X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היו"ר והמנכ"ל התפטרו
משקיע אמריקני תובע 14.6 מ"ש בעקבות רכישת מניות אוגווינד
ליאון וגנר טוען שהבעלים אור יוגב ואיש שוק ההון איתי שטרום הטעו אותו לגבי יכולותיה הטכנולוגיות של החברה העוסקת בהתייעלות אנרגטית

איש שוק ההון האמריקני ליאון וגנר תובע 14.6 מיליון שקל מחברת אוגווינד אנרגיה טק אחסון ובעל השליטה בה, אור יוגב. עוד נתבעים איתי שטרום, שותפו רועי טל וחברת איי.אס.פי פייננשל מנג'מנט שבבעלותם. וגנר טוען, כי הנתבעים הוליכו אותו שלל כאשר רכש חלק ממניותיו של יוגב ב-5 מיליון דולר. התביעה הוגשה (23.2.23) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
אוגווינד מפתחת טכנולוגיה להתייעלות אנרגטית ואגירת אנרגיה בתהליכי ייצור תעשייתיים. היא נסחרת בבורסה בתל אביב בשווי שוק של 160 מיליון שקל ויוגב - אשר הקים אותה ומשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה - מחזיק 12.5% ממניותיה. לחברה כמעט ואין הכנסות; את 2021 סיימה בהפסד של 68.6 מיליון שקל, ואת תשעת החודשים הראשונים של 2022 - בהפסד של 48.7 מיליון שקל. שטרום (שהורשע בפרשת נוחי דנקנר) תיווך במכירת מניותיו של יוגב לווגנר, טוען התובע.
וגנר אומר שעד 2012 ניהל את קרן Golden Tree Assst Management, אשר עסקה במתן הלוואות, ניהול איגרות חוב וניהול נכסים אחרים; בעת פרישתו ממנה היא ניהלה 12 מיליארד דולר. כיום וגנר, אזרח ארה"ב, עוסק בפילנתרופיה ובניהול עסקי משפחתו. לדבריו, מוצר הדגל של אוגווינד הוא AirBattery המיועד לאגור אנרגיה מתחדשת, והנתבעים אמרו לו שהוא מגיע ליעילות גבוהה במיוחד של 81%. יוגב ושטרום שכנעו אותו - דרך הלל ויינברגר, שעבד עימו בקרן Golden tree, לרכוש חלק ממניותיו של יוגב בחברה ב-5 מיליון דולר. לדברי וגנר, שטרום תיווך במכירה למרות שלא היו רישיון לייעוץ השקעות או ניהול השקעות.
לטענת וגנר, באותה עת ידעו היטב החברה ויוגב, כי היעילות של ה-AirBattery היא לכל היותר 71% ובפועל היא עמדה על 29% בלבד. הוא מציין, כי במונחי אנרגיה מתחדשת זהו פער עצום, שכן כל אחוז בודד של יעילות נוספת הוא בעל משמעות רבה בתחום זה. הוא רכש את המניות (בעיקר בדצמבר 2021) על-פי מצגי השווא שהוצגו לו. כאשר נחשפה (במחצית השנייה של 2022) היעילות האמיתית של המוצר - החלו מניות החברה לצלול, שוויה התרסק ב-90%, והיא איבדה חוזים והתקשרויות פוטנציאליות עם לקוחות גדולים.
עוד מציין וגנר, כי בחודשיים האחרונים הודיעה אוגווינד על התפטרות היו"ר, תא"ל (מיל') משה קפלינסקי, והמנכ"ל אלון רווה, ועל תוכנית התייעלות נרחבת שמטרתה לקצץ במחצית את הוצאותיה. רווה אמר עם התפטרותו, כי הטכנולוגיה של החברה אינה מוכנה לשימוש מסחרי וכי נבנו לגביה ציפיות מוגזמות. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד שי אבניאלי ורן כרמי, וטרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  23/02/2023   |   עודכן:  23/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משקיע אמריקני תובע 14.6 מ"ש בעקבות רכישת מניות אוגווינד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
התייחס לביקורת על הרפורמה המשפטית וטען שמדובר בניסיון ""יש מנסה לייצר היסטריה מסיבות פוליטיות"    על הבטחות בחירות שלא נכנסו לתקציב הנוכחי אמר: "נעשה דברים גדולים בחינוך יחד עם שר החינוך יואב קיש, כולל התחייבות שהבטחנו אותה, להתחיל תוכנית חינוך חינם"
איציק וולף
שירה גרינברג כתבה בנומרטור שהוגש לממשלה במסגרת דיוני התקציב כי ככל שהרפורמה המשפטית תיתפס על-ידי השוק כפוגעת בחוזקם ובעצמאותם של מוסדות המדינה וככזאת שמגבירה את חוסר הוודאות - עלולים להיפגע הפעילות הכלכלית במשק וההשקעות הפרטיות
מגזין סגולה
הממתק טוטסי רול נמכר לראשונה והופך בשימוש לדימוי פטריוטי בארה"ב
מירב ארד
9 הצביעו בעד מול 4 מתנגדים - אושרו דרישות הזוג נתניהו לממן את הוצאות ביתם הפרטי בקיסריה בנוסף למעון רה"מ הרשמי    ח"כ בליאק: "גדודי חברי הכנסת מהליכוד נעים לכיוון המשכן, על-מנת לתת מענה הולם לאתגר הלאומי החשוב"
מירב ארד
שר החוץ אלי כהן: ״החלטה היסטורית אשר תקצר את הדרך לאסיה, תוזיל את העלויות לאזרחי ישראל ותסייע לחברות התעופה הישראליות לתחרותיות יותר"    האישור שניתן היום מצטרף לאישור של ערב הסעודית ויאפשר קיצור משך הטיסות מישראל ליעדים באסיה ביותר משעתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il