X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בקבוקי תבערה שהחשודים הכינו [צילום: שירות הביטחון הכללי]
בני 16 ו-19 תכננו לבצע לינץ' בערבי
הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי עצר שני תושבי תל אביב שזרקו בקבוקי תבערה לעבר מסגד סידני עלי בהרצליה שב"כ: מזהים עליה במוטיבציה לפעול נגד ערבים מאז חווארה

שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל עצרו שני תושבי תל אביב - קטין בן 16 ובגיר בן 19 - בחשד לניסיון הצתת מסגד סידני עלי שבהרצליה, בסוף ינואר 2023. הבוקר (יום ו', 17.3.23) הוגש נגדם כתב אישום.
השניים נעצרו בימים האחרונים בתום פעילות מודיעינית של שירות הביטחון הכללי והיחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב ירקון (יל"פ) במחוז תל אביב בחשד להשלכת בקבוקי תבערה לעבר המסגד הנמצא סמוך לחוף הים בהרצליה בליל 29 בינואר האחרון.
במהלך החקירה בשב"כ התבררה מעורבות החשודים במיוחס להם ונאספו ראיות החושפות כי ניסיון ההצתה של המסגד בוצע ממניע לאומני. עוד עלה בחקירה כי השניים תכננו לבצע לינץ' בערבי, אך זנחו את הרעיון ופנו למימוש פיגוע נגד מסגד. לאחר שבחנו מסגדים באזור תל אביב, החליטו להוציא לפועל את תוכניתם למול מסגד 'סידני-עלי' בהרצליה.
עם תום חקירתם בשב"כ, הגישה פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום כנגד השניים, המייחס להם עבירות של קשירת קשר לביצוע מעשי טרור (הצתה של קודשי דת), מעשה טרור של הצתה בצוותא ופעולה בנשק למטרות טרור בצוותא.
בבקשת המעצר ציין עו״ד יונתן טל אליהו מפרקליטות מחוז תל אביב כי מעבר לייצור נשק של בקבוקי תבערה שהוכנו על-מנת לממש את תוכנית ההצתה, ומעבר לכך שעבירת ההצתה היא עבירה הטומנת בחובה סיכון ממשי לא רק לדבר אותו מבקשים להצית אלא לכלל הסביבה, לו הייתה תוכנית המשיבים מתממשת במלואה והמסגד היה עולה באש, היה בכך כדי להביא להסלמה של מעשי אלימות קשים בחברה הישראלית, על-רקע דתי-לאומני.
משירות הביטחון הכללי נמסר כי הוא רואה במעשים אלה, המבוצעים מתוך מניעים לאומניים, סכנה לביטחון המדינה, ובשיתוף עם משטרת ישראל, ימשיך לפעול לסיכולם וכן למיצוי מלוא חומרת הדין למול מבצעי מעשים אלה.
"בשב"כ מזהים עליה במוטיבציה לפעול נגד ערבים מאז הפרעות בחווארה, כולל במרחבים מעורבים בתוך הארץ, ועם העלייה באיום פועל שירות הביטחון הכללי למיצוי מלוא הכלים הנתונים בידיו על-מנת לסכל כוונות אלו מבעוד מועד", לשון ההודעה.

תאריך:  17/03/2023   |   עודכן:  17/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בני 16 ו-19 תכננו לבצע לינץ' בערבי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
היעד לפעולה - נידאל חזאם, בן משפחתו של המחבל שרצח שלושה ישראלים בפיגוע בדיזנגוף לפני שנה    אין נפגעים לכוחותינו
איתן קלינסקי
לידיעתו של אותו חבר כנסת, ענישה קולקטיבית לא התאימה ליעקב אבינו    יעקב אבינו הוקיע את שני בניו, שמעון ולוי, עת שהם נקטו ענישה קולקטיבית בעיר שכם
איציק וולף
תשעה שרים, שלושה סגני שרים ועשרות חברי כנסת מהקואליציה פנו אל שר הביטחון בדרישה לבטל את צווי המעצר המינהלי שהוציא לשני מתנחלים שנחשדו במהומות בחווארה    "ששימוש במעצר מנהלי, ללא קיום הליך משפטי, צריך להיות שמור למקרים קיצוניים מאוד, כמו אלו המוכרים לנו בפעולות של אויבים רצחניים מקרב שונאי ישראל"
איתן קלינסקי
תגובה לאמירות חוזרות ונשנות של חברי כנסת ממפלגות הימין לעבר חברי הכנסת הערבים, "תאמרו תודה, שנותנים לכם לשבת בכנסת ישראל"
יוני בן-מנחם
גורמים בחמאס אומרים כי הארגון החליט לחדש את הפיגועים בתוך שטח ישראל בתגובה על פעילות צה"ל בשטחי A וכי הפיגועים יימשכו ויהיו קשים יותר. הרש"פ פתחה במבצע מעצרים נרחב של פעילי חמאס באזור שכם כצעד מנע לניסיון של חמאס לערער את יציבות שלטונו של יו"ר הרש"פ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il