X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אורי בן הרצל סמנכ"ל פיתוח עסקי במכון המחקר מיגל עם דב חנין יו"ר פורום האקלים של בית הנשיא
שימוש כפול בגגות יסייע לאנרגיה ולגידולים חקלאיים
בגליל התקיימה ועידה בינ"ל במטרה לקדם את השימוש הכפול בקרקע הן לגידולים חקלאיים והן להפקת אנרגיה, במיוחד באמצעות טכנולוגיה אגרי-וולטאית דב חנין, יו"ר פורום האקלים של בית הנשיא, הביע דאגה ממדיניות הממשלה להסתמך על יבוא מזון במקום חיזוק חקלאי המדינה שיתוף פעולה גרמני-ישראלי יאיץ את הקמתם של מתקנים חקלאיים-וולטאיים בארץ

מומחים מרחבי העולם התכנסו (2-1.2.23) לוועידת לאגרי-וולטאית הבינלאומית בגליל כדי לדון בעתיד החקלאות. הכינוס אורגן על-ידי מכון המחקר מיגל ומכון המחקר פראונהופר מגרמניה ומטרתו לקדם את השימוש בטכנולוגיה חקלאית-וולטאית בישראל.
במהלך הכינוס הביע ד"ר דב חנין, יו"ר פורום האקלים של בית הנשיא, דאגה ממדיניות הממשלה, וטען כי מדובר ב"מדיניות חסרת אחריות המבקשת לבסס את הביטחון התזונתי של ישראל על יבוא מטורקיה או מכל מקום בעולם". חנין הדגיש את הצורך בחקלאות ישראלית חזקה ואף מסובסדת כדי להבטיח את הביטחון התזונתי של המדינה.
דב חנין הביא גם מסר מהנשיא הרצוג, שיזם את פורום האקלים. הנשיא הדגיש את הצורך בפעולות דרמטיות כדי להילחם במשבר האקלים ולקדם ייצור אנרגיה מתחדשת. הוא הדגיש את החשיבות של שימוש כפול בקרקע, כמו שימוש בגגות, שבילי אופניים ועוד הן לגידולים חקלאיים והן להפקת אנרגיה. לדבריו, "היעד באירופה לשנת 2030 הפחתה של לפחות 50% בפליטת גזי חממה ובישראל חייבים להשלים זאת בעשור הקרוב".

סוגיות בקידום אנרגיה מתחדשת / מצגת
המסמך ממפה ומציג את המצב העכשווי בתחום ואת הסוגיות המרכזיות בקידומו. קידום אנרגיות מתחדשות נוגע לתחומים רבים, ובהם, מדיניות והסדרה של משק החשמל והאנרגיה, תשתיות תכנון וקרקעות, מחקר ופיתוח טכנולוגי – ומעורבים בו גופים ושחקנים רבים, ובהם, משרדי ממשלה, גופים סטטוטוריים (למשל רמ"י ורשות החשמל), חוקרים ואנשי מקצוע באקדמיה ובגופי מחקר פרטיים, ויזמים וחברות בשוק הפרטי המקומי והגלובאלי. במסמך מוצג המצב העכשווי בייצור אנרגיה מתחדשת בישראל, בכמה היבטים מרכזיים: מדיניות, הסדרה ותעריפים (פרק 3); פיתוח תשתיות רשת החשמל, מדיניות קרקעות ותכנון (פרק 4); וקידום המחקר והפיתוח הטכנולוגי בתחום (פרק 5). בחלקו השני של המסמך מוצגות הסוגיות המרכזיות לפי טכנולוגיה – פוטו וולטאי, רוח ואגירה.
מדריך להכנת תוכנית פעולה מקומית להיערכות לשינוי אקלים ואנרגיה מקיימת / מדריך
מדריך זה מציג את פעולות האקלים האפקטיביות ביותר לרשות המקומית, ויחד עם המדריך להתקנת מערכות פוטו וולטאיות ברשויות המקומיות מספק סל כלים רחב להתמודדות של רשויות מקומיות בישראל עם משבר האקלים והמעבר לאנרגיה מקיימת. בנוסף, המדריך מציג עקרונות פעולה לגיבוש התוכניות המקומיות, יעדי מסגרת, כלים ומדדים להערכה וניטור (116 עמ')

בכינוס הכריז גם הד"ר דורון מרקל, המדען הראשי בקק"ל כי המיזם החקלאי-וולטאי במעלה גלבוע זכה במענק מחקר מקרן PRIMA של האיחוד האירופי. המיזם נועד לבדוק את ההשפעות של טכנולוגיית פאנלים סולאריים על גידולים חקלאיים במערכת חקלאית-וולטאית.
זאת ועוד, בכינוס הוצג נייר עמדה חתום על-ידי ממשלות גרמניה וישראל לשיתוף פעולה בהעברת מידע להאצת הקמת מתקנים חקלאיים-וולטאיים בישראל. בכינוס השתתפו קובעי מדיניות ואסטרטגיה ממשרדי ממשלה, חברות אנרגיה מובילות מהארץ ומהעולם, חוקרים, יזמים, קרנות, משקיעים וחקלאים. נכחו גם משלחות מקצועיות זרות מצרפת, גרמניה, איטליה, יפן וארה"ב.
הדוברים מיקדו את הדיון בפוטנציאל של טכנולוגיה חקלאית-וולטאית לחולל מהפכה בייצור האנרגיה ולקדם חקלאות בת קיימא בישראל. לדבריהם, כשהעולם מתמודד עם משבר אקלים, ישראל חייבת לנקוט צעדים נועזים לקראת הפקת אנרגיה מתחדשת כדי להבטיח עתיד בר קיימא.

תאריך:  02/03/2023   |   עודכן:  02/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שימוש כפול בגגות יסייע לאנרגיה ולגידולים חקלאיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר האקלים
מירב ארד
על-פי הדוח שהוגש לאמנת האקלים של האו"ם - ישראל לא עמדה ביעד לייצור 10% מהחשמל מאנרגיות מתחדשות עד שנת 2020, ורק בסוף שנת 2022 אחוז ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות בישראל הגיע לסביבות ה-10%
ארי בוסל
יומיים של גשם, שבועיים הכנות מראש, שגעון תודעתי ואיבוד כל העשתונות    מה עושים במדינות בהן יורד גשם ללא הפסק משך חודשים רבים?
עידן יוסף
כך אומרת נציגת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בוועדה לענייני צעירים    SDG ישראל: המדינה כבר השיגה 10 מתוך 17 היעדים לשנת 2030    יו"ר הוועדה: מימוש היעדים חשוב כנשיאה באחריות לגבי יעדי העתיד של האזרחים, המרחב, הסביבה והתרבות
איתמר לוין
המלחמה באוקראינה הזניקה את ההשקעות באנרגיה מתחדשת, אך מגבלות מחירים ומיסוי שמטילות ממשלות עלולות לפגוע בה - מתריע אקונומיסט
עידן יוסף
ארבע יחידות פחמיות ישמשו אחרי המועד אך ורק לעתות משבר של חרום ומצוקה אנרגטית    יו"ר הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל: "על המאסדרים לוודא שאכן חברת החשמל עומדת ביעדים, מדובר בחיי אדם ובאוויר שאנו נושמים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il