X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עונת החלפת מוצרי החשמל [צילום: יח"צ]
קניתם מוצר חשמלי? אתם זכאים לפינוי המוצר הישן
לרגל חג הפסח - המשרד להגנת הסביבה מחדד את זכויות הצרכנים: קניתם מוצר חשמלי? אתם זכאים לפינוי המוצר הישן מביתכם בלא תשלום הקפידו לפנות פסולת אלקטרונית למיחזור ושמרו על הסביבה!
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

דוברות המשרד להגנת הסביבה:
לרגל חג הפסח - המשרד להגנת הסביבה מחדד את זכויות הצרכנים: קניתם מוצר חשמלי? אתם זכאים לפינוי המוצר הישן מביתכם בלא תשלום. הקפידו לפנות פסולת אלקטרונית למיחזור ושמרו על הסביבה!
רונית אברהמי, מנהלת אגף חוקי אחריות יצרן מורחבת במשרד להגנת הסביבה: "כבכל שנה בחג הפסח ישראלים רבים רוכשים מוצרי חשמל ואלקטרוניקה חדשים. חשוב לדעת כי מניעה במקור היא הפתרון הטוב ביותר לפסולת - חשבו פעם נוספת: האם באמת יש צורך במוצר החדש? אולי אפשר לתקן את הישן? ואם החלטתם לרכוש, חשוב לדעת כי ניתן לקבל את שירות הובלת המוצר הישן מהבית בעת קבלת המוצר החדש ללא תשלום, ובכך הפסולת האלקטרונית תקבל טיפול סביבתי נאות".
החוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות קובע כי העסק שממנו קניתם מוצר חשמלי או אלקטרוני חייב להציע לכם לפנות מביתכם בלא תשלום את המכשיר הישן - בתנאי שהוא בכמות או במשקל הדומים למוצר שקניתם. כך גם בעסקות מכר מרחוק באתרי האינטרנט.
בתי עסק המוכרים מוצרים אלקטרוניים חייבים להעניק שירות החזרת מוצרים אלקטרוניים בלא תשלום בעת רכישת מוצרים חדשים מאותו סוג. באשר לסוללות - אפשר להחזירן גם מבלי לרכוש מוצר חדש. כמו-כן, בתי העסק חייבים לפנות מוצרים חשמליים ואלקטרוניים מבתי הלקוחות בעת אספקת מוצרים חדשים דומים, גם אם אינם מאותו מותג וגם אם לא נקנו מאותו בית עסק.
לאחר הפינוי, תועבר הפסולת החשמלית והאלקטרונית לאחד מתאגידי המיחזור המורשים אשר קיבלו רישיון לפעילותם מהמשרד להגנת הסביבה, והם ידאגו להעבירם לטיפול סביבתי נאות. בכל מקרה של חריגה או אי-מתן השירות על-ידי המשווק או העסק אפשר לפנות אל פניות הציבור של המשרד להגנת הסביבה בדואר אלקטרוני: pniot@sviva.gov.il.
המשרד להגנת הסביבה מעודד את הציבור להשתמש בשירותי פינוי הפסולת האלקטרונית מהבתים בהמשך למדיניות המשרד לקידום מניעת פסולת במקור, הפרדתה, איסופה ומיחזורה לשם הקטנת ההטמנה.

תאריך:  02/04/2023   |   עודכן:  02/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קניתם מוצר חשמלי? אתם זכאים לפינוי המוצר הישן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הצרכנים זכאים גם לפינוי פסולת
חשדנית  |  3/04/23 00:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, יצחק דנון
חברות ניהול טוענות שהמנהל לשעבר של שני מגדלים בבני ברק ושני ספקים חיצוניים הוציאו ממנה במרמה מיליוני שקלים    רומזת שהתנהלות פסולה של עיריית בני ברק אפשרה בעקיפין חלק מהתרמית
מירב ארד
מדובר על קיצוץ רוחבי של 1.5% בתקציביהם של משרדי הממשלה — שנועד לממן תוספת של כמיליארד שקל לתקציב המשרד לביטחון לאומי    בן-גביר: התוספת מיועדת גם לגיוס 3,000 שוטרים ולתוספת שכר
איתמר לוין
אומר שבג"ץ לא אסר עליו ב-2020 לעסוק בוועדה לבחירת שופטים, שהיא הנושא היחיד שכעת על הפרק - וממילא לא הפר את פסק הדין ואין מקום להליכי בזיון ביהמ"ש
מירב ארד
במהלך הדיון קראה ועדת הכספים לפעול להארכה דומה גם בענף המחצבות המייצרות חומרי חציבה לתעשיית הבנייה ותעשיות נוספות, ומתחה ביקורת על הבאת בקשת ההארכה ממש במועד האחרון של תקופת הרישיון    יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: פער של 30 שנה ואי אפשר להביא את זה בצורה ראויה?!
מירב ארד
לגבי 2 מפעלים טורקים שהבקשה כללה לעניינם היטל נמוך מהשיעור הכללי נוכח ממצאים שהציגו, סוכם לדרישת הוועדה, כי אם הצעד יביא לפגיעה במפעל סינרג'י המייצר כבלים אלה בשדרות, יובא הנושא לדיון הוועדה באופן מידי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il