ידו של הרס"פ והצמיד אותו לקיר. לוחמים שזיהו את ההתרחשות קפצו על הסמח״ט והיכו אותו.
אחד מלוחמי גולני שיחזר את האירוע בהקלטה ששלח לחבריו וסיפר: "הוא (הסמח"ט) ניסה להיכנס, הרס"פ עצר אותו עם הידיים ואמר לו 'אתה לא עובר'. הוא תפס את הרס"פ, הצמיד אותו לקיר. פתאום כל הפלוגה קפצה עליו. כולם שמו לו מכות של החיים. הסמג"ד הגיע והרחיק את כולם".

תאריך:  03/02/2023   |   עודכן:  03/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הרצי הלוי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמח"ט חטיבת יהודה וסמג"ד בגולני יודחו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה החיילים צריכים להיענש בגלל
חשדנית  |  3/02/23 15:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בנק ההשקעות האמריקני מביע חשש מחוסר ודאות מוגבר בארץ לצד פרמיית סיכון גבוהה, ועורך השוואה בין מערכות המשפט בישראל ובפולין    בג'יי פי מורגן מתנערים מדוח ההרגעה שפורסם השבוע ומדגישים בפני הלקוחות: "זו העמדה הרשמית של הבנק על הרפורמה המשפטית המוצעת"
איתמר לוין, יצחק דנון
בן-ציון פרקש: שוורץ התרשל ופעל בניגוד עניינים, ואחראי לכך שהלוואה לרכישת הנכס ירדה לטמיון    שוורץ: פרקש פעל בצורה עצמאית מול המוכר
עידן יוסף
בסביבת ראש הממשלה אומרים כי כי השגרירה בצרפת התבטאה באופן פוליטי חריף ולא מקובל, לאחר שאמרה כי אינה רוחשת כבוד לראש הממשלה    גרמן על העדרותה מטקס קבלת הפנים בפריז: "לשכת ראש הממשלה ביקשה שלא אגיע"
איציק וולף
גורמים רשמיים בפנטגון חשפו כי בימים האחרונים מרחף במרחב האווירי האמריקני ומעל למספר מדינות בלון ריגול, ככל הנראה סיני    הגיע עד מעל למדינת מונטנה    בקנדה דיווחו על בלון ריגול נוסף
איציק וולף
ענקית הסלולר פספסה את התחזיות והציגה מכירות רבעוניות של 117.2 מיליארד דולר    אמזון הציגה עלייה של 9% במכירות, אך ממתנת את תחזית המכירות ברבעון הראשון של 2023
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il