X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עו"ד אביטל סומפולינסקי בוועדת החוקה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
המשנה ליועמ"שית בוועדת החוקה:
"תוצאת הרפורמה - הסרת בלמים ואיזונים מהכנסת והממשלה"
עו"ד סומפולינסקי: הרוב שנדרש לפי ההצעות לפסילת חוקים הוא חריג בכל קנה מידה ומעל הכל מרחף גם ההסדר שמבקש לאפשר לממשלה ולקואליציה לשלוט על הליך בחירת השופטים בכל הערכאות, אשר יביא לפוליטיזציה של מערכת המשפט ולפגיעה קשה בעצמאותה"

ועדת החוקה של הכנסת, בראשות ח"כ שמחה רוטמן,המשיכה (יום א', 5.2.23) ברצף דיונים בקידום הרפורמה המשפטית. המשנה ליועמ"שית לממשלה יצאה בחריפות הרפורמה המשפטית שמקדם שר המשפטים לוין. "בסוף כאשר בוחנים את ההסדר המוצע, גם של יו"ר הוועדה וגם בטיוטת התזכיר, התוצאה אינה מערכת יחסים מאוזנת, אלא הסרת בלמים ואיזונים מהכנסת והממשלה, בלי שום יצירת אלטרנטיבה משטרית מאזנת. ההסדר מביא לכך שלבית המשפט לא יהיה תפקיד של ממש בבלימת קבלת החלטות בממשלה ובכנסת שיפגעו בעקרונות בסיסיים ביותר, לא בית משפט אך גם לא אף גוף אחר", אמרה עו"ד ד אביטל סומפולינסקי בוועדת החוקה.
"הרוב שנדרש לפי ההצעות לפסילת חוקים הוא חריג בכל קנה מידה", קבעה עו"ד סומפולינסקי בדיון בוועדה. "גם במקרים שבהם תהיה הסכמה רחבה בבית המשפט לפסילת החוק, שניתן להניח שיהיה מדובר במקרים שבהם הפגיעה בזכויות האדם היא קשה ומופרזת, אזי ניתן יהיה להתגבר יחסית בקלות על פסק הדין באמצעות הצבעת רוב חברי הכנסת. וזאת עוד בלי להיכנס לכך שמוצע על-ידי הוועדה שהדבר יהיה אפשרי כבר מראש, עוד בטרם מתן פסק דין. ואם לא רוצים לפעול בכלל במסלול של ההתגברות, אז אפשר להכתיר את ההסדר בתור חוק יסוד, ואז הכנסת (וממילא גם הממשלה ששולטת בה) יהיו פטורות מכל עול של ביקורת שיפוטית", הוסיפה.
"ומעל הכל מרחף גם ההסדר שמבקש לאפשר לממשלה ולקואליציה לשלוט על הליך בחירת השופטים בכל הערכאות, אשר יביא לפוליטיזציה של מערכת המשפט ולפגיעה קשה בעצמאותה ובאמון הציבור בה", זירה עו"ד סומפולינסקי.
"כל זאת עוד מבלי שנדרשנו להצעה לצמצם את הביקורת השיפוטית על המינהל, באמצעות ביטול עילת הסבירות, שזו סוגיה כבדת משקל שתביא גם היא להסרת בלם משמעותי ביותר על החלטות הרשויות. במבנה משטרי שכזה הבעיה לא תהיה מה יקרה אם הכנסת תחוקק יום אחד חוק קצה מופרך של להרוג את הג'ינג'ים או כל דוגמת קצה אחרת. אנחנו מדברים על החלטות וחוקים הרבה יותר שגרתיים, אשר יבקשו לבטא מדיניות ממשלה מסוימת, ושהדרך להגשים אותה היא באמצעות פגיעה משמעותית בזכויות הפרט. הביקורת השיפוטית על הרשויות מבטיחה שהמדיניות הזו מלכתחילה תהיה מקודמת באופן מידתי, ועכשיו יסירו את המגבלה הזו. ולכן, ההסדר הזה יביא בהכרח למבנה משטרי שלא תהיה בו הגנה אפקטיבית לזכויות אזרח, לשלטון הוגן, לשלטון החוק, ולמינהל תקין." הבהירה.
"במשטר דמוקרטי, לבית המשפט תפקיד כבלם על הרשות המבצעת והמחוקקת. מקומו ותפקידו המדויק משתנה במידת מה ממדינה למדינה, בהתאם לתרבות הפוליטית שלה ובהתאם למכלול הבלמים והאיזונים שיש בה, אבל יש לו מקום מרכזי במדינות דמוקרטיות, וכרגע מבקשים לבטלו אותו כמעט כליל" אמרה עו"ד סומפולינסקי על הרפורמה המוצעת.

