X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית החולים קפלן. סכנה לחייה [צילום: שירותי בריאות כללית]
ביהמ"ש אישר כריתת רחם לקשישה: אינה כשירה להחליט
שופט המשפחה בן שלו הגיע לבית האבות, שוחח עם החולה בת ה-75 והגיע למסקנה שמצבה הקוגניטיבי גרם לכך שאינה מודעת למצבה הרפואי המחייב כריתה

שופט בית המשפט למשפחה בקריית גת, בן שלו, אישר (2.4.23) לכרות את רחמה של אישה בת 75 לאחר שנתגלה שחלתה בסרטן. האפוטרופוס של האישה תמך בניתוח, האישה התנגדה, שלו שמע אותה בבית האבות בו היא חיה והגיע למסקנה שאינה מסוגלת לקבל החלטה מושכלת בנושא.
עמותת גג לנזקק ולחוסה היא האפוטרופוס של האישה מזה שנתיים, ואשתקד אישר שלו לאשפז אותה במחלקה לתשושי נפש בבית אבות. בחודש שעבר היא טופלה בשל דימום מן הרחם ובית החולים קפלן המליץ על כריתתו תוך אזהרה שהימנעות מכך תביא למותה. העמותה הסכימה לביצוע הניתוח, תוך שהיא ציינה שהאישה מתנגדת בנימוק שאין כל ממצא רפואי המחייב את הכריתה.
שלו החליט לשמוע במישרין את האישה עצמה, והוא מסביר בפסק הדין: "מתן משקל לכבודו של האדם - גם לאחר שמונה לו אפוטרופוס - שלא בגישה פטרנליסטית ומתוך ראייה שלמה ככל שניתן של מכלול צרכיו, מובילה גם למסקנה, כי יש לאפשר לו להשתתף בהליך כפי יכולתו. זאת, גם אם בסופו של יום לא ייטה בית המשפט לקבל את עמדתו... עצם הדאגה להשתתפות בהליך ולשמיעת קולו של מי שמונה לו אפוטרופוס, טומנת בחובה ביטוי לראייתו של מי שמונה לו אפוטרופוס כאדם בעל מכלול שלם של זכויות, צרכים ואינטרסים; ולא כאובייקט, הנתון אך להגשמת טובתו הנחזית בלבד, על-ידי מי שהופקד על הדאגה לענייניו".
שלו ביקר את האישה בבית האבות, בליווי קלדנית, צוות של משמר בתי המשפט ואחות המחלקה שתרגמה לרוסית. השיחה עימה איששה "למרבה הצער את התיעוד הרפואי בדבר מצבה הקוגניטיבי. מצב, אשר לא השתנה לטובה מאז קיום ההליך הקודם; והלכה למעשה מוביל למסקנה, כי חרף האקטיביות שהיא מגלה, מצבה הקוגניטיבי של הגברת ק' איננו מאפשר לה לקבל החלטות מושכלות של ממש בנוגע למצבה הרפואי.
"...לא נותר בקרבי ספק בדבר העדר מודעות מלא של הגברת ק' למצבה הרפואי. זאת, באופן אשר אך ורק יכול לנבוע ממצבה הקוגניטיבי למרבה הצער, מקום בו בין היתר היא ביצעה זה מכבר שתי בדיקות פולשניות בבית החולים, להן איננה מודעת כל עיקר". לכן, אומר שלו, אין מנוס מכך שבית המשפט יחליט במקומה ויאפשר לבצע את הניתוח שמטרתו להציל את חייה.

תאריך:  03/04/2023   |   עודכן:  03/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש אישר כריתת רחם לקשישה: אינה כשירה להחליט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בסקירה על ישראל צופה הארגון צמיחה של 3% השנה ו-3.4% בשנה הבאה, עם אינפלציה של 3.8% בשנה וירידה ל-2.2% בשנה הבאה
יפעת גדות
מקימים קבינט סביבה ואקלים חדש: הממשלה אישרה את הצעת השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, והחליטה על הקמת ועדת שרים ייחודית לענייני סביבה ואקלים בראשות השרה; "משבר האקלים הוא נושא ליבה משמעותי לממשלה; הקמת הוועדה היא שלב נוסף בדרך לחוק אקלים לישראל"
עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה אומר כי כאשר עוסקים במהות "הפערים בין הצדדים קטנים", אך האשים כי במקביל למו"מ יש מי שפועלים להפיל את השלטון    פגישת ההידברות בבית הנשיא נמשכה שעתיים    האופוזיציה לא הסכימה לצמצם את צוות המו"מ ולכן הקואליציה נאלצה להגדיל את החברים מטעמה
איתמר לוין
העותרים דרשו להשהות את החקיקה לאחר ש"לתדהמתם" ההצעה בעניין הוועדה לבחירת שופטים הונחה על שולחן הכנסת    שטיין: לא מיצו הליכים והתעלמו מכך שהכנסת יצאה לפגרה
מגזין סגולה
בשושן, בירת האימפריה הפרסית, הטיל גורל שקבע את המועד לטבח היהודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il