X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דפני. "הטבה שחייבת להינתן" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ועדת הכספים בדרישה לאוצר: המשיכו את העדפת מפעלי עוטף עזה ושדרות
במשרד האוצר הביעו התנגדות להמשך ההטבה במתכונתה, וטענו כי יש בה פגיעה בשיטת המכרזים, וכי בכוונתם להביא סיוע שונה למפעלים במשרד הכלכלה דחו את עמדת האוצר, וקראו להמשך ההטבה

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, קיימה היום (א') דיון בנושא 'ביטול הארכת ההעדפה בתוצרת הארץ במפעלים בעוטף עזה ובשדרות לפי תקנות חובת המכרזים' - הצעתם של חברי הכנסת אלי דלל, ינון אזולאי, חנוך דב מילביצקי ויוני משריקי.
הדיון עסק בסעיף מהחלטת ממשלה שהתקבלה בשנת 2014, שקבע כי תינתן עדיפות בתקנות תוצרת הארץ ליישובי שדרות ועוטף עזה ב-2 נושאים: טובין מתוצרת הארץ אשר מיוצרים באזור שדרות ועוטף עזה יזכו להעדפה בשיעור של 20% באמת מידה של המחיר במקרה של התמודדות במכרז ממשלתי מול ספק חוץ, לעומת העדפה בשיעור של 15% הניתנת בשאר אזורי הארץ. יוזמי הדיון העלו כי במסגרת החלטת ממשלה שעומדת לעלות לאישור הממשלה, לא הוכלל סעיף זה. בנוסף התקנות אפשרו הכרה בטובין כתוצרת הארץ, אף אם נעשה בהם "שינוי מהותי כפול".
ח"כ ינון אזולאי: "הייתה החלטת ממשלה שהתחילה ב-2014, לטובת עוטף עזה, זו החלטת ממשלה שצריכה להיות קבועה, העוטף בירי מתמיד, גם בהפוגה, תמיד זה "טפטוף" או ירי, אבל זה קיים. חלק מההחלטות שהתקבלו היה סיוע לעוטף בנושא התעשיה, אם יש שם מפעלים שהם ייחודים למשל, הם מקבלים עוד 5% העדפה. אני שומע שחלק מהפקידים באוצר מתנגדים לזה. מה אנחנו רוצים להביא מטורקיה? אולי נחסוך 5%, ואז מה? נתמודד עם מובטלים?"
ח"כ אלי דלל: "לא פשוט לקיים פעילות תעשייתית בעוטף עזה, הממשלה הקודמת אמרה את דברה בעניין של עזרה לאותם מפעלים, המפעלים האלה מספקים לחברת חשמל ולממשלה, ולכל מי שדרוש לו. הם מתמודדים גם עם בעיה קשה של יבוא בהיצף, אנחנו חייבים לסייע להם, אחרת הם יהיו נטל על הממשלה ועלינו. יש להמשיך לסייע להם כפי שהיה בממשלות קודמות, שוחחתי גם עם שר הכלכלה, ניר ברקת, גם הם רוצים לעזור, צריך את התמיכה שלנו בוועדת כספים. הייתה הוראת שעה ל-5 שנים שפגה".
ח"כ דבי ביטון: "תכניסו את זה כחלק מהתקציב, זה מחזק את המפעל ואת האנשים. אנשים שיודעים שיש להם פרנסה לאורך זמן, זה מקל עליהם. ידוע שנחווה את הסיוט הזה שוב, תחת הטילים, איש לא יודע מתי זה יגיע, המעט שאנחנו יכולים לתת זה חיזוק המערכות האלה. יש פה ילדים ומשפחות, ומפעל שחלילה לא יצטרך לפרוש לנו, ואנשים שבקושי שורדים, גם לא תהייה להם תעסוקה".
ח"כ יוני משריקי: "בצורך לסייע למפעלים בעוטף יש כמה אלמנטים, לאותם אזרחים שזקוקים לזה, אנחנו יודעים מה המשמעות של הדבר הזה. זה היה הצורך והצדק בשנת 2014 כשההחלטה התקבלה, זה לא השתנה מאז. יש חשיבות של המשך מתן הסיוע הזה לטובת המפעלים הללו".
