X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"לשרת באופן סביר ובלתי סביר" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
תביעה: שרה נתניהו כפתה 16 שעות עבודה
יאיר יצחקי, עובד לשעבר במעון רה"מ, טוען להתעמרות מתמשכת מצד בני המשפחה: הבאת מזון לכל מקום, העדר הפסקות אוכל, הימנעות מלצאת לשירותים, המתנה לשובם בשעות הקטנות של הלילה
נש"מ: פגמים בתביעות בטענה להתעמרות במעון רה"מ
יצחק דנון
טוענת שעובדי התפעול לשעבר יאיר יצחקי ואהרון נאור לא פירטו במה מדובר, למרות שאין המדובר בתביעות ראשונות מסוג זה
לרשימה המלאה

שרה נתניהו אילצה עובד במעון ראש הממשלה לעבוד 16 שעות רצופות - כפליים מן המשמרת הקבועה. בני המשפחה דרשו שהמזון מן המעון יגיע לכל מקום על-פי דרישתם, טוען העובד לשעבר יאיר יצחקי, התובע ממשרד ראש הממשלה ונציבות שירות המדינה 700,000 שקל בטענה להתעמרות בעת עבודתו במעון.
בתביעה, שהוגשה (27.2.23) לבית הדין האיזורי לעבודה בירושלים, נאמר כי יצחקי היה עוזר תפעול במעון בשנים 2021-2015. לטענתו, למרות פסקי דין קודמים שנבעו מן ההתעמרות בעובדי המעון, התנהלות כזו נמשכה גם בשנים הבאות והייתה מנת חלקם של כל העובדים, אשר זכויותיהם נרמסו בצורה קשה "כדי לעמוד לשביעות רצונם של דיירי המעון" - דהיינו בני משפחת נתניהו.
"בפועל נדרש התובע למלא אחר מלוא הרצונות של דיירי המעון בכל זמן נתון - גם כאשר לא היה בעבודתו (הגם שזמן זה היה מועט במיוחד). רצונות אלו כללו כל דרך ואופן בה ניתן לשרת באופן סביר ושאינו סביר את דיירי המעון, וסיפוק כל בקשה, דרישה והוראה בין אם מקובלת ובין אם לאו, בין אם בשעות העבודה ובין אם לאו, בין אם היה זה תפקידו של התובע ובין אם לאו, בין אם הדבר מותר על-פי הנהלים או לא, והכל תוך כדי רמיסה מוחלטת של כל הפרדה בין חייו האישיים של התובע ועבודתו ורמיסת כבודו האישי", טוען יצחקי.
לדברי יצחקי, המדינה לא הצליחה לאייש את כל המשרות במעון, בשל השכר הנמוך והידיעות על אופי העבודה בו. כך נוצר מצב, בו משמרת הבוקר נמשכה מ-06:30 עד 16:00, משמרת הצהריים הייתה בשעות 22:00-12:00, משמרת הערב החלה ב-15:00 עד שבני המשפחה שחררו אותו, ובשבתות - מהשעה 08:00 עד צאת השבת. בני המשפחה דרשו שמשמרת הבוקר תתחיל ב-06:30, גם כאשר בני הזוג חזרו מבילוי בשעה מאוחרת והיה ברור שיום העבודה בפועל יתחיל רק מאוחר יותר.
יצחקי אומר כי בין היתר הוא היה מכין את ארוחת הצהריים של בנימין נתניהו ומוודא שתגיע בזמן לכנסת. "דרישת בני המשפחה הייתה כי כל המזון יגיע ממעון ראש הממשלה לבני המשפחה בכל מקום בו הם נמצאים, הגם שהדבר דרש תיאומים רבים והכנה קפדנית של המזון עוד טרם היה מגיע השף של המעון. באופן כללי, נושא המזון העסיק רבות את התובע כמו גם את רוב עובדי לשכת ראש הממשלה".
