X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הטבח במערת המכפלה [צילום: פלאש 90]
סקר שוברים שתיקה: רוב הציבור סולד מטבח גולדשטיין
1 מכל 10 ישראלים יהודים: "ברוך גולדשטיין גיבור לאומי" 1 מכל 4 מכיר אדם שמזדהה עם מעשיו 96% כלל לא למדו על הטבח במסגרת בית הספר

סקר שנערך על-ידי ארגון השמאל הרדיקלי "שוברים שתיקה" באמצעות מכון סמית שופך אור על עמדות הציבור הישראלי כלפי הטבח בחברון ב-1994, שבו ירה והרג ברוך גולדשטיין 29 פלשתינים בעת שהתפללו במערת המכפלה בחברון. הסקר נערך לקראת יום השנה ה-29 לטבח וכלל 600 איש כמדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל בני 18 ומעלה.
מהסקר עולה כי 76% מהנשאלים ידעו מיהו ברוך גולדשטיין ומה הוא עשה, כאשר רוב הציבור (86%) מודע לטבח גולדשטיין שאירע בחברון. כאשר התבקשו למסור פרטים נוספים, 44% ציינו כי ישראלי בשם ברוך גולדשטיין ביצע רצח המוני במערת המכפלה בחברון ופלשתינים רצחו אותו, בעוד 37% ציינו כי ישראלי בשם ברוך גולדשטיין ביצע רצח המוני בתוך המערה, ו-5% ציינו שישראלי בשם ברוך גולדשטיין נרצח על-ידי פלשתינים במערת המכפלה.
רוב הציבור (90%) לא רואים בברוך גולדשטיין גיבור לאומי, ורק 1 מתוך 10 ציינו זאת. במקום זאת, 57% ציינו כי יש להתייחס אליו כאל מחבל, בעוד שליש לא הביע דעה. האחוז שהזכיר "גיבור לאומי" היה גבוה יחסית בימין (20%), ואילו האחוז שהצביע על "מחבל" גבוה יחסית בקרב החילונים (71%), במרכז (70%) ומשמאל (91%).
לדעת רוב הציבור (56%), לא ראוי למנות לשר בממשלה מישהו שמזדהה עם המעשה ומביע הערצה לברוך גולדשטיין. עם זאת, 17% ציינו כי הדבר ראוי, בעוד השאר (27%) לא הביעו דעה. אחוז שהצהירו כי זה "לא מתאים" היה גבוה במיוחד בקרב חילונים (73%) לעומת 29% בלבד בקרב דתיים ובשמאל (95%) לעומת 30% בלבד בימין. לעומת זאת, מבין אלו הרואים בגולדשטיין גיבור לאומי, 84% ציינו שזה "מגיע". יצויין כי האפשרות למינוי שכזה מעולם לא עלתה כך שמדובר בשאלה היפותטית המותאמת לעמדותיו של יוזם הסקר.
הסקר גם מצא כי 47% מהציבור חושבים שלמידה על טבח גולדשטיין צריכה להיות חלק מתוכנית הלימודים בבתי הספר, כאשר רובם סבורים שיש ללמד על כך רק בבתי הספר התיכוניים. עם זאת, 34% ציינו כי אין ללמד את טבח גולדשטיין בבתי הספר, בעוד 19% לא הביעו דעה. שיעור המצהירים כי "לא צריך ללמד" היה גבוה יחסית בקרב החרדים והדתיים (44-43 אחוזים), בעוד שבקרב החילונים קצת יותר ממחצית (55%) חושבים שיש צורך ללמד. כמו-כן, בשמאל אחוז גבוה יותר קבע שיש צורך ללמד מאשר בימין - 80% לעומת 47% בהתאמה.
65% ציינו שהם אינם מכירים אנשים שמזדהים עם מעשיו של ברוך גולדשטיין, 27% מכירים. האחוז שציינו ש"מכירים" גבוה יחסית בקרב גברים (34%) ובקרב הצעירים עד גיל 34 (32%).
ב"שוברים שתיקה" נמסר בתגובה לתוצאות הסקר: "הטרור היהודי אינו עניין של 'עשבים שוטים' ויש לו תמיכה משמעותית בציבור הישראלי, שאינו ניתן להפרדה מדורות של שליטה צבאית באוכלוסייה אזרחית. הדרך לתקן את החברה ולפעול למען הדמוקרטיה מחייב כל אזרח לראות את נזקי הכיבוש ולפעול לסיומו".

תאריך:  06/03/2023   |   עודכן:  06/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקר שוברים שתיקה: רוב הציבור סולד מטבח גולדשטיין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חחח אתם פתטיים ל"ת
הגלשנית  |  6/03/23 18:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
השר סמוטריץ': "לפיד וגנץ מבזים את הנשיא ומוכיחים שוב שאין להם שום עניין בהידברות או בפשרות    גורמים בליכוד: נתניהו מעוניין בהסכמה, אבל חושש משר המשפטים יריב לוין
יצחק דנון
עידן יוסף
הותר לפרסום כי שב"כ עצר ארבעה סטודנטים תושבי השטחים שגויסו על-ידי פעילי חמאס בטורקיה לטובת קידום פיגועים בישראל
איתמר לוין
פרנקל היה עד כה סגן הנשיא ויחליף את שמואל טננבוים המסיים קדנציה בת שש שנים    בית הדין בבאר שבע הוא השני בגודלו בין חמשת האיזוריים
עידן יוסף
קריאה למענקים לפיתוח מחקרי-חלוץ המבוססים על טכנולוגיות דור 5 של משרד התקשורת ורשות החדשנות תאפשר להזנקים ישראלים לחקור ולפתח פתרונות חדשניים לבעיות מורכבות במגזרים שונים, שיובילו לפיתוח ישומונים פורצי דרך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il