X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עידית סילמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
הממשלה אישרה הקמת קבינט סביבה ואקלים חדש
מקימים קבינט סביבה ואקלים חדש: הממשלה אישרה את הצעת השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, והחליטה על הקמת ועדת שרים ייחודית לענייני סביבה ואקלים בראשות השרה; "משבר האקלים הוא נושא ליבה משמעותי לממשלה; הקמת הוועדה היא שלב נוסף בדרך לחוק אקלים לישראל"
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

ממשלת ישראל אישרה (יום א', 2.4.23) את הצעת השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, והחליטה על הקמת ועדת שרים חדשה לענייני סביבה ואקלים, בראשותה. נושא הקמת קבינט אקלימי זה, הוא אחד מהסעיפים בחוק האקלים שהמשרד להגנת הסביבה מקדם את חקיקתו.
החלטות מדיניות בענייני סביבה ואקלים, כמו גם יישום שלהן, ובכלל זה יישום התוכניות הלאומיות המטילות חובות על משרדי הממשלה לפעול בתחומי אחריותם - מחייבים שיתוף פעולה ותיאום ממשלתי. על-פי המשרד להגנת הסביבה, הקמת ועדת שרים לענייני סביבה ואקלים, אשר תשמש כמסגרת תיאום בין כלל הגורמים שפעילותם נוגעת לנושאים אלה, תטייב את פעולותיה של הממשלה בכל הנוגע להשלכות שיש לנושאים אלה על המשק, החברה והסביבה בישראל. בכוחה של ועדת שרים זו לגשר על פערים בין עמדות משרדי הממשלה.
הרכב ועדת השרים: השרה להגנת הסביבה - יושבת-ראש הוועדה; השרה להתיישבות ולמשימות לאומית; שר האנרגיה והתשתיות; שרת התחבורה והבטיחות בדרכים; שר החקלאות ופיתוח הכפר; שר הכלכלה והתעשיה; שר הפנים; שר הבינוי והשיכון; השר לביטחון לאומי; שר הבריאות; השר למדע, לטכנולוגיה ולחדשנות. ראש המטה לביטחון לאומי יהיה מוזמן קבוע בוועדה, ומנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, יהיה הממונה על מעקב אחר ביצוע החלטות ועדת השרים.
סמכויות ועדת השרים יהיו לעסוק בתיאום בין משרדי הממשלה בכל הנוגע לפעולות להגנת הסביבה ומניעת מפגעים, לרבות הטיפול בחומרים מסוכנים וכן בכל הכרוך בנושא היערכות לשינוי אקלים. בנוסף, הוועדה תדון ותעקוב אחר התוכניות הלאומיות להיערכות והסתגלות לשינויי אקלים שאותן נדרשים משרדי הממשלה להכין מכוח החלטות הממשלה שהעביר המשרד להגנת הסביבה בנושא זה ולוחות הזמנים שהציב, וכן לעקוב אחר יישום המחויבויות הבינלאומיות הנגזרות מאמנת האקלים של האו"ם, מההחלטות ומההסכמים מכוחה.

תאריך:  03/04/2023   |   עודכן:  03/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה אישרה הקמת קבינט סביבה ואקלים חדש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה אומר כי כאשר עוסקים במהות "הפערים בין הצדדים קטנים", אך האשים כי במקביל למו"מ יש מי שפועלים להפיל את השלטון    פגישת ההידברות בבית הנשיא נמשכה שעתיים    האופוזיציה לא הסכימה לצמצם את צוות המו"מ ולכן הקואליציה נאלצה להגדיל את החברים מטעמה
איתמר לוין
העותרים דרשו להשהות את החקיקה לאחר ש"לתדהמתם" ההצעה בעניין הוועדה לבחירת שופטים הונחה על שולחן הכנסת    שטיין: לא מיצו הליכים והתעלמו מכך שהכנסת יצאה לפגרה
מגזין סגולה
בשושן, בירת האימפריה הפרסית, הטיל גורל שקבע את המועד לטבח היהודים
איציק וולף
החוזים העתידיים של הברנט זינקו ב-5.07% והגיעו למחיר של 83.95 דולר לחבית. מחירי הנפט במערב טקסס עלו ב-5.17% והגיעו עד למחיר של 79.59 דולר לחבית
איציק וולף
מפלגת העבודה מביעה התנגדות להצעת הפשרה שלפיה יוגדל הייצוג של חברי הקואליציה בוועדה, אך לא יהיה להם רוב אוטומטי    "מצפים מסיעות האופוזיציה שלא לתת יד לפגיעה בלתי הפיכה בעצמאות בית המשפט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il