X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בן-גביר היום בבית המשפט [צילום: אריק מרמור, פלאש 90]
בן-גביר: אני תמיד מכבד פסקי דין בבג"ץ
טוען בדיון בעתירה נגד מינויו: זו עתירה נגד הדעות שלנו; לפני 20 שנה היה מקום לפסול אותי; היום אני במקום אחר, השתניתי

השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, אומר (3.4.23) בבית המשפט העליון שהוא תמיד כיבד ומכבד את פסקי דינו. לאמירה זו יש חשיבות רבה לנוכח העתירות התלויות ועומדות נגד התיקונים בפקודת המשטרה, המעניקים לבן-גביר סמכות להתערב בעבודת המשטרה; בן-גביר מתכנן תיקונים נוספים הצפויים להוביל לעתירות נוספות.
הדברים נאמרו בדיון בעתירה נגד מינויו של בן-גביר לשר, בו ייצג את עצמו. העותרים טענו שהמינוי הוא בלתי סביר בצורה קיצונית, בשל עברו הפלילי של בן-גביר ולנוכח דעותיו והצהרותיו בשנים האחרונות, ולכן יש לבטלו. היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, סבורה שבמינוי יש קשיים מרובים אך לא עד כדי אי-סבירות קיצונית.
השופטים יצחק עמית ונעם סולברג אמרו בתחילת הדיון, כי היה מקום לתקן את העתירה שהוגשה עוד לפני המינוי; עמית רמז שהיא הוגשה בחופזה ("זה לא עניין של לתפוס תור בבית המשפט"). סולברג התייחס גם לאמירות של בנימין נתניהו ולפיה בן-גביר לא יהיה שר בממשלתו: "בלי לפגוע בפוליטיקאים, אנחנו יודעים שפוליטיקאים השכם והערב אומרים דברים והיפוכם; יראה הציבור וישפוט. מה זה שייך לענייננו?".
השופט יחיאל כשר הוסיף: "אז נתניהו חשב שבן-גביר לא יהיה שר ועכשיו הוא חושב שכן; זה עניין של אמת ושקר?". בסיום הדיון אמר כשר, כי על העותרים להראות שעבר פלילי רחוק והתבטאויות יחדיו נכנסים לחרך הצר מאוד של התערבות בשיקול דעתו של ראש הממשלה. כאשר התפרץ בן-גביר לדבריו של עו"ד גלעד ברנע, המייצג חלק מן העותרים, העיר לו עמית: "הטיעון שלו היה אחר לגמרי, חבל שלא הבנת אותו".
בן-גביר הגיב באריכות רבה. בין היתר אמר: "זו עתירה נגד הדעות שלי. מנסים להכניס את בית המשפט למגרש הפוליטי. רוצים ליצור מדרון חלקלק ולהתערב בשיקול דעתו של ראש הממשלה. אני השר לביטחון לאומי גם של הציבור הערבי; אני נלחם למשמר לאומי גם בשביל תושבי רהט. אני לא בן-גביר של גיל 14, גם לא של 20, גם לא של 26. התחתנתי, נולדו ילדים, למדתי משפטים. בית המשפט טעה כאשר אפשר את הדיון הזה".
בן-גביר העלה טענות מקדמיות בדבר אי-צירוף כל המשיבים ונגד הסעד המבוקש. עוד טען, כי ההוכחות שהציגו העותרים היו הפוכות מן המציאות העובדתית וכי הם הטעו את בית המשפט. הוא הזכיר, כי בשלוש מערכות הבחירות האחרונות לא הוגשו בקשות לפסול אותו - מאז נבחר לכנסת. "לא הפכתי את עורי, לא שיניתי את דעותי; אתה מתעדן יותר". עמית: "אולי יש משהו באוכל במזנון הכנסת". סולברג: "אדוני הגיע לשיא העדינות או שיש עוד דרך לעשות?". בן-גביר צחק: "זה מתחיל להפחיד, אני לא אוכל לחזור הביתה".

"מה שאני אומר - זה מה שאני מאמין"
הפגנה היום מחוץ לבית המשפט [אריק מרמור, פלאש 90]

