X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המבנה שהוקם על הקרקע שנמכרה [צילום: סטריט וויו]
חברת התיישבות תובעת 7.6 מ"ש מעיריית חיפה ושמאים
The American Zion Commonwealth טוענת לרשלנות והטעיה, כאשר הוצג לה שקרקע בבעלותה מיועדת לשמורת טבע - בעוד שניתן היה לבנות עליה

חברת ההתיישבות הציונית The American Zion Commonwealth (קהילת ציון אמריקנית) תובעת 7.6 מיליון שקל מעיריית חיפה, שמאי המקרקעין מרדכי זייד ויעקב זייד וחברת זייד-אורניב שבבעלותם. התביעה הוגשה (16.3.23), במסגרת הליכי הפירוק של החברה, לבית המשפט המחוזי בחיפה.
החברה הוקמה בארה"ב הברית בשנת 1914 בידי מסדר בני ציון של ציוני אמריקה, במטרה לרכוש קרקעות להתיישבות יהודית בארץ ישראל. פעולותיה העיקריות בוצעו בשנות ה-1920, ובהן רכישת אדמות עפולה, קריית בנימין וכפר אתא (לימים קריית אתא) והרצליה. בניגוד לקרן הקיימת, אשר החכירה את האדמות, קהילת ציון אמריקנית מכרה אותן - בעיקר ליהודים בארה"ב ובפולין. בהמשך עברה החברה לניהול קרן היסוד ומאז 1983 היא בפירוק.
התביעה עוסקת בשטח של דונם שרכשה החברה באזור חיפה לפני הקמת המדינה, כיום ברחוב אלכסנדר ינאי שבשכונת כרמליה בעיר. בשנת 2008 היא החלה לבדוק את האפשרות למכור קרקע זו וביקשה מידע רלוונטי מעיריית חיפה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה. נמסר לה שהקרקע מיועדת לשמורת טבע ולפיכך היא לא נמכרה. בשנת 2014 החליטה החברה לקדם את המכירה ופנתה לשמאים זייד להערכת השווי שלה במימוש מהיר. גם זייד קבע שמיועד בקרקע לשמורת טבע ולפיכך העריך את שוויה המירבי ב-235,000 שקל. בפועל נמכר המגרש בשנת 2015 ב-415,000 שקל, באישורו של בית המשפט.
החברה טוענת, כי הרוכשים ביקשו להקים על המגרש מבנה מגורים ובו שש דירות. בקשתם נדחתה, תוך שהוועדה המקומית מציינת שהשטח מיועד לשמירת טבע - למרות שעל התשריט נכתב בטעות שהייעוד הוא מגורים. בהמשך אישרה ועדת הערר את בקשת היזמים, כאשר קבעה שהייעוד הוא אכן למגורים, ובית המשפט המחוזי בחיפה דחה את עתירת הוועדה המקומית נגד ההחלטה.
לדברי החברה, מכאן יש ללמוד שהעירייה והוועדה המקומית ידעו שהרישום הרשמי הוא מגורים ולא שמורת טבע, החליטו שמדובר בטעות ולכן לא מסרו לה את המידע הנכון. גם זייד אמורים היו לשים לב לעובדה זו, היא טוענת. לדבריה, סכום התביעה הוא ההפרש בין הסכום שקיבלה לבין שווי הקרקע למגורים, אשר נמנע ממנה בשל הטעויות והרשלנות של הנתבעים. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד ארז דר-לולו ועדי ערמן, וטרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  16/03/2023   |   עודכן:  16/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת התיישבות תובעת 7.6 מ"ש מעיריית חיפה ושמאים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מנכ"ל המרכז לפיתוח המקומות הקדושים אומר בוועדת החקירה שהסתמך על מהנדס הבטיחות והמשטרה, לא יכול היה להיאבק בבנייה הבלתי-חוקית ולא היה מעורב בהליכים המשפטיים
מירב ארד
הטיסה הישירה לדבלין תקצר את זמן הטיסה ל-5.5 שעות בלבד לעומת 8-9 שעות שארכה הטיסה עד כה, וכללה חניית ביניים    אל-על תפעיל שלוש טיסות שבועיות ישירות לדבלין
איתמר לוין
עידן יוסף
שר הביטחון נמנע מהפניית אצבע מאשימה כלפי חיזבאללה ואמר כי "מי שאחראי לפיגוע, יתחרט על כך. נמצא את המקום והזמן המתאים ונכה בו"
עידן יוסף
על מתווה הנשיא: "זה לא דבר שנתניהו יכול להסכים לו, אני לא יודע אם יש ליכודניק שיכול להסכים למתווה"    ח"כ משה סעדה: "אם עד עכשיו היה צוהר, חרך קטן, גם את זה נעל הנשיא וסגר את הדלת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il