השב"כ נגד הכנסת טלפונים
בפועל, ממשיך יצחקי, משמרת הבוקר נמשכה שעות רבות מעבר ל-16:00, וממשמרת הערב היו יכולים לשחררו רק בני הזוג - גם אם חזרו רק בשעות הקטנות של הלילה. הוא לא היה מורשה ללכת לביתו בטרם יחזרו בני הזוג, וגם כאשר התחנן להשתחרר בטרם חזרו - הוא נדחה. בשל המחסור החמור בעובדים, נטען בתביעה, הופרו בצורה חוזרת ונשנית הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה, בידיעתה של לשכת ראש הממשלה.
בתחילת 2017 הורתה אחראית משאבי אנוש במעון, נעמי מן, שהמשמרות יימשכו שמונה שעות בלבד. אולם, טוען יצחקי, גם אז לחץ אב הבית, אפי אזולאי, על העובדים לוותר על זכות זו. הלחץ גבר כאשר נתניהו החל לעבוד מן המעון בזמן הקורונה ולקראת הבחירות במאי 2020. לדבריו, שרה נתניהו מעולם לא שחררה אותו אפילו כמה דקות לפני תום המשמרת, במקרים רבים דרשה ממנו לעבוד שעות רבות יותר והיו אף משמרות בנות 16 שעות רצופות.
"בזמן העבודה לא היו לתובע הפסקות, ועל העובדים נאסר לאכול מהאוכל שהכין השף. היו משמרות בהן התובע היה מצליח למצוא זמן להכין לעצמו משהו לאכול, והיו מקרים בהם התובע לא היה אוכל כלל. לעיתים, היה התובע או מי מעמיתיו יוצא לסופר ממול לקנות מצרכי מזון כדי להכין אוכל. אם בדקות הללו היה נדרש התובע להימצא, העובדים האחרים היו אומרים לה [לשרה נתניהו] שהוא בנוחיות, על-מנת למנוע אי-נעימות נוספת מולה", נאמר בתביעה. "ההזקקות לתובע והדרישה לזמינות מתמידית ומיידית הביאה למצב בו התובע לא יכול היה אפילו להתפנות לנוחיות, וחדל בשלב מסוים משימוש בנוחיות כאשר דיירי המעון נמצאים במקום".
טענה נוספת שמעלה יצחקי היא, שבשנת 2019 נאסר על עובדי המעון להכניס אליו את הטלפונים שלהם, מה שמנע ממנו ליצור קשר עם בני משפחתו במשך שמונה-עשר שעות המשמרת. לדבריו, גם השב"כ הופעל כדי לאכוף הוראה זו. יצחקי תובע פיצוי על העסקה פוגענית ותשלום על שעות נוספות ועבודה בשבתות ובחגים. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד אייל שטרנברג וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  27/02/2023   |   עודכן:  04/10/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה: שרה נתניהו כפתה 16 שעות עבודה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שדמי מונה לתפקיד לפני פחות מחצי שנה ואמור היה לכהן בתפקיד למשך ארבע שנים    ייתכן כי הרקע לפרישתו הוא מורת רוח מהתנהלות השרה רגב בנושא רפורמת התעריפים
איתמר לוין
קרנות הטוענות שהן מחזיקות ב-10% מן המניות תובעות להדיח דירקטורים המיטיבים עם המנכ"ל    החברה תובעת 10 מיליון דולר ואומרת שמוביל אותן מי שמצוי בחקירות בארה"ב וקנדה
מירב ארד
על-פי נתונים שהציג המפקח על הבנקים בוועדת הכספים, משקל העו"ש בסך פיקדונות הציבור החל לרדת בעקבות עליית הריבית    שיעור גלגול עליית הריבית לריבית פקדונות משקי הבית עומדת על 89%
מירב ארד
איתמר לוין
שלומי חכמון, שחקר את פילבר בתיק 4000, מאשר שהחוקרים סימנו את פילבר, חפץ ואלוביץ כעדי מדינה אפשריים    אומר שאינו יודע מדוע פילבר לא עומת עם ממצאים שסתרו את גרסתו לפגישת ההנחיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il