X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חשוב להיבדק
סרטן המעי הגס - הגידול הממאיר השני בשכיחותו בישראל
חלה ירידה שנתית משמעותית של כ-4% בשכיחות סרטן המעי הגס והחלחולת בקרב בעשור וחצי האחרונים שיעורי ההיארעות עולים מאוד מגיל 50 בשני המינים, והם הגבוהים ביותר בקבוצות הגיל של 75 ומעלה מרבית התמותה הייתה בקשישים, והערבים שורדים פחות מאשר יהודים

סרטן המעי הגס והחלחולת הוא הגידול הממאיר השני בשכיחותו בישראל. המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות מפרסם נתוני היארעות ותמותה מ-1996 עד 2000, ולאחרונה, בשנת 2020.
בשנת 2020 אובחנו בישראל 2,787 מקרים חדשים של סרטן פולשני של המעי הגס והחלחולת. מתוכם, 74% אובחנו עם סרטן חודרני של המעי הגס, ו-26% אובחנו עם סרטן פולשני של המעי הגס. סרטן המעי הגס והחלחולת אובחנו בעיקר בגיל מבוגר באוכלוסייה הכללית, כאשר שיעורי ההיארעות עולים מאוד החל מגיל 50 בשני המינים, והם הגבוהים ביותר בקבוצות הגיל 75 ומעלה.
עם זאת, חלה ירידה שנתית מובהקת של כ-4% בשכיחות סרטן המעי הגס והחלחולת בקרב נשים וגברים בעשור וחצי האחרונים. בשנים 2020-2000 חלה ירידה משמעותית בשכיחות סרטן בקבוצת היעד לבדיקות (גילים 74-50), בעוד שבקרב יהודים (גברים ונשים) הירידה חלה לאורך כל התקופה. בקרב הערבים (גברים ונשים) חלה ירידה של כ-3% (מ-2008 ו-2007 בהתאמה).

סרטן המעי הגס והחלחולת בישראל, 2020-1996 / דוח
סרטן המעי הגס (colon) והחלחולת (rectum) הוא המחלה הממאירה השנייה בשכיחותה בישראל. גורמי הסיכון העיקריים למחלה הם גיל, היסטוריה משפחתית של המחלה, גידול שפיר קודם במעי, מחלת מעי דלקתית, מוטציות גנטיות וגם אורח חיים (השמנה, יושבנות, תזונה עתירת שומן ודלת סיבים, עישון, צריכת אלכוהול). בעדכון זה, מוצגים הנתונים הלאומיים העדכניים עד תום 2020 לגבי סרטן המעי הגס וסרטן החלחולת ביחד (18 עמ')
בדיקות סקר לגילוי מוקדם של מחלת הסרטן / סקירה
מסמך זה נכתב לבקשת ועדת הבריאות של הכנסת וחברת הכנסת אימאן חטיב-יאסין ובו מידע על התוכניות הלאומיות לאיתור מוקדם של סרטן השד וסרטן המעי הגס, וכן על ההמלצות הקיימות באשר לבדיקות סקר לגילוי מוקדם של סוגי סרטן נוספים. בנוסף, יוצגו בקצרה ההמלצות לביצוע בדיקות סקר באיחוד האירופי ובארצות הברית. (16 עמ')
במונחים של תמותה, 1,208 בני אדם מתו בישראל מסרטן המעי הגס והחלחולת בשנת 2020. עיקר התמותה היה בקשישים, והשיעורים הגבוהים ביותר היו בקבוצת הגיל של 75 ומעלה. בשנים 2020-1996 חלה ירידה משמעותית בשיעורי התמותה מסרטן המעי הגס והחלחולת בקרב יהודים (נשים וגברים), בעוד שבקרב ערבים (נשים וגברים) שיעורי התמותה נותרו יציבים.
שיעורי ההישרדות היחסיים לחמש שנים נמוכים באוכלוסייה הערבית בהשוואה לאוכלוסייה היהודית. עם זאת, חל שיפור בהישרדות היחסית בקרב חולי סרטן המעי הגס והחלחולת במהלך השנים, במיוחד בקבוצות הגיל המיועדות לבדיקות סקר בשתי קבוצות האוכלוסייה.

בהשוואה בינלאומית, שיעור התמותה בישראל כתוצאה מסרטן המעי הגס והחלחולת זהה לממוצע העולמי (9 מקרי מוות ל-100,000 תושבים), אם כי השכיחות של סרטן המעי הגס בישראל (21.9 נפשות ל-100,000) גבוהה במעט מזו של ממוצע עולמי (19.5 ל-100,000).
לדברי פרופ' ליטל קינן בוקר, מנהלת המרכז הארצי לבקרת מחלות במשרד הבריאות, "גורמי הסיכון העיקריים למחלה הם גיל, היסטוריה משפחתית של המחלה, אורח חיים לא בריא ועוד. מאז 2005, הרשות הלאומית תוכנית לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס ופי הטבעת פעלה ביוזמת משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן, חשוב שבני 74-50 יבצעו פעם בשנה בדיקת דם סמוי בצואה, ואם הבדיקה חיובית, בצעו גם קולונוסקופיה. אנשים הנמצאים בסיכון גבוה, חשוב שיבצעו בדיקת קולונוסקופיה בתדירות שתקבע לפי סוג הסיכון, לאחר התייעצות עם הרופא המטפל, כאשר ביצוע הבדיקה משמעותו שיפור ההישרדות והצלת חיים".

תאריך:  22/03/2023   |   עודכן:  22/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ליטל  קינן בוקר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סרטן המעי הגס - הגידול הממאיר השני בשכיחותו בישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לכו לבדיקה
לא לזלזל  |  23/03/23 01:44
2
לא בסל הבריאות
פיליפ  |  23/03/23 08:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, יצחק דנון
טוענת בבית הדין לעבודה, כי ההפגנות הן "עניין מדיני" ולכן אסור לעובדי מדינה להשתתף בהן - וזאת גם בשל הרצון למנוע את הכתמתם בגוון מפלגתי
יצחק דנון
טוענת שלמעלה משליש מעובדי קבוצת ייבוא הרכב הצטרפו אליה, אך ההנהלה בראשות איציק וייץ פועלת בדרכים פסולות לסיכול ההתארגנות
עידן יוסף
החברה מתכננת לשתף מידע ורעיונות חדשניים לניהול מחסור במים, במיוחד בסביבות מדבריות או באזורים חסרי תשתית הולכה מתקדמת    צריכת המים הארצית ירדה ב-2.5% לעומת השנה הקודמת    התחזית לצריכת המים הביתית צפויה לעלות ב-50% בין 2025 ל-2050
איתמר לוין, יצחק דנון
החברה שבשליטת שמואל בונה טוענת שהיא זכאית לעמלה בעקבות רכישת מנור מדיקל    דנאל: הקשר שיצרה ג'נסיס לא נועד להביא לרכישה
יצחק דנון
השופטת טאובר דחתה את התנגדותה של שיר סנדה-מעטה למכירת המותג, שלדברי הנאמנת הזמנית הוא הנכס העיקרי של רשת הכושר שקרסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il