תאריך:  05/02/2023   |   עודכן:  05/02/2023
+השתקה בקמפוס? "אוניברסיטאות מגבילות דעות בעד הרפורמה"
02:35 06/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התאחדות הסטודנטים: מרצים שוללים את חופש הביטוי מסטודנטים שדעותיהם אינן לרוחו של המרצה, במיוחד דעות ימניות  ▪  חלק מחברי ועדת החינוך מביעים דאגה מפופוליזם זול ומשימוש במשאבים של האוניברסיטה להפצת עמדות פוליטיות  ▪  רקטור האונ' העברית: "באוניברסיטאות אין ולא הייתה סתימת פיות"

קלנר וטייב. "חיסולי חשבונות באקדמיה" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+רוטמן נגד חיות: "יד מושטת לא פוגשת יד אחות"
23:46 05/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

‏יו״ר ועדת החוקה מתייחס לראשונה לחרם נשיאת העליון על הכנסת ועוקץ: "החלטה תמוהה לאור בחירתה להשמיע עמדה בהופעותיה בכנסים ציבוריים"  ▪  פרסם נוסח מעודכן לחוק יסוד השפיטה

רוטמן. החלטה מנוגדת למשוכלות יסוד [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+אסתר חיות תחרים את מפגש סמלי השלטון בכנסת
21:12 05/02/23  |  עידן יוסף

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות צפויה להחרים את מפגש סמלי השלטון מחר, ט"ו בשבט, בחגיגות יום הולדתה של הכנסת (וואלה). מוקדם יותר הודיעו מטעמה שהיא כלל לא תגיע לדיוני ועדת החוקה על הרפורמה המשפטית וגם אותם היא מחרימה.

+ארכה של שלושה חודשים לוועדה לבחירת שופטים
21:07 05/02/23  |  עידן יוסף

ועדת הכנסת הודיעה הערב כי היא תביא השבוע תיקון לתקנון הכנסת שייתן ארכה של שלושה חודשים להקמת הוועדה לבחירה שופטים. התקנון קובע ארבעה חודשים מכינון הכנסת, אמצע חודש מרס, התיקון ייתן לקואליציה פרק זמן עד אמצע יוני לשנות בחקיקה את הרכב הוועדה ולמנות אותה.

+עו"ד דוד חודק שוחרר לביתו בערבות
20:40 05/02/23  |  עידן יוסף

במשרדי היחידה לחקירות הונאה (יאח"ה) הסתיימה חקירתו של עו"ד דוד חודק בחשד לעבירה של הסתה לאלימות והוא שוחרר לביתו בערבויות.

+הרצוג: תעצרו רגע להידברות; לוין: אפילו לא לדקה
20:27 05/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נשיא המדינה גינה בשיחה עם לוחמים את ביטויי ההסתה וקרא להידברות "כי יש רוב עצום בעם שהיה רוצה הידברות"  ▪  שר המשפטים מבהיר שהידברות תהיה רק בוועדת החוקה, והידברויות נועדו למסמס את הרפורמה

הרצוג וסגן עמרי אקשלמה [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+עו"ד דוד חודק נחקר ביאח"ה בחשד להסתה לאלימות
17:45 05/02/23  |  איציק וולף

חוקרי היחידה לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 זימנו לחקירה את עו"ד דוד חודק בחשד לעבירה של הסתה לאלימות והוא נחקר בשעה זו במשרדי היחידה.

+רוטמן: היה ברור שהתמצה דיאלוג הרשויות
17:34 05/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת החוקה הגיב על הודעת נשיאת העליון כי לא תופיע בפני הוועדה  ▪  המשנה ליועמ"ש: תוצאת הצעת החוק - הסרת בלמים ואיזונים בלי יצירת אלטרנטיבה משטרית ראויה

רוטמן. דוגמאות לשבריריות הקואליציה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הסתיימה החקירה באזהרה של זאב רז בחשד לעבירות הסתה לאלימות
17:17 05/02/23  |  איציק וולף

לפני זמן קצר הסתיימה חקירתו של זאב רז ביחידת הסייבר בלהב 433 בחשד לעבירות של הסתה לאלימות ואיומים והוא שוחרר לביתו בערבויות.

