X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בוחבוט. אין עילה להתערבות [צילום: פלאש 90]
בג"ץ אשרר: שלמה בוחבוט - יו"ר הוועדה המקומית מעלה הגליל
נדחתה עתירתה של עיריית מעלות-תרשיחא נגד מינויו של מי שעמד בראשה 42 שנים לתפקיד יו"ר הוועדה כנפי-שטייניץ: הטענות בדבר סכסוך על שני פרויקט בעיר - הועלו בצורה כוללנית וללא ראיות

ראש עיריית מעלות-תרשיחא לשעבר, שלמה בוחבוט, יכול לכהן כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מעלה הגליל. שופטת בית המשפט העליון, גילה כנפי-שטייניץ, דחתה (5.2.23) את עתירתה של העירייה, כיום בראשות ארקדי פומרנץ, נגד מינויו של בוחבוט. הוועדה מטפלת במועצה האיזורית מעלה יוסף, במועצות המקומיות כפר הוורדים, שלומי, כיסרא-סמיע וינוח ובמועצה התעשייתית מגדל תפן.
בעת ההתמודדות על ראשות הוועדה בשנים 2021-2020 הצהיר בוחבוט, כי בקשה של בנו תלויה ועומדת בפני הוועדה; הוא ציין תחילה זיקה למפלגת העבודה, ובהמשך אמר שאין לו קשר עימה מזה שנתיים. בוחבוט דורג שני בין שלושת המועמדים הסופיים ואשתקד מונה לתפקיד בידי שרת הפנים דאז, איילת שקד. פומרנץ טען, כי בשל עברו הממושך של בוחבוט בראש העירייה (2018-1976) היא תתקשה לקדם את תוכניותיה בוועדה. בוחבוט חתם על הסדר ניגוד עניינים, בו התחייב להימנע מכל עיסוק היכול לגרום לו לניגוד עניינים, ובכלל זה ייעוץ לאשכול רשויות גליל מערבי. המינוי נכנס לתוקף במאי אשתקד ובג"ץ דחה בקשה את העירייה לצו ביניים לעיכובו.
העירייה טענה בעתירתה, כי קיימים עימותים משפחתיים בינה לבין בוחבוט ומשפחתו, וציינה שלוועדה יש סמכות על פרויקט אגם מונפורט ופארק התעשיה קורן שבתחומה - ויש לעירייה ביקורת על תפקודו בנושאים אלו. עוד נטען לניגודי עניינים בשל עסקיו הפרטיים של בוחבוט ולזיקה פסולה בינו לבין מפלגת העבודה ומאוחר יותר למפלגת תקווה חדשה.
בדחותה את העתירה מזכירה כנפי-שטייניץ את מרחב ההתערבות המצומצם של בית המשפט במינויים בשירות הציבורי, ודאי כאשר המדובר באימוץ המלצותיה של ועדה מקצועית. הפסיקה קבעה שיש לנהוג בצורה זהירה ומתונה כאשר עסקינן בניגוד עניינים, שכן באופן טבעי - במקרים רבים יש זיקה בין העיסוק הפרטי לבין התפקיד הציבורי. לכן, דרך המלך לאזן בין האינטרסים המנוגדים היא לערוך הסדר ניגוד עניינים.
במקרה זה, ממשיכה כנפי-שטייניץ, אין עילה להתערב בשיקול דעתה של שקד. הטענה העיקרית של העירייה הועלתה לפני החתימה על הסדר ניגוד העניינים, הכולל התחייבות של בוחבוט שלא לעסוק בענייני מונפורט וקורן אלא באישורו של היועץ המשפטי למשרד הפנים. טענותיה של העירייה בדבר עימות בינה לבין בוחבוט הועלו בצורה כוללנית, ללא פירוט וללא ראיות שיוכלו לסתור את הכחשתו של בוחבוט עצמו. גם ליתר הטענות לא נמצא ביסוס והסדר ניגוד העניינים נותן עליהן מענה.
העירייה חויבה בתשלום הוצאות בסך 25,000 שקל. השופטות ענת ברון ורות רונן הסכימו עם כנפי-שטייניץ. את העירייה ייצגו עוה"ד מוטי בר-לב ואופיר הלל, את המדינה ייצגו עוה"ד אבי מיליקובסקי ויעל קולודני, את בוחבוט ייצג עו"ד גיל חגי, ואת הוועדה המקומית - עו"ד מיכאל סיגל.

תאריך:  05/02/2023   |   עודכן:  05/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ אשרר: שלמה בוחבוט - יו"ר הוועדה המקומית מעלה הגליל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הוסיף: "אני דורש מראשי האופוזיציה לגנות את ההסתה, להוקיע את המסיתים. קריאות מפורשות לרצח, רצח פוליטי, זה לא דבר שנתון לוויכוח"    הממשלה תדון ברפורמה בתאגיד ובהקמת היישוב החדש "חנוך"
מירב ארד
הגיש את התפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי, וכתוצאה צבי סוכות יחליף אותו כחבר כנסת במפלגת הציונות הדתית
איציק וולף
ח"כ ממפלגת עוצמה יהודית מגישה הצעת חוק ולפיה יחריג החוק מקרי אונס על רקע לאומני    "למגר את תופעת הטרור הלאומיני"
עידן יוסף
נציב הפניות דחה את תלונת ארגון בצלמו וקבע כי דבריו של פרשן חדשות 13 על כך שיישפך דם בעקבות הרפורמה המשפטית נהנים מהגנת חופש היצירה וחופש הביטוי    ייתכן שהיה מקום להביע את הדברים בדרך אחרת"
איציק וולף
חברת ריטיילורס, שבשליטת פוקס, קיבלה זכויות לפתיחת חנויות ולהקמת אתר סחר של מותג הנעליים הפופולרי    בכוונת החברה לפתוח חנות ראשונה בתל אביב במהלך 2023
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il