X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היו"ר אדלשטיין. "מדול השלוחות הוא חריג" [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
הפטור מוויזות לארה"ב: חשש שאירופה תסרב להעביר נתוני נוסעים
בדיון בוועדת החוץ והביטחון בכנסת נחשף כי קיים חשש שהאירופים יסרבו להעביר לישראל נתוני נוסעים הדרישה האמריקנית לפטור מאשרות כניסה מחייבת איסוף ב-100% מהטיסות

חשש לסיכול הפטור מוייזות לארה"ב: ועדת החוץ והביטחון המשיכה אתמול (יום ב', 27.2.23) את דיוני ההכנה לקריאות שנייה ושלישית של חוק הפטור מוויזות. בדיון עלה חשש כי האירופים יסרבו להעביר לישראל נתוני נוסעים, למרות החוק שישראל תחוקק בנושא. בדיון נחשף עוד כי הדרישה האמריקנית לפטור מאשרות כניסה מחייבת איסוף ב-100% מהטיסות.
הצעת החוק מחייבת קבלת מידע אישי מחברות תעופה לגבי נוסעים בטיסות הנכנסות, היוצאות או העוברות במדינת ישראל. המידע האמור הינו נתוני API ו-PNR הכוללים פרטים המופיעים במסמכי נסיעה של נוסע בטיסה המונפקים על-ידי מדינות וכן נתונים על-אודות הטיסה אשר נאספים על-ידי חברות התעופה לצורכיהן. על-פי הצעת החוק, המידע האמור יתקבל במרכז הלאומי לאבחון נתוני נוסעים (מלא"ן), אשר צפוי להיות מוקם ברשות המיסים. לפי ההצעה, הרשויות הרלוונטיות רשאיות לבקש לבצע הערכה או שאילתה לגבי מידע מהמאגר.
בהצעת החוק מוצא להסמיך שלוש רשויות - השב"כ, המוסד והמשטרה, להקים שלוחות של המאגר שינוהלו אצלן. חלק נרחב מהדיון היום עסק בסעיפי הצעת החוק לגבי הקמת שלוחות אלה. נציגי שלוש הרשויות הנ"ל פירטו בקווים כלליים את הצורך שלהן בהקמת שלוחות של המרכז, ולא בפעילות מתוך המרכז עצמו, וביקשו כי אם יידרשו לפרט יותר על שיטות הפעולה שלהן, בשלוחות ובכלל, הדבר יתבצע בדלתיים סגורות.
"ידרש הסכם בינ"ל שמסדיר את העברת המידע"
עו"ד סיגלית ברקאי, מהלשכה המשפטית במשרד התחבורה: "חשוב להביא בפני הוועדה את הקושי הקיים שעלול להתעורר לגבי מנגנון השלוחות. הוא חריג ולא קיים בעולם בשום מסגרת דומה. יש אפשרות סבירה שמדינות שונות בעולם לא יראו את זה בחיוב, והם יכולות להנחות את חברות התעופה שלהן לה להעביר מידע. המנגנון בחוק נקבע בהסכמה, לאור תרכי גופי הביטחון, אבל חשוב לציין את הדברים".
ישי דון יחיא, מנהל אגף קשרי תעופה בינ"ל ברשות התעופה האזרחית, ציין כי "בשביל שרשויות תעופה זרות יעבירו מידע לא מספיק חוק שישראל מחוקקת. מדינות האיחוד האירופי, לכל הפחות, ידרשו הסכם בינ"ל שמסדיר את העברת המידע והשמירה על הפרטיות. בגלל שהמודל השלוחות הוא חריג, בהחלט ייתכן שהאירופים יגידו שהם לא מוכנים לדבר הזה, והם מהווים 60% מהתנועה האווירית לישראל. אי-אפשר לומר כיום בוודאות, אבל זה חשש ישי להעלותו כבר כיום, ולומר שייתכן שנידרש לחזור לכאן בעתיד על כך".
עו"ד דרור גרנית, מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, אמרה כי "אנו ערים למורכבות, ונמצאים בשיח על כך עם האיחוד האירופי, וגם הם מבינים את זה. בשל מסוים גם תרגמנו להם את הצעת החוק אנגלית על-מנת שיבינו אותה טוב יותר. הם לא מוכנים לנהל איתנו מו"מ פורמלי עד לאחר השלמת החקיקה. רק אז הנציבות האירופית תפנה לפרלמנט האירופי לקבל אישור לנהל מו"מ על הסכם מולנו. זה הליך ממושך עם יותר מדי משתנים, ולכן קשה לתת תשובה ברורה. כן אציין כי ממילא בחקיקה ניסינו להתיישר ככל האפשר לסטנדרט האירופי המחמיר, בכדי שיהיה יורת קל להגיע איתם להסכמות. בגלל הסטנדרט שלהם, יש להם בעיה עולמית בנושא - הם בקשיים גם מול היפנים, הקנדים, האמריקנים והבריטים על נושא העברת הנתונים של הנוסעים".

תאריך:  28/02/2023   |   עודכן:  28/02/2023
+מעוז: אפעל בכל הכלים העומדים לרשותי
19:04 28/02/23  |  עידן יוסף

ח"כ אבי מעוז, שהתפטר מתפקידו כסגן שר, אומר כי התפטרותו מהממשלה תאפשר לו להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותו כחבר כנסת כדי לתקן את כל נזקי הממשלה הקודמת, ובכללם נזקי הפרוגרס הרגרסיבי.
באגרת לפעילי מפלגת נעם, כתב כי יעשה הכל כדי שממשלת נתניהו תמלא את ימיה, וכי לא יפעל נגד הממשלה או יצטרף לאופוזיציה. לדבריו, אין שלמות בעולם, וצריך סבלנות רבה. הוא הבהיר כי אינו מרים ידיים, נכנע או מתייאש אלא ממשיך ביתר שאת לפעול לתיקון הנזקים.
מעוז ציין שהמשך כהונה כסגן שר בלי לקבל סמכויות שיאפשרו לו פעילות משמעותית תוציא אותו קירח מכאן ומכאן. הוא לא אמר באילו ועדות יהיה חבר, אך נראה כי פניו לוועדת החינוך.

