X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פגיעה בפריפריה [צילום: מיכאל זון, AP]
בניגוד למגבלות חוק אוויר נקי
חברת נגה תוכל להפעיל את תחנות הכוח המזהמות בישראל
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "מהלך זה מסכן את בריאות תושבי ישראל, ובפרט בחדרה, באשקלון ובאשדוד, אנחנו מבינים שיש מצבי חירום במשק החשמל, אבל חירום הוא לא שגרה"
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
סילמן: "צריך למנוע מצב שבו תהיה לנגה יד חופשית להפעיל - ולא רק במצבי חירום - יחידות מזהמות במיוחד שהיו צריכות כבר להיסגר, הפועלות ללא אמצעי הפחתה. לא נוכל להסכים לכך".

הממשלה אישרה השבוע תיקון לחוק אוויר נקי במסגרתו תתאפשר הפעלת תחנות כוח מזהמות ביותר ללא מגבלה וללא הסנקציות הקבועות בחוק, זאת בניגוד לעמדת המשרד להגנת הסביבה.
רוב תחנות הכוח המדוברות נמצאות בפריפריה הגאוגרפית של מדינת ישראל ובעקבות החלטה זו, יש סיכון להגדלת החשיפה לזיהום אוויר של אותן אוכלוסיות. כך, לפי קביעת משרד הבריאות, תוספת התמותה שקשורה לזיהום האוויר בשל אי-סגירת היחידות הישנות 4-1 באורות רבין מגיעה ל-35 מקרים בשנה בעיר חדרה ו-13 מקרים בפרדס חנה-כרכור, וזאת בנוסף לתחלואה צפויה בדרכי הנשימה, מחלות לב וכלי דם וסרטן.
חוק אוויר נקי מטיל מגבלות הכרחיות וקריטיות להפעלת תחנות כוח בישראל - שחלקן פועלות בטכנולוגיות מזהמות במיוחד, אשר אסורות להפעלה באיחוד האירופי. בישיבת ועדת השרים לענייני חקיקה בשבוע שעבר, במסגרת קידום חוק ההסדרים, סוכם בין המשרד להגנת הסביבה למשרד האוצר, כי ההסדר לא יקודם ככל שלא יהיו הסכמות מצד המשרד להגנת הסביבה. בפועל, בוצעו שינויים בחוק ללא הסכמת המשרד להגנת הסביבה. בפרט, סירב האוצר לסיכום שיאפשר למשרד להגנת הסביבה להטיל עיצומים על מנהל המערכת במקרה של הפרה של התנאים - קרי, גרימת זיהום אוויר חמור ולא מוצדק שאינו לצורך מניעת הפסקת חשמל.
ועדת שרים לענייני חקיקה התכנסה בתחילת השבוע ואישרה את קידום התיקון לחוק אוויר נקי, מבלי לכבד את הסיכום שרק בשבוע שעבר אושר. החלטת ועדת שרים לענייני חקיקה מהיום מבטלת הלכה למעשה את האיזון שבא להבטיח כי אכן תחנות הכוח המזהמות יופעלו רק במצב חירום אמיתי. ההחלטה מונעת מהמשרד להגנת הסביבה לחייב את מנהל מערכת החשמל, משרד האנרגיה וכלל הגורמים המנהלים בישראל את משק החשמל, להטמיע את השיקול הקריטי של בריאות הציבור באופן הפעלת תחנות הכוח ובעצם נותנת למנהל המערכת זכות וטו על התנאים שנקבעו בהיתר הפליטה, שנקבע בהליך ציבורי ושקוף שבמהלכו הציבור יכול להעיר ולהשפיע על החלטות הממונה.
נוסח החלטת הממשלה עבר למרות מאמצים רבים וכנים מצד המשרד להגנת הסביבה לגבש הסדר שיאפשר לתת מענה למצבי חירום במשק החשמל, הנובעים למרבה הצער מחוסר היערכות לסגירת יחידות מזהמות, כדוגמת חדרה, תל אביב ואשדוד, ותוכנית חלקית להסבת התחנה באשקלון. המשרד מתנגד לכך נחרצות, ולא יוכל להסכים להסדר שאינו מאוזן, ושאינו מבטיח שיחידות מזהמות יופעלו כמוצא אחרון בלבד. כמו-כן, לא יוכל להסכים להסדר אשר מונע ממנו לבצע אכיפה אפקטיבית במצבים מתאימים.
לפי ההסדר שאושר השבוע בוועדת שרים לחקיקה, לא תהיה אפשרות למשרד להגנת הסביבה להוציא עיצומים למנהל המערכת על היבטים מהותיים הקשורים להפעלת תחנות הכוח שלא במצב סיכון. פרקי הזמן הארוכים והנסיבות שבהן חברת נגה תוכל להורות לתחנות הכוח לפעול בניגוד להיתר הפליטה, בהליך חד-צדדי ומשיקולים שלא מפורסמים לציבור ושלא ניתן לבחון או להעיר עליהם, אינם מייצרים איזון מול הסיכון לציבור ומול סמכויות המשרד. המשרד ימשיך לפעול בכל דרך קיימת כדי להוריד רעיון זה מהפרק.

תאריך:  21/03/2023   |   עודכן:  21/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת נגה תוכל להפעיל את תחנות הכוח המזהמות בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
זאת בהשואה לרווח נקי של כ-393 מיליון ש"ח בשנת 2021    קיטון של כ-0.7% נרשם בהכנסות הקבוצה בשנה שחלפה שהסתכמו בכ-14.66 מיליארד ש"ח    איציק אברכהן: "מאמינים שתוכנית ההתייעלות שיישמנו תציב את שופרסל בעמדת זינוק טובה לקראת 2023"
מירב ארד
כ-40% הודו שנאלצו לשלם בפועל    עסקים וחקלאים בפריפריה סובלים באופן דרמטי מפרוטקשן וסחיטה באיומים   משק חקלאי סבל בממוצע מ-15 אירועי פשיעה חקלאית מכל הסוגים במהלך השנה האחרונה    55% העידו כי לא דיווחי למשטרה
עידן יוסף
השרה להגנת הסביבה עומדת מאחורי החלטתה לאפשר ניסוי לשעות רחצה נפרדות בשתי שמורות טבע, אך טרם החליטה כמה ימים בשבוע הוא יימשך
איציק וולף
במהלך שנת 2022 נרשמה עלייה של כ-1.05 מיליארד שקל בשווי של נדל"ן להשקעה ונדל"ן בהקמה, לעומת כ-733.2 מיליון שקל בשנת 2021
איתמר לוין
עמית דחה את עתירת עיריית חולון נגד מעבר הקו בשולי פארק החולות - ומביע תקווה שהפגיעה הסביבתית תהיה מינימלית וקצרת ימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il