ההסתדרות טוענת, כי קבוצת קרסו מוטורס פועלת בצורה פסולה לסיכול התארגנות עובדיה בשורותיה. היא מבקשת (22.3.23) מבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב להורות להנהלת הקבוצה להפסיק פעולות אלו.
קרסו מוטורס היא יבואנית רכבי רנו וניסאן, נמצאת בשליטת תשעה מבני משפחת קרסו המחזיקים ב-60% ממניותיה ונסחרת בשווי שוק של 1.67 מיליארד שקל. הבקשה מתייחסת לחברת-האם ולארבע חברות נוספות בקבוצה: פסיפיק רכב ותחבורה, מרחבים ניהול ותפעול ציי רכב, קרסו סוכנות לביטוח ואוטו קאש שירותי מימון. ההסתדרות טוענת, כי את סיכול ההתארגנות מוביל המנכ"ל, איציק וייץ.
לדברי ההסתדרות, למעלה משליש מעובדי הקבוצה (המינימום הדרוש) הצטרפו במהירות לשורותיה בשבועות האחרונים. היא הודיעה לוויץ על היותה הארגון היציג בקבוצה, אך ההנהלה מתעלמת מהודעה זו ובכירים בה אף פועלים לסיכול ההתארגנות. מדובר בין היתר במניעת כניסתם של חברי ועד הפעולה לאתר הקבוצה ומעקב אחריהם, איום בשלילת בונוסים אם ההתארגנות תצא לפועל, לחצים של מנהלים על הכפופים להם לבטל את חברותם בהסתדרות והפצת מסרים שקריים בגנות ההתארגנות וההסתדרות.
עוד נטען, כי הדרג הניהולי הבכיר ביותר בקבוצת קרסו מוריד הנחיות לשכבת הניהול שתחתיו לעצור את המשך ההחתמות על טפסי ההצטרפות להסתדרות. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד
ענת גוטמן ועדי גולן, וטרם הוגשה תגובת קרסו.