ח"כ חנוך מילביצקי: "בשמי ובשם סיעת הליכוד כולה, אני רוצה להביע דאגה מההשמטה של המשפט האחרון באותה החלטה שאנחנו מדברים עליה, שבעצם מבטלת, והמשמעות היא סגירת המפעלים האלה. נפעל בממשלה בנושא הזה. מבחינתנו אין מספיק מילים להסביר עד כמה זה חוסר התחשבות בשום צורה שהיא, לבוא ולפגוע באנשים האלה היום, בלי שמדברים איתם, אלא פשוט מוחקים את הסעיף ומגישים את זה, כי אולי זה פשוט יעבור. יש שם אנשים שמסכנים את החיים, שמספקים שירותים חיוניים למדינת ישראל".
רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים: "אחזיר אתכם לשנת 2014, למה החוק הזה נולד, אנשים לא מבינים מה זה לייצר תחת אש, בכל סירנה לעצור קווי יצור, זה לא הגיוני, לכן אנשים שפועלים שם הם ציונים אמיתיים. פעלנו וקראנו למפעלים לרדת לשם, הוראת השעה הייתה ל-5 שנים, לא הגיוני שהיום תעלה החלטת ממשלה שתומכת בעוטף עזה והנושא הזה יישמט, אני רוצה להביא עוד מפעלים לשם, וזאתי הדרך היחידה להגיע לשם. יש פה את חברת סינרגי, חברת חשמל שהם מייצרים עבורה מבינה זאת בעצמה. אין הרבה מקרים שהם שחור ולבן כמו זה. צריך שממשלת ישראל תיתן את הרוח הגבית לנושא הזה".
רונן אלעד, בעלי סינרגי: "אנחנו מייצגים מפעלים רבים בשדרות ובכלל בעוטף עזה, אנחנו מייצגים אלפי עובדים שפעילים בנושא הזה. אנחנו לא רוצים לחסל את הנושא התעשיה, מדינה ללא תעשיה אני חושב שבסופו של יום אין לה זכות קיום. אנחנו לא יכולים להיות תלויים לא בטורקים ולא בהודו, ולא בסין, ראינו את זה במשבר הקורונה. מדינת ישראל צריכה לטפח את המפעלים במדינת ישראל".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "לא יעבור תקציב בלי זה, שיהיה ברור. אני מבין למה אתם אומרים את זה, אתם תגידו לי בחוק ההסדרים תעביר את זה ואת זה, ותקבל את עוטף עזה.
אלון קינס, אגף החשב הכללי, משרד האוצר: "אין חולק על המטרה, משרד האוצר רואה לנגד עיניו את חיזוק התעשיה בארץ ובעוטף עזה בפרט. המנגנון העיקרי שאנחנו סבורים שהוא נכון, זה מנגנון של תמיכה ישירה ויש לזה התייחסות בהחלטת הממשלה. מדובר על 2 סעיפים האחד שמדבר על העדפה של 20 אחוז, זה 5 נקודות מעל העדפה שיש בתקנות תוצרת הארץ. הסעיף השני מדבר על מהו תוצר מתוצרת הארץ, זו שאלה מורכבת, הגדרה של מהו מוצר ישראלי זה הגדרה של חור במסננת, שרוצים לייצר דיפרנציאציה בין מה שמיוצר בארץ למה שלא, לכל הצעה יש יתרונות וחסרונות. הגדרה אחת תקפה למוצרים בעוטף עזה, והגדרה אחרת ליתר המוצרים בארץ. יש לזה השלכה, אם מחר בבוקר יפתח בגבול הצפון מפעל של כבלים, שהמפעל יתמודד במשרד כנגד מפעל סינרגי. אותו יזם, ידע שאם הוא מייצר כבלים זהים לאלה של סינרגי, בעוד הכבלים של סינרגי הם במעמד של עוטף עזה – תוצרת הארץ, הכבלים שהוא מייצר הם יהיו לצורך העניין כבלים שמיוצרים בחו"ל. יש הגדרה למהו מוצר מתוצרת הארץ בעוטף עזה, לעומת מהו מוצר תוצרת הארץ ביתר הארץ, זה יוצר בעיה. יש הגדרה שונה".
ח"כ גפני: "ונראה לך שיוקם מפעל כזה גבול הצפון ואנחנו נשב ונשתוק? הלוואי שיקום המפעל הזה, אני קורא ליזמים לפתוח מפעלים בגבול הצפון, אני מתחייב שנפתור את הבעיה".
ח"כ אזולאי: "אז למה מ-2021 לא יישמתם את המנגנון האחר?".