הוא פנה אל עמית, שהיה יו"ר ועדת הבחירות לכנסת ה-25: "הם ביקשו לפסול, אדוני יודע, הוא היה יו"ר ועדת הבחירות". עמית: "גם אדוני לא הגיש בקשות פסילה, חיכיתי, חיכיתי, ואדוני לא הגיש". בן-גביר המשיך: "מחזירים אותנו ל-2002; למה יש כאן מנהרת זמן?
"עשיתי טעויות. אני אומר את זה כבר שנים. אני לא מדבר נגד כל הערבים. אני במקום אחר. אני לא ממשיך דרכו של הרב כהנא. אני לא מאמץ את כל תורתו, אני לא מכליל את כל הערבים. הערבים לא ציונים, לא אשנה אותם. אבל לזרוק בקבוקי תבערה – זה לא נאמן ואותם אני רוצה לגרש. אפשר להסכים, אפשר לא להסכים. זה פתח לדיון על מינוי של שר?! גם בית משפט זה אחים שלי. יש לנו מחלוקות, מותר לחלוק, זה בסדר.
"נכון, ב-2016 חשבתי שצריך לבקש הצהרות נאמנות של יולדות. מאז אני חבר כנסת; הצעתי כזה דבר? הצעתי משהו מכל התרחישים הבדיוניים שכאן מספרים חברי? יש לי שיא של זיכויים – 46 זיכויים, אין דברים כאלה". עמית: "אבל היה חבר כנסת שאמר: אני אף פעם לא זוכיתי".
בן-גביר התייחס להחלטתו של עמית בחודש שעבר ולפיה מוסכם על הכל שאסור לו להתערב בעבודת המשטרה: "חשבתי ואני עדיין חושב שזה תפקידי כשר שכאשר חוסמים נתיבי תחבורה ראשיים, שאני יכול להתוות מדיניות. היועצת המשפטית ולצערי אדוני קבעו שאני יכול לקבוע מדיניות לפני ואחרי ולא להגיע לחפ"ק. לא אהבתי את ההחלטה; לא ביצעתי אותה? ביצעתי. כן, יש פקודת משטרה, נקיים על זה דיון בבית המשפט, ובית המשפט יפסוק. הייתה פעם שלא קיימתי החלטה של בית המשפט?". לבסוף אמר: "מה שאני אומר – זה מה שאני מאמין".
כשר: "המסקנה היא שאם היינו דנים בבן-גביר שלפני שש-שבע שנים – אז המינוי לא היה סביר". בן-גביר: "לפני 20 שנה – כן, אין מחלוקת שלא יכולתי להיות שר. שיניתי את עמדותי. לפני שש שנים – אז הייתי מבין את התשובה של המדינה שאומרת שיש קושי ניכר, אבל לא מתערבים בשיקול הדעת. היום אנחנו רחוקים רחוקים מכל השיח הזה, אנחנו לא שם".

תאריך:  03/04/2023   |   עודכן:  03/04/2023
+דרעי יבחר שרים קבועים לפנים ולבריאות
15:47 03/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הכנסת תתכנס לדיון פגרה לאחר הפסח  ▪  השמות בבורסת השמות: יואב בן צור, חיים ביטון, משה ארבל, ינון אזולאי ואריאל אטיאס  ▪  עוד על הפרק: העברת רשות החברות לסמכותו של השר אמסלם

דרעי. יישאר ח"כ [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו דוחה את פיטורי גלנט למועד לא ידוע
15:14 03/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מסתמן כי ההכרעה בעניין תתקבל רק אחרי חג הפסח  ▪  גורמים בסביבת ראש הממשלה: "בשל המצב הביטחוני המתפתח, ראש הממשלה יידרש לעניין שר הביטחון רק בהמשך"

גלנט. בינתיים שר [צילום: מאיה אלרוצו/פול AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד ברנע / Gilad Barnea  דוד אמסלם / David Amsalem  חיים כץ / Haim Katz  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יחיאל כשר /  Kasher Yechiel"  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק עמית / Issac Amit  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  ניר ברקת / Nir  Barkat  נעם סולברג / Noam Sohlberg  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בן-גביר: אני תמיד מכבד פסקי דין בבג"ץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זו הטעות של בן גביר
יש  |  9/04/23 17:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
הכנסת תתכנס לדיון פגרה לאחר הפסח    השמות בבורסת השמות: יואב בן צור, חיים ביטון, משה ארבל, ינון אזולאי ואריאל אטיאס    עוד על הפרק: העברת רשות החברות לסמכותו של השר אמסלם
עידן יוסף
מסתמן כי ההכרעה בעניין תתקבל רק אחרי חג הפסח    גורמים בסביבת ראש הממשלה: "בשל המצב הביטחוני המתפתח, ראש הממשלה יידרש לעניין שר הביטחון רק בהמשך"
עידן יוסף
בעבר אמר נתניהו כי "ישראל תהיה מעצמת חלבון אלטרנטיבי", ובימים אלה מקדם משרד ראש הממשלה הצעה להחלטה שתפתור את המחסור במזון, תחזק משמעותית את הכלכלה ותהיה ידידותית לסביבה
איציק וולף
ההצעה אושרה לאחר שהממשלה הצביעה בעד קיצוץ רוחבי בשיעור של 1.5% מתקציבי משרדי הממשלה השונים ולמרות התנגדות היועצת המשפטית לממשלה שדרשה לקיים לפני ההקמה עבודת מטה
מירב ארד
מדובר על קיצוץ רוחבי של 1.5% בתקציביהם של משרדי הממשלה — שנועד לממן תוספת של כמיליארד שקל לתקציב המשרד לביטחון לאומי    בן-גביר: התוספת מיועדת גם לגיוס 3,000 שוטרים ולתוספת שכר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il