X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נמל המפרץ. לא השפעה בלתי הוגנת [צילום: חנ"י, יוטיוב]
ההסתדרות הלאומית עשויה לייצג לראשונה עובדי נמל
בית הדין הארצי דחה את בקשת הכללית לקבוע שהיא הארגון היציג בנמל המפרץ והותיר בידי הנהלת הנמל את הבחירה בינה לבין הלאומית

ההסתדרות הכללית איננה נכון לעכשיו ארגון העובדים היציג בחברת נמל המפרץ - הנמל במפרץ חיפה המופעל בידי חברת SIPG הסינית. הנהלת החברה רשאית להכיר בהסתדרות הכללית או בהסתדרות הלאומית כארגון היציג. כך קובע (28.3.23) סגן נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, אילן איטח.
המאבק בין שני הארגונים בנמל המפרץ מתנהל מזה למעלה משנה. באוגוסט שעבר קבע בית הדין הארצי, כי הנהלת הנמל הביעה דעה נגד הכללית ובעד הלאומית. במצב זה קיימת חזקה של השפעה בלתי הוגנת על העובדים, הלאומית לא הצליחה להפריך אותה ולפיכך נפסלו טפסי הצטרפות רבים לשורותיה והיא לא הגיעה לשליש ממספר העובדים - הרף הנדרש להכרזה על יציגוּת. בית הדין קבע, כי במשך שבועיים לאחר מתן פסק הדין יוכלו שתי ההסתדרויות לצרף אליהן עובדים ולאחר מכן - להכריז על יציגות.
הכללית פנתה לבית הדין שלושה ימים לאחר פסק הדין הקודם וטענה, כי הלאומית והנמל מפרים את ההסדר, בכך שהם משתפים פעולה כדי לקדם יציגוּת של הלאומית, כולל באמצעות פעילותם של מי שמוגדרים כמנהלים בנמל. שני הארגונים הכריזו על יציגות בתום אותם שבועיים; הלאומית הכריזה עליה גם שלושה ימים לפני כן טענה שמדובר בטעות בתום לב של באי-כוחה.
הכללית ביקשה מבית הדין לבטל את הכרזת היציגות של הלאומית, לפסול את טופסי ההצטרפות שלה ולקבוע שהיא היא ארגון העובדים היציג בחברה כולה ולחלופין ביחידת מיקוח קטנה יותר. עד למתן פסק הדין, נאסר על הנמל להכיר באחד הארגונים כמייצג העובדים בו.
כאמור, איטח דחה את בקשותיה של הכללית ולראשונה קיימת אפשרות בה הלאומית תהיה הארגון היציג באחד מן הנמלים. לדבריו, אומנם מרחפים סימני שאלה מעל התנהלותה של הלאומית ונפלו בה פגמים. אולם, "עובדי החברה שפעלו לטובת יציגות הלאומית ושנטען כי הם 'מנהלים' בחברה, אינם בעלי מעמד בכיר דיו בחברה, ועל כן לא קמה חזקה שפעלו מטעם החברה, או חזקה שמי מעובדי החברה שהצטרפו ללאומית עשה זאת בשל התערבותם בהתארגנות, בשל עצם מעמדם". עובדים אלו לא ניצלו בצורה פסולה את מעמדם בנמל, אומר איטח.
לדברי איטח, לא נפל פגם כלשהו בהתנהלותה של החברה בשבועיים של ההתמודדות בין שתי ההסתדרויות, "בפרט לא [פגם] כזה המלמד כשלעצמו (במנותק מאירועי ההליך הקודם) על עשיית פעולות להעדפת הלאומית על פני הכללית ו/או לכינון יציגותה של הלאומית. גם לא מצאנו כי הוכח לגבי תקופת התחרות קיומו של שיתוף פעולה פסול כלשהו בין הלאומית והחברה בעניין ההתארגנות בכלל ובמטרה להביא לכינון יציגותה של הלאומית בפרט".
הפעם, אומר איטח, מסתבר יותר שההצטרפות לשורות הלאומית אינה תוצאה של השפעה בלתי הוגנת. במצב זה על הכללית להוכיח את ההפך - והיא לא הרימה נטל זה. לכן, אין מקום לבטל את הכרזתה של הלאומית על יציגותה (ההכרזה שנעשתה במועד ולא זו המוקדמת). כעת יכולה ההנהלה להשיב לשתי הכרזות היציגות, כפי שתמצא לנכון - דהיינו לבחור מיהו הארגון עימו תשא ותתן.
השופטות סיגל דוידוב-מוטולה וחני אופק-גנדלר ונציגי הציבור יעל רון ודן בן-חיים הסכימו עם איטח. את הכללית ייצגו עוה"ד אלעד מורג ומוריה גליק; את הלאומית ייצגו עוה"ד רן קונפינו, רוית קרן-רוזין, בטי מצר-לוי ושלום כהן; ואת הנמל - עוה"ד שירלי מחלב-חפץ ולידור אברהם.

תאריך:  28/03/2023   |   עודכן:  28/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסתדרות הלאומית עשויה לייצג לראשונה עובדי נמל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שיעור הרווח הגולמי מן המכירות של רמי לוי, שעלו ב-9%, ירד ל-22.95% בעקבות מבצעי המכירות שנועדו לשמר את המוניטין של 'סל הקניות הזול ביותר'    הרווח הנקי ירד ל-191.5 מיליון שקל ושיעור הרווח הנקי מהמכירות ירד ל-2.72%
עידן יוסף
הקו האדום של הרכבת הקלה יחל את שלב הבדיקה האחרון ("שלב 7") בסדרת הבדיקות טרם ההפעלה המסחרית    במסגרת שלב זה תעביר נת"ע את מתקני הרכבת לידי חברת תבל שתפעיל את הרכבת
עידן יוסף
צוות בין משרדי יבחן דרכים לקידום פריסת תשתיות דור 5 ומעלה. הצוות יורכב מנציגים ממשרדים וארגונים שונים ויגיש בתוך 6 חודשים המלצות לתוכנית האצת תשתיות בכל הארץ. הביקוש להעברת נתונים ברשתות סלולריות ציבוריות גובר    הממשלה הקצתה 50 מיליון שקל לתוכנית להאצת מיזמים טכנולוגיים חדשים ברשתות סלולריות מתקדמות
מירב ארד
מנכ"ל משרד הבריאות יהיה רשאי להתיר לבעלי מקצועות בריאות כגון: פראמדיקים, פלבוטומיסטים, חובשים וכו' לבצע פעולות רפואיות בבית החולה, כפוף לתנאים שייקבעו בתקנות, באישור ועדת הבריאות של הכנסת
מירב ארד
לפי ההצעה, הרשויות יוכלו להזין למערכת ייעודית נתוני זיהוי שהופקו מטביעות אצבע לשם השוואתם לנתוני הזיהוי המצויים במאגר של משטרת ישראל, ובמקרה של התאמה, משטרת ישראל תוכל להעביר להן פרטי זיהוי, את טביעת האצבע עצמה וכן מידע מהמרשם הפלילי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il