X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקריסה נמצאת בחקירה
ביהמ"ש אישר את הסדר החוב של יונט: תספורת של כ-50%
חברת האשראי החוץ-בנקאי תשלם 42 מיליון שקל לנושים המובטחים ובראשם מחזיקי האג"ח ו-21 מיליון שקל לנושים הרגילים

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, חגי ברנר, אישר את הסדר הנושים שהציעה חברת האשראי החוץ-בנקאי יונט קרדיט. החברה קרסה ראשתקד בשל חשדות לאי-סדרים ותרמיות ביותר מ-50 מיליון שקל והפרשה מצויה בחקירה של רשות ניירות ערך. החברה נמצאת בשליטת יצחק אזר (שגם היה המנכ"ל), שלמה אייזיק ושי פנסו; היו"ר שלה עד הקריסה היה השר לשעבר משה כחלון. יונט מנוהלת כיום