X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השנה לראשונה בליגת העל [צילום: פלאש 90]
רשות התאגידים: לפרק את עמותת מכבי בני ריינה מליגת העל
הרשות מעלה חשש כבד להעברת מאות אלפי שקלים מכספי העמותה לחברת הבנייה של חבר הוועד סעיד בסול מאות אלפי שקלים שהתקבלו כתרומה הועברו לידיים פרטיות

רשות התאגידים פתחה בהליכים לפירוק עמותת מכבי בני ריינה, המפעילה את קבוצת הכדורגל הנושאת את אותו שם. הקבוצה משחקת השנה לראשונה בתולדותיה בליגת העל (ממוקמת כרגע במקום ה-12) והיא הקבוצה השנייה מן המגזר הערבי (אחרי בני סכנין) שהגיעה לליגה הבכירה. יחידת רשם העמותות ברשות הודיעה לעמותה על המהלך (15.2.23), בעקבות דוח המעלה "חשש מהותי לחלוקת רווחים אסורה ולכך שנכסי העמותה הוברחו לידיים פרטיות ושימשו לקידום מטרות זרות".
בני ריינה, מהיישוב ריינה שבגליל התחתון, הוקמה בשנת 2005. הרוח היה בה הוא סעיד בסול - קבלן שהוא בעליה של חברת בונה ריינה בנייה ופיתוח, בה הוא שותף עם אחיו, אנואר בסול. רשם העמותות מצא, כי בשנים 2020-2017 העבירה העמותה סכומים משמעותיים לחברה שבבעלות בסול, לא הצליחה להוכיח שהיה לכך קשר לקידום מטרותיה ומכאן החשש הכבד (כלשון הדוח) לחלוקת רווחים אסורה - דהיינו להעברת כספים מן העמותה אל האחים בסול. העמותה העבירה לחברה 700,000 שקל, אך על 300,000 שקל מתוכם לא הצליחה להראות קשר לפעילותה.
עוד נמצא, כי תרומות ב-300,000 שקל שקיבלה העמותה לא הופקדו בחשבונה אלא הועברו לצדדים שלישיים. העמותה טענה שעשתה זאת בשל הגבלות על חשבונו של אחד מבעלי זכות החתימה, אך הרשם מעיר שיכלה לפתור את הבעיה בקלות על-ידי החלפתו. מצב זה יוצר "חשש כבד כי נכסי העמותה הוברחו לידיים פרטיות ושימשו לקידום מטרות זרות שאינן מטרותיה המאושרות של העמותה". זו טענה, כי היא חייבת כספים לחברת בונה ריינה שמימנה אותה, והוסיפה שתיקנה ליקויים אחרים עליהם הצביע הרשם - אך הוא אומר שלא השתכנע מהסבריה.
על-פי הדוח, הכנסותיה של העמותה בשנם 2020-2017 היו 1.85 מיליון שקל והיא דיווחה על הוצאות בדיוק באותו סכום, מתוכן 1.2 מיליון שקל לפעילות הקבוצה. אולם, העמותה המציאה אסמכתאות על 800,000 שקל בלבד, כך שקיים חשש כבד לשימוש פסול ב-400,000 שקל. העמותה טענה שמדובר בעיקר בהחזר הוצאות לשחקנים; הרשם דחה הסבר זה בשל העדר אסמכתאות ומשום שהתיעוד החסר הוא להוצאות שונות לחלוטין.
רו"ח אסתר שרעבי מסכמת: "ניתן לזהות בהתנהלות העמותה הפרה שיטתית של הוראות החוק והנחיות להתנהלות תקינה של עמותות, המלמדת על ניסיון לעשות שימוש בעמותה למטרות זרות, לרבות חלוקת רווחים אסורה והברחת נכסיה לידיים זרות. שיטתיות זו לא יכולה להתיישב עם טענה לטעות אקראית או תום לב, וניכר כי התנהלות זו נועדה למנוע נתיב בקרה ברור, ולהסוות את התנהלות העמותה ואת כך שנעשה שימוש בנכסיה למטרות זרות".

תאריך:  15/02/2023   |   עודכן:  15/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות התאגידים: לפרק את עמותת מכבי בני ריינה מליגת העל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הודיעה סגנית מנהלת רשות החברות בוועדת הכלכלה בדיון בוועדת הכלכלה    היו"ר ביטן הציג רשימת עקרונות לתיקון חקיקה שיביא לסיום העיכובים במינוי הדירקטורים בתאגידי המים והביוב
מירב ארד
הנשיא פועל להפגשה בין ח"כים תומכי הרפורמה ומתנגדיה    לוין ורוטמן בהודעה משותפת: חקיקת הרפורמה המשפטית נמשכת בלי הפסקה. ועדת החוקה תמשיך לדון כמתוכנן ביום ראשון
מירב ארד
יו"ר ועדת חוקה כי לא ידחה את המשך ההצבעות ותקף בחריפות את התנהלות האופוזיציה: "כמה שקרים אתם יכולים להפיץ, איך אתם לא מתביישים?"
מירב ארד
אבוט שכרה את שירותי חברת דה לידרס שפעלה בשמה בקבוצות פייסבוק וקהילות רבות וסגורות המזוהות עם אימהות המשתמשות בתחליפי מזון לתינוקות. קבוצות אלו מהוות פלטפורמה לשיח, חוו"ד והמלצות, היוו מצע להעברת מסרים שיווקיים באמצעות שיח ייזום על-ידי חברת הפרסום ועל-ידי תגובות לפוסטים    תגובת אבוט: "אבוט לא מסכימה עם החלטה והגישה ערעור"
מירב ארד
בעקבות פינוי הכרם בגוש שילה, כתב השר סמוטריץ': "דורש מנתניהו להעביר לידי את הסמכויות לאלתר. אם לגלנט יש בעיה, שיניח את המפתחות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il