X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
ברוך לוי [צילום: אלי אלון]
מת ד"ר ברוך לוי מפקד הגדנ"ע לשעבר
בהיותו בן 18, בשנת 1951, התגייס ברוך לוי לצה"ל, לנח"ל ומשם עבר לחטיבת הצנחנים הוא היה בין היתר המפקד הראשון של הפנימיה הצבאית שליד הגימנסיה הרצליה בתל אביב עם כינונה, ששכנה במחנה גלילות, תפקיד בו שימש במשך למעלה מארבע שנים

הלך לעולמו (26.3.2023) אל"ם (מיל.) ד"ר ברוך לוי שהיה המפקד הראשון של הפנימיה הצבאית בתל אביב, מפקד הגדנ"ע והמשמר האזרחי וממקימי המועצה לשלום הילד. בן 90 היה במותו.
ד"ר ברוך לוי נולד (1933) בבגדד שבעירק. בשנת 1935 כשהיה בן שנתיים עלה עם הוריו ארצה והמשפחה התיישבה בתל אביב. לפרנסתו פתח האב חנות בשוק הכרמל בה עבד עד למותו בגיל 92.
ברוך לוי הוא הבכור שבארבעת ילדי המשפחה - אחד מהם היה רב אלוף משה לוי הרמטכ"ל ה-12 של צה"ל. אחיהם הצעיר של ברוך ומשה, יהודה לוי היה מהנדס מכונות בחיל החימוש והשתחרר בדרגת אל"ם. רעייתו של ברוך לוי זאבה לוי ובתם סיגל שימשו אף הן כקצינות בכירות בצה"ל.
בהיותו בן 18, בשנת 1951, התגייס ברוך לוי לצה"ל, לנח"ל ומשם עבר לחטיבת הצנחנים. הוא היה בין היתר המפקד הראשון של הפנימיה הצבאית שליד הגימנסיה הרצליה בתל אביב עם כינונה, ששכנה במחנה גלילות, תפקיד בו שימש במשך למעלה מארבע שנים, בין השנים1968-1964.
מפקד הגדנ"ע
באוגוסט 1969 מונה סגן אלוף ברוך לוי למפקד הגדנ"ע והועלה לדגת אל"ם. במהלך שירותו בצבא השלים תואר ראשון במשפטים ותואר ראשון בסוציולוגיה ובמדעי החברה באוניברסיטה העברית ותואר שני בהצטיינות במדעי החינוך באוניברסיטת תל אביב.
בשנת 1973 בגיל 40 השתחרר מצה"ל בדרגת אלוף משנה והוזמן על-ידי ראש הממשלה דאז גולדה מאיר לשמש כיועץ לענייני רווחה חברתית במשרד ראש הממשלה. בתפקיד זה כיהן גם בתקופה כהונתו הראשונה של ראש הממשלה יצחק רבין.
ב-1981 לאחר שובו מלימודי דוקטורט במדיניות חברתית באוניברסיטת ברנדייס בארצות הברית, היה בין מייסדי המועצה הלאומית לשלום הילד ועמד בראשה בתפקיד יו"ר כ-20 שנה. המועצה הלאומית לשלום הילד היא עמותה הפועלת להגנה על מגוון זכויותיהם של כלל ילדי ישראל.
מפקד "המשמר האזרחי"
בשנת 1985, בתקופתו של חיים בר לב כשר המשטרה, התגייס למשטרת ישראל בדרגת ניצב ושימש כמפקד המשמר האזרחי עד לשנת 1988. בתקופת שירותו פרצה האינתיפאדה הראשונה והוא פעל להרחיב את שורות המתנדבים ולהגביר את פעילותם על-מנת לחזק את ביטחונה של מדינת ישראל.
ברוך לוי איש רב פעלים ומעש, שימש בתפקידים ציבוריים רבים בתחומי רווחה, חינוך ועוד. היה יו"ר המועצה הלאומית להתנדבות בישראל, יו"ר "צוות" ארגון גמלאי צה"ל, יו"ר מוזאון "ההגנה" ו"ארגון חברי ההגנה" תפקיד אותו הוא מילא עד לפטירתו.
"איש נפלא, חכם ואנושי"
בשנת 2016 עוטר באות יקיר העיר תל אביב-יפו. האות מוענק מדי שנה לתושבי תל אביב-יפו, בני 70 לפחות בעת קבלתו, אשר מתגוררים בעיר, על פעילות ייחודית וראויה לציון, שעיקרה בתל אביב-יפו או לטובת העיר ותושביה או לכבודם.
האלוף במיל' דורון אלמוג יו"ר הסוכנות היהודית כותב בדף הפייסבוק: "ברוך לוי היה איש נפלא, חכם ואנושי. הוביל שפע עשייה חברתית. תמיד היה מלא באהבה וגאווה בצה"ל ומדינת ישראל. יהי זכרו מקור השראה לרבים.
ברוך לוי הובא למנוחות (26.3.23)בבית העלמין מורשה.

תאריך:  28/03/2023   |   עודכן:  28/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מת ד"ר ברוך לוי מפקד הגדנ"ע לשעבר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ברוך לוי. זצ"ל
מרדכי היהודי  |  28/03/23 16:50
2
מתפקידי הגדנע-לשלוח עובדי חינם
חשדנית  |  28/03/23 23:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
איציק וולף
ראש המל"ל לשעבר יעמוד בראש מכון המחקר הירושלמי העצמאי    "המכון יעסוק בשלל הסוגיות הביטחוניות שעל סדר היום מאיראן ועד לפלשתינים, וממשילות בנגב ובגליל ועד למלחמה על התודעה הציונית בישראל ובחו"ל"
עידן יוסף
עובדי עיריית תל אביב יפו הגיעו למסופי התחבורה הציבורית בעיר כדי להביע הערכה לנהגים
עידן יוסף
כתב חדשות 12 הסביר כי עם הגיעו לגיל 30, לאחר דחיות רבות, החליט לחשוף זאת "פשוט כדי לחיות לא בצל ולא בהסתרה. ולהגיע למשפחה ובית ולחיות באמת"
יפעת גדות
פרופ' למפל היה שותף לפיתוח אלגוריתם למפל-זיו, אלגוריתם ששינה את עולם הדחיסה ונחשב לאחת מפריצות הדרך הטכנולוגיות המשמעותיות ביותר שהושגו במדינת ישראל
יפעת גדות
מדובר בתואר ייחודי ויוקרתי בקהילייה המדעית העולמית שהוענק לפרופסור אגור על הישגיה בפיתוח מודלים לפיתוח טיפולים רפואיים בסרטן ובמחלות מדבקות ובהכללתם במוצרי תוכנה ליישום ברפואה מותאמת אישית.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il