+מדד המחאה: רוב מתנגדי הרפורמה - אשכנזים בני +65
13:31 05/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מחקר המכון לדמוקרטיה: שיעור המשתתפים ממוצא אשכנזי במחאות נגד הרפורמה המשפטית כפול משיעור המזרחים  ▪  שיעור המוחים מבני 65 ומעלה גבוה פי 3.5 משיעור בני 24-18  ▪  63% ממצביעי מפלגות הקואליציה רואים את הרפורמה בחיוב  ▪  הצפי למלחמת אזרחים שתכלול אלימות בין הצדדים שכיח פי שניים בשמאל (46%) מאשר בימין (24%)

מאפיינים דמוגרפיים דומים של המפגינים [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+תודה לכלות וחתני פרס ביטחון ישראל
12:07 05/02/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

מן הראוי שראש הממשלה יאמץ במיוחד את האמירה החותמת של מאה וארבעים כלות וחתני פרס ישראל, הסבורים שהמעשים שמתבצעים בימים אלו "מהווים לא פחות מהפיכה משטרית, שתפגע קשות בדמוקרטיה הישראלית

עוזי עילם, בין החותמים [צילום: צילום משפחתי, בת המשפחה]
+יש גבול!
11:45 05/02/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

אני מפרסם את המאמר היום שוב, לנוכח התנהגותה המבישה של אותה ענת קם, "עיתונאית" קיצונית אשר מאתרגת את אבי חימי, היו"ר לשעבר של לשכת עורכי הדין, ומכשירה את מעלליו

חושבים שהם חושבים
+הרשות השנייה מנקה את דרוקר: "רביב לא הסית"
11:42 05/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נציב הפניות דחה את תלונת ארגון בצלמו וקבע כי דבריו של פרשן חדשות 13 על כך שיישפך דם בעקבות הרפורמה המשפטית נהנים מהגנת חופש היצירה וחופש הביטוי  ▪  ייתכן שהיה מקום להביע את הדברים בדרך אחרת"

דרוקר. לא נמצא רבב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+משבר האמון הגדול ביותר בין ההיי-טק לממשלה
11:13 05/02/23  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה

האיום של תום ליבנה, מנכ"ל ורביט, לרדת מהארץ חשף פן מרכזי בחוסר האמון בין מנהלי ההיי-טק לממשלה  ▪  על נתניהו והשרים מוטלת האחריות לנקוט צעדים בוני אמון כדי להרגיע את הרוחות - ולא רק מילים

אחד הגורמים הבולטים למשבר - ואולי גם המפתח לפתרון. ראש הממשלה, בנימין נתניהו [צילום: שיר תורם/פלאש 90]
+מגיפת בולענים
09:20 05/02/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - כיכר לחם, אגדתי, קקפוניה, סוכן כאוס, חלול ומאיים  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)  ▪  שבת שלום

עיר ללא הפסקה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"תוצאת הרפורמה - הסרת בלמים ואיזונים מהכנסת והממשלה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ראיתי אותה.
כבש 44  |  5/02/23 18:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
עידן יוסף
מחקר המכון לדמוקרטיה: שיעור המשתתפים ממוצא אשכנזי במחאות נגד הרפורמה המשפטית כפול משיעור המזרחים    שיעור המוחים מבני 65 ומעלה גבוה פי 3.5 משיעור בני 24-18    63% ממצביעי מפלגות הקואליציה רואים את הרפורמה בחיוב    הצפי למלחמת אזרחים שתכלול אלימות בין הצדדים שכיח פי שניים בשמאל (46%) מאשר בימין (24%)
איתן קלינסקי
מן הראוי שראש הממשלה יאמץ במיוחד את האמירה החותמת של מאה וארבעים כלות וחתני פרס ישראל, הסבורים שהמעשים שמתבצעים בימים אלו "מהווים לא פחות מהפיכה משטרית, שתפגע קשות בדמוקרטיה הישראלית
רון בריימן
אני מפרסם את המאמר היום שוב, לנוכח התנהגותה המבישה של אותה ענת קם, "עיתונאית" קיצונית אשר מאתרגת את אבי חימי, היו"ר לשעבר של לשכת עורכי הדין, ומכשירה את מעלליו
עידן יוסף
נציב הפניות דחה את תלונת ארגון בצלמו וקבע כי דבריו של פרשן חדשות 13 על כך שיישפך דם בעקבות הרפורמה המשפטית נהנים מהגנת חופש היצירה וחופש הביטוי    ייתכן שהיה מקום להביע את הדברים בדרך אחרת"
יהודה קונפורטס
האיום של תום ליבנה, מנכ"ל ורביט, לרדת מהארץ חשף פן מרכזי בחוסר האמון בין מנהלי ההיי-טק לממשלה    על נתניהו והשרים מוטלת האחריות לנקוט צעדים בוני אמון כדי להרגיע את הרוחות - ולא רק מילים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il