X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהל בית אבות: רק 10% מהעובדים - ישראלים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
מחסור בעובדים זרים לסיעוד גורם לעלייה בשכרם
בשל מחסור בעובדים מיומנים והימנעות ישראלים מעבודה בסיעוד, היוצרות התהפכו והעובדים מראיינים את המשפחה המעסיקה ובוחרים מקומות עבודה נוחים יותר ומעסיקים שמשלים יותר

הוועדה המיוחדת לעובדים הזרים בראשות ח"כ אליהו רביבו ביקרה היום בבית אבות רחל ליצ'ק באחווה ובלשכת "ים-רם", לשכה פרטית בענף הסיעוד הביתי בקריית עקרון. הוועדה עמדה מקרוב על פעולות הפיקוח, האכיפה והביקורת שעורכת רשות האוכלוסין על מוסדות סיעודיים ועל לשכות פרטיות לתיווך כ"א זר בסיעוד הביתי. חברי הוועדה סיירו בחדר האוכל, בחדרי המטופלים ונפגשו לשיחה עם עובדים ומטופלים.
יו"ר הוועדה ח"כ אליהו רביבו אמר, "אני מבין את מצוקת כ"א בענף הסיעוד ואת העלויות הגבוהות של העסקת העובדים". ח"כ רביבו הציע לבחון העסקת אסירים במוסדות סיעוד כחלק מתהליך השיקום.
עו"ד ענבל משש ראש מנהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין ציינה כי התקינה של עובדים הזרים בענף הסיעוד, עומדת על-2,000 עובדים. בפועל מועסקים 1,500 עובדים, בנוסף ל-1,000 עובדים פלשתינים. לטענתה, גובה האגרות המוטלות על המעסיקים גורם לאי ניצול כל מכסות ההעסקה.
מנהל בית אבות רחל ליצ'ק, אבי שחר, אמר, כמעט ואין ישראלים שמוכנים לעבוד בענף. לדבריו, רק 15 מתוך 150 עובדיו הם ישראלים. שחר אמר כי הוא משלם אגרה בסך 7,000 שקל לשנה על כל עובד זר. בנוסף, אף שהעובדים מגיעים לאחר הכשרה בארץ מוצאם, בפועל סטנדרט הכשרתם נמוך, וכי הוא נאלץ להכשיר את העובדים בעלות של עשרות אלפי שקלים. עוד אמר המנהל, כי תעריף הארנונה שבתי האבות נאלצים לשלם, גבוה מאוד. סך העליות מעמיד את הכדאיות הכלכלית על גבול הרווחיות.
מנהל בית האבות השיב כי הוא מוכן לשלם 45 שקל לשעה, ולמרות זאת אין עובדים ישראלים שמוכנים לעבוד. לדבריו, גם הכרה בענף כעבודה מועדפת, ובתנאים משופרים, לא הניע צעירים ישראלים להגיע לעבודה.
בביקור בלשכה פרטית בענף הסיעוד הביתי בקריית עקרון, הוועדה שמעה סקירה ממנהלת הלשכה, אסנת מוספי, על המצוקות והקשיים בהבאת העובדים הזרים והעסקתם בבתי הקשישים. מוספי אמרה שעובד זר מרוויח בממוצע כ-8,000 שקל לחודש בנוסף לדמי כיס, הוצאות נסיעות, דמי הבראה וחופשות. לדבריה, עקב מחסור בעובדים מיומנים, היוצרות התהפכו, והעובדים מראיינים את המשפחה המעסיקה ואלו בוחרים מקומות עבודה נוחים יותר ומעסיקים שמשלים יותר.
משה נקש ממנהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין אמר כי בכל רחבי הארץ פועלות 91 לשכות פרטיות לטיפול בהעסקת עובדים זרים לסיעוד. לדבריו, משפחה שמעסיקה עובד זר לסיעוד בהעסקה ישירה, משלמת בתום שנה ללשכה 2,000 שקל, וכן עמלה חודשית של 70 שקל. וזאת בנוסף להפחתה של כ-800 שקל מהתשלום החודשי שהמשפחה מקבלת מהמוסד לביטוח לאומי בגין העסקת העובד, לעומת התשלום למשפחה שמעסיקה עובד זר באמצעות חברת סיעוד.

תאריך:  16/03/2023   |   עודכן:  16/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחסור בעובדים זרים לסיעוד גורם לעלייה בשכרם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בהמשך לסגירת עשרות סניפי דואר לאחרונה במסגרת "רפורמת הדואר", מסתבר כי בימים אלה צפוי סבב נוסף של סגירת סניפים בארץ, כולל סניף הדואר הוותיק הנמצא במשכן הכנסת
איתמר לוין
רשות המיסים טוענת שהקיבוץ ביצע עסקות ב-90 מיליון שקל בקרקעות הגובלות בירושלים    רמת רחל: לא נרכשו זכויות במקרקעין, הדרישה מפלה והיא התיישנה
עידן יוסף
הקנצלר הגרמני לנתניהו על הרפורמה: "העצמאות של בתי המשפט חשובה מאוד לדמוקרטיה, מציעים שהמהלכים יישקלו מחדש"    "מסכימים עם ישראל שאסור לאירן להגיע לנשק גרעיני"
עידן יוסף
היעד לפעולה - נידאל חזאם, בן משפחתו של המחבל שרצח שלושה ישראלים בפיגוע בדיזנגוף לפני שנה    אין נפגעים לכוחותינו
מירב ארד
בנק ישראל: ביטוח פיקדונות לא היה מונע את קריסת סיליקון ואלי בנק    משקיע הון סיכון, מוטי וקנין: "בשישי שלפו בישראל 60 מיליארד דולר מהבנק והעבירו אותו לבנקים אחרים בארה"ב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il