המנכ"ל בפועל של
משרד התחבורה, אבנר פלור, השיב כי במהלך השנים בוצעו פגישות רבות עם אנשי רשות שוק ההון, אך הצדדים לא הצליחו להגיע לעמק השווה. פלור ציין כי המשרד מציע שיהיו שתי חלופות - שמאי אקראי מתוך רשימה של שניים או שלושה שמאים או שהצרכן יוכל ללכת לכל שמאי שהוא רוצה. היו"ר אמר כי צריך למנוע גם את הקשר בין המוסך לשמאי.
באשר למחירי החלפים אמר היו"ר ביטן כי צריך לעזור קודם כל לצרכן, ולא יכול להיות שיקחו מצרכן מבוטח כל מחיר על החלפים כי חברת הביטוח משלמת. לדבריו, מחיר החלפים צריך להיות לפי מחיר השוק ולא לפי מחירון היבואנים.
סגן הממונה על רשות שוק ההון, אוהד מעודי, אמר כי הציבור בישראל משלם 8 מיליארד שקל בשנה על ביטוח רכב, וכ-3,500 שקל בממוצע לרכב. לדבריו, עלות התיקון במוסכים זה בסביבות 70% מהפרמיה ולכן מרכיב מחיר החלפים הוא קריטי, וברגע שיהיה מענה לכך הדבר ישפיע באופן ישיר על הפרמיה.
סגן הממונה על רשות התחרות, אוריאל סיטרואן, אמר כי יש כשל שוק חמור בתחום. לדבריו, המחירונים שקובעים יבואני החלפים מנופחים, ואלה המחירים שהשמאים מתבססים עליהם. ביטן שאל מה יקרה אם השמאים יתנו חוות דעת לפי מחיר השוק של החלפים וסיטרואן השיב כי זה יפתור את רוב הבעיה. פלור העיר כי הדבר עלול להיות בעייתי ביישום, מאחר שאי אפשר לכתוב בחקיקה "מחיר שוק" בלי לדעת איך זה מתבצע. עם זאת הוא ציין שבכוונת המשרד לפתור את זה.