X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זליגת כלי רכב לא מורשים לכבישים
בעקבות חששות בטיחות בוחן משרד התחבורה הסדרת כלי תחבורה חלופיים
תיקון לתקנות התעבורה יאפשר ייבוא קטגוריות חדשות של אופנועים ותלת אופנועים, תוך הגדלת מגוון הדגמים המותרים בייבוא ושמירה על בטיחות הרוכבים ומשתמשי הדרך על-ידי בחינת המאפיינים הטכניים, הנדסת התנועה והתשתיות ודרישות הרישוי של כלי רכב אלו, יכול המשרד לסייע בהפחתת גודש התנועה, זיהום האוויר ותאונות הדרכים

משרד התחבורה אחראי על בטיחות ותקינות כלי הרכב הנכנסים לישראל וכן על רישוי ופיקוח עליהם. עם התקדמות הטכנולוגיה, צצו סוגי רכב חדשים שעדיין אינם מוסדרים בארץ, לרבות אופניים חשמליים, גלגינועים וכלי תחבורה חלופיים אחרים.
בעוד שלחלק מכלי הרכב הללו יש פוטנציאל להפחית גודש תנועה וזיהום אוויר, הם גם מגיעים עם רמות שונות של סיכון הן למשתמש והן לסביבה. בעקבות כך הקים משרד התחבורה צוות מקצועי לבדיקת כל קטגוריות הרכב בהתאם לתקינה האירופית.
בהתבסס על ניתוח צוות מקצועי, משרד התחבורה שוקל לאשר יבוא ותנועה של קטגוריות רכב נוספות. מדובר על אופנועים דו-גלגליים, אופנועים עם רכב צדי, אופנועים תלת-גלגליים להסעת נוסעים ומטענים באזורים עירוניים ועוד.
חששות הבטיחות של כלי רכב אלה משתנים, כאשר חלקם מסוכנים מדי עבור נסיעה בשבילי אופניים ואחרים פחות בטיחותיים לנוסעים מאשר מכוניות. עם זאת, המשרד סבור כי לשימוש בכלי רכב אלו בערים יש פוטנציאל להפחית שימוש לקוי, פליטת מזהמים, רעש, דרישות חנייה וחומרת תאונות הדרכים.
על אף הקשחת התנאים ליבוא כלי רכב חלופיים אלו, נמשכת תופעת זליגת הכלים הללו לכבישים הציבוריים. לפיכך, משרד התחבורה נוקט צעדים להסדרת כלי רכב אלו ולהבטחת בטיחות הרוכבים ושאר משתמשי הדרך.

ממשרד התחבורה נמסר כי התפתחות הטכנולוגיה מביאה לפתחנו סוגים, קטגוריות וכלי רכב שונים אשר אינם מותרים לייבוא ותנועה בכביש כגון: ה"ריקשות" המוכרות מכבישי הערים, מסוג תלת אופנוע משא. עד היום, הוסדרו בתקנות התעבורה רק חלק מסוגי הכלים הנמנים על קטגורית L לפי התקינה האירופית. חלק מסוגי הכלים מהקטגוריות שאינן מאושרות לייבוא, הוכנסו בסיווג רכב תפעולי, קלנועית או אופניים חשמליים.
מדובר למעשה ביבוא עוקף ללא דרישות תקינה, אשר תורם להתרחבות בשימוש בכלים אלו בדרכים שאינן מיועדות לכך, תוך זליגת הכלים שאינם עומדים בדרישות התקינה, ולכן בעלי רמת בטיחות נמוכה, גם לכבישים ציבוריים.
רכב תפעולי מותר לשימוש רק באזור סגור המוגדר כאזור תפעולי, שעליו אחראי מפקח מורשה. לרכב תפעולי אסור לנסוע מחוץ לאזור זה. כלים תפעוליים אינם עוברים מבחן רישוי שנתי, אולם עולים על כבישים ציבוריים בניגוד לחוק, ומסכנים את עצמם ואת משתמשי הדרך, ואינם מכוסים ביטוחית.
קטגוריה נוספת מאפיינת אופנועים בעלי גלגל קדמי כפול, אשר אינם נבדלים היום בסיווגם. כלים אלה משמשים כרכבי הצלה, שיטור ופיקוח עירוני בהיקף נרחב, ומחייבים התייחסות למאפיינים הייחודיים שלהם.
אימוץ הקטגוריות החדשות יאפשר ייבוא ושימוש חוקי בישראל של קטגוריות אופנועים (L1e-B) ותלת אופנועים (L5e-A ו- L5e-B), וכך יסדירו את השימוש בהם תוך הקפדה על ייבוא לארץ של כלים שעומדים בדרישות התקינה האירופית המחמירה, שמירה על בטיחות הרוכבים והציבור.
רכב בקטגוריות אופניים חשמליים ואופנוע תלת גלגלי להובלת מטען ונוסעים יוגבל לתנועה בתוך העיר מסיבות בטיחות. מוצע כי האכיפה נגד נהגים שיסעו ברכבים אלה בדרכים בין עירוניות תכלול ניקוד חובה של 6 נקודות.

תאריך:  04/04/2023   |   עודכן:  04/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעקבות חששות בטיחות בוחן משרד התחבורה הסדרת כלי תחבורה חלופיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מתאמן בסניף הרשת בקריית ביאליק לקה בליבו, המכשיר היה נעול בחדרו של המנהל, ללא שילוט אליו ובלא שהעובדים הודרכו כיצד להשתמש בו
עידן יוסף
מסוף כורדני משתרע על שטח של כ-18 דונם וכולל 55 מקומות חנייה לאוטובוסים של חברות אגד וסופרבוס וחדרי התרעננות לנהגים    יאפשר למפעילים גמישות תפעולית ויסייע במניעת נסיעות סרק בתפוסה נמוכה
יפעת גדות
בעקבות השלכות פסולת רבות בשטחי היישובים גפן, לוזית, צלפון ותירוש במועצה האזורית מטה יהודה: המשרד להגנת הסביבה הוציא צו לשמירת הניקיון למועצה האזורית בדרישה לפנות מיד את מפגעי הפסולת בתחומה
איציק וולף
מספר הישראלים שיצאו לחול בחודש האחרון עמד על כ-746 אלף    עלייה של 117% במספר התיירים שנכנסו לישראל, אך הנתונים עדיין לא מגיעים לנתוני קדם הקורונה
איתמר לוין
נשיא בית הדין לעבודה בחיפה, יגאל גלם: מדובר בהפגנות בנושא מדיני, עמדת היועצת המשפטית מצויה בלב המחלוקת ונציבות שירות המדינה היא הרשות המוסמכת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il