+הח"כים העלו ההשתתפות בשכר הדירה שלהם ב-27%
18:55 28/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכנסת אישרה פה אחד העלאה של 984 שקלים בהשתתפות המדינה בשכר דירה לחברי כנסת המתגוררים רחוק מירושלים  ▪  סכום ההשתתפות שעמד על 3,616 שקל יעמוד על 4,600 שקל

ח"כ אופיר כץ. העלאה לנוכח עליית מחירי השכירות [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+מנחם גולדין: "אתם בוזזים את ההורים שלי"
14:10 28/02/23  |  מירב ארד

עו"ד מנחם גולדין, אחיו של סגן הדר גולדין ז"ל, שגופתו עדיין נמצאת בידי החמאס בעזה אמר בדיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה: "אין שום איום ביטחוני ליחיא סינוואר, הבנו את זה. אבל לפחות את אימא שלי ואבא שלי אל תבזזו, תנו להם קבר"

+לפיד קרא לפטר את ח"כ פוגל; בן-גביר: כשתפטר את בן-ברק
12:35 28/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ראש האופוזיציה קרא לפטר את ח"כ ציקה פוגל בעקבות תמיכתו בהרס שדרעו המתיישבים בחווארה  ▪  השר בן-גביר השיב: כשתפטר את רם בן ברק שהשווה אותנו לנאצים, אני אתחיל להתייחס אליך"

לפיד. "שר הפיתות מאשים אחרים" [צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+בקריאה ראשונה: הסדרת השימוש במערכות צילום מיוחדות על-ידי המשטרה
05:03 28/02/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה (מס' 40) (מערכות צילום מיוחדות), התשפ"ג-2023. בהצעה תמכו 27 חברי כנסת אל מול 8 מתנגדים, ללא נמנעים והיא תועבר לדיון בוועדה לביטחון לאומי.
מוצע בה להסדיר היבטים של הצבת מערכות צילום מיוחדות במרחב הציבורי ושימוש בהן על-ידי משטרת ישראל, לרבות ענייני סודיות, הגבלות ושמירת מידע, כאשר הסדרים פרטניים ומשלימים ייקבעו בתקנות ייעודיות.

+אושר הצו המבטל את מס הכלים החד-פעמיים
04:49 28/02/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה את צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 3), התשפ"ג-2023. עניינו של צו זה הינו, בין היתר, ביטול המס על הכלים החד-פעמיים. 45 חברי כנסת תמכו בהצעה, לעומת 31 שהתנגדו.

+אושרה הקמת הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק יסוד: הממשלה
03:03 28/02/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה את הצעת ועדת הכנסת בדבר הקמת הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק-יסוד: הממשלה, וזאת בהתאם לסעיף 108 לתקנון הכנסת. יצוין כי הוועדה עתידה לדון בהצעת החוק לפיה בית המשפט, בשבתו כבית דין גבוה לצדק, לא יהא מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על מינויים של שרים וזהותם, מכל עילה שהיא למעט לעניין תנאי הכשירות שקבע המכונן. 57 חברי כנסת תמכו בהצעה, לעומת 48 שהתנגדו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  האיחוד האירופי / Europian Union  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קשרי תעופה / Kadim Tours  קשרי תעופה / Via  קשרי תעופה בע"מ / .Aviation-links ltd  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפטור מוויזות לארה"ב: חשש שאירופה תסרב להעביר נתוני נוסעים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
איציק וולף
ההתפטרות - לאחר שמעוז נוכח לדעת שהממשלה לא מקדמת את הקמת הרשות לזהות לאומית יהודית, לא מחזירה את סעיפי 'אב' ו'אם' בטפסים ולא מממשת את ההסכם הקואליציוני    "אמשיך לתמוך במהלכי הקואליציה כחבר כנסת מן המניין"
עידן יוסף
ראש הממשלה: "לא קץ הדמוקרטיה, לא D9 על בית המשפט, לא 'מדינת הלכה', לא פגיעה בלהט"בים, ולא כל שאר ההבלים - שאני לעולם לא אתן להם יד"    ראש האופוזיציה לפיד: "תעצרו את החקיקה המטורפת הזו ונלך לנשיא. אם לא תעצרו – לא תהיה אף דמוקרטיה במזרח התיכון"
מירב ארד
על-פי נתונים שהציג המפקח על הבנקים בוועדת הכספים, משקל העו"ש בסך פיקדונות הציבור החל לרדת בעקבות עליית הריבית    שיעור גלגול עליית הריבית לריבית פקדונות משקי הבית עומדת על 89%
מירב ארד
מהומה בדיון בוועדה לאחר המהומות בחווארה    רוטמן הודיע כי הדיון ייעצר לקראת הלוויות הנרצחים בפיגוע, על-מנת לאפשר למי מהנוכחים שמעוניין לצאת ולהשתתף
עידן יוסף
יו"ר הוועדה רוטמן מציע כי ביקורת שיפוטית תתקיים רק בנסיבות חריגות, כאשר הכנסת פעלה בניגוד לתקנון    יועמ"ש הוועדה מזהיר מפני הסרת ההגנות הקיימות כיום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il