גפני: "אלה הטבות שחייבות להינתן"

במהלך הדיון עלה כי נציג אגף תקציבים באוצר לא שלח נציג לדיון, יו"ר הוועדה ביקר את הצעד, ונציג החשב הכללי ציין כי הנציג הוזמן לדיון מקביל בוועדת כלכלה.
ח"כ גפני: "אנחנו מאבדים אמון באגף התקציבים ערב תקציב, היה פה דיון בשבוע שעבר על התרופות האונקולוגיות, טענתם שזה חוק שעלותו מיליארד ש"ח, דודי אמסלם דיבר עם שר האוצר, והתברר שהעלות היא 120 מיליון ש"ח, לערכתי זה ירד עוד. אתם מאבדים את האמון שלנו, כשיגיע לפה כמעט 500 מיליארד ש"ח של תקציב. יש פה קונצנזוס, כל הסיעות סוברות שצריך להמשיך את ההטבה הזו של עוטף עזה. אנשים לא יבואו להשקיע שם בגלל הסיבה הזו, ואז מה אנחנו יכולים לעשות מלבד להתפלל לקב"ה? אתם יושבים פה, לא באים לדיון בוועדה, אני לא מתכוון לשתוק על הדבר הזה. אתם תחזירו את הסעיף הזה, אם לא תחזירו אל תבואו לכאן. כל התירוצים לא קיימים, אם יש לכם תוכנית אחרת תביאו את התוכנית, עד אז תחזירו את הסעיף".
ח"כ משה ארבל: "זה מאבק למען אזרחי ישראל שגרים בפריפריה וצריכים להביא לחם הביתה, זה מאבק תמידי ועקבי, אני מתפלא על אנשי אגף תקציבים שיודעים עד כמה הנושא הזה קרוב לליבך, והם הרהיבו עוז לא להגיע".
לאור הביקורת, ולקראת תום הישיבה הגיע לדיון נציג אגף תקציבים.
גל ברנס, אגף תקציבים: "העמדה שלנו זהה, ההיבט של הוספת רכיב ייחודי נוסף הוא לא נכון, הוא פוגע בכלכלה, בהחלטה הנוכחית שמנו סעיפים של תמיכה ישירה, של תמיכה בכלכלה. היה דיון בממשלה שהוחלט לא להאריך את הסעיף הזה, זו לא הפעם הראשונה, ב-2020 הוחלט לא להאריך את ההחלטה הזו. תהייה החלטה לעוטף עזה שתסייע למפעלים ולעסקים, הסעיף הזה לדעתנו פוגע בשיטות המכרזים, מעכב אותה".
ח"כ שוסטר: "התקבלה החלטה בממשלה הקודמת להאריך את זה, ואז אמרה היועצת הממשלתית לממשלה שמדובר בערב בחירות לכן אי-אפשר לאשר בעת הזו".
ח"כ גפני: "הייתה החלטה שהייתה אמורה להתקבל?"
ברנס: "הייתה החלטה על כל עוטף עזה, גם ב-2020 הסעיף היה בפנים בזמן הטיוטה ואז הוסכם להוציא אותו. היו כל מיני סעיפים לא מסכימים בטיוטה בשנה שעברה".
יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "אנחנו מבקשים להחזיר את הסעיף שיהיה חלק מהחלטת הממשלה. הדיון שהתקיים במשרד האוצר הוא דיון מנותק מהמציאות בה אנחנו חיים במדינה. במציאות הזו לא נוכל להתמודד עם טורקיה וסין, אנחנו עוברים שם "טפופים" וירי, אין את זה בטורקיה ובסין. אלה הטבות שחייבות להינתן, הם עומדים מול אתגרים שאין אותם במקומות אחרים לשמחתנו. אנחנו דורשים שזה ייכלל בהחלטת הממשלה. אם תהייה החלטה בלי זה, נתכנס ונחליט מה לעשות".

תאריך:  26/03/2023   |   עודכן:  26/03/2023
+מליאת הכנסת לא תכונס הלילה
01:12 27/03/23  |  עידן יוסף

עיכוב נוסף במרתון החקיקה: מליאת הכנסת לא תכונס הלילה. חוק החמץ יידחה למחר (גלי צה"ל).

+הסתיימה הכנתו לקריאה שנייה שנייה ושלישית של חוק דרעי 2
01:10 27/03/23  |  עידן יוסף

החוק המכונה "חוק דרעי 2" עבר בוועדה המיוחדת בקריאה השנייה והשלישית. במהלך הדיון נוסף תיקון בהסכמה בין הקואליציה לאופוזיציה שקובע שההסדר בחוק יחול רק על מינוי שרים וסגני שרים ולא על מינוי ראש ממשלה לשר. הדבר נועד למנוע מנתניהו להתמנות לשר הביטחון.

+ביטן הציג עקרונות להסדרת הטיפול בענפי המוסכים והשמאים
15:16 26/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ביטן: לא תהייה יותר רשימת שמאים, מחירון חלפים יציג מחיר בפועל  ▪  סגן יו"ר איגוד השמאים, אורי גורביץ: כל השמאים צריכים להיות ברשימה, גם שמאי חדש שקיבל רישיון  ▪  נציג רשות שוק ההון: "ברגע שיינתן מענה לעניין המחיר של החלפים בפועל, נוציא הוראות לפתיחת המוסכים והשמאים"

ביטן. "הגיע הזמן לסיים את הטיפול בנושא" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+אושר לקריאה ראשונה: חלוקת התקציב המוקצה מרשות שדות התעופה, לרשויות הסמוכות לנתג"ב בלבד
15:02 26/03/23  |  מירב ארד

עדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני אישרה לקריאה ראשונה את הצ"ח ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2017 ו- 2018( (תיקון - הקצאת סכום לרשויות המקומיות הסמוכות לנמל התעופה בן-גוריון), התשפ"ג- 2022 (פ/ 1044/25).
האמור הוא בהצעת החוק של ח"כ משה גפני וקבוצת חברי הכנסת, המבקשת להשאיר את החלוקה של התקציב המלא שיוקצה לרשויות המקומיות הסמוכות לנתב"ג, ולא להקצותו לרשויות אחרות.

+ועדת חוקה: נותרו כ-600 הסתייגויות מתוך כ-5,400 שהוגשו
14:19 26/03/23  |  מירב ארד

בוועדת החוקה נמשכות משעות הבוקר ברצף, ההצבעות על ההסתייגויות לחוק יסוד: השפיטה וחוק בימ"ש, לקריאות שניה ושלישית. נותרו כ-600 הסתייגויות מתוך כ-5,400 שהוגשו.

+לימון מתריע שוב מפני חוק דרעי 2: "יוצר חור שחור נורמטיבי"
11:26 26/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מזהיר: חבר כנסת שנאשם בפלילים יוכל לכהן בתפקיד שר המשפטים או בתפקיד השר לביטחון לאומי, ללא אפשרות להתערבות שיפוטית בכך. כמו-כן, ראש הממשלה יוכל למלא במקביל לכהונתו בתפקיד זה את תפקידיהם של מחצית משרי הממשלה, ללא אפשרות להתערבות שיפוטית בכך  ▪  היו"ר אופיר כץ: "לא כל החוכמה נמצאת אצל בג"ץ"

דרעי ונתניהו. פתח לשחיתות שלטונית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכספים בדרישה לאוצר: המשיכו את העדפת מפעלי עוטף עזה ושדרות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
מזהיר: חבר כנסת שנאשם בפלילים יוכל לכהן בתפקיד שר המשפטים או בתפקיד השר לביטחון לאומי, ללא אפשרות להתערבות שיפוטית בכך. כמו-כן, ראש הממשלה יוכל למלא במקביל לכהונתו בתפקיד זה את תפקידיהם של מחצית משרי הממשלה, ללא אפשרות להתערבות שיפוטית בכך    היו"ר אופיר כץ: "לא כל החוכמה נמצאת אצל בג"ץ"
עידן יוסף
הקמת הקרן לאזרחי ישראל שמה לה למטרה לחלק רווחי משאבי טבע לאזרחים ולדורות הבאים תוך הימנעות מ"קללת משאבי הטבע" ו"המחלה ההולנדית"    כללי הקמה של הקרן צריכים להתנגד למניעים פוליטיים קצרי טווח, וזיכיון ים המלח המסתיים ב-2030 מחייב גישה תחרותית למכרז הקרוב    השקעת יתרות הקרן בניירות ערך נזילים נחוצה כדי להגן מפני תרחיש "יום סגור"
מירב ארד
אייכלר: עד כה השתתף משרד הביטחון בפרמיה של הביטוח הסיעודי לנכי צה"ל ב-33%, והצלחנו להסכים עם משרד הביטחון כי השתתפותו תעלה ל-50%    קרא למשרד הביטחון להכין במהירות את התקנות, כדי שיאושרו עוד לפני חג הפסח
עידן יוסף
תקציב המדינה והתוכנית הכלכלית לשנים 2024-2023 שהונחו על שולחן הכנסת שואפים לשפר את איכות החיים באמצעות השקעות משמעותיות בתשתיות, קידום תחרות, צמצום ביורוקרטיה ומלחמה בהון השחור    לרפורמות המוצעות עשויה להיות השפעה עמוקה על המשק
עידן יוסף
הסמכות להכרזה על נבצרות ראש הממשלה תהיה רק של הממשלה או הכנסת, ולא של היועץ המשפטי לממשלה, ותתרחש אך ורק בשל אי-מסוגלות גופנית או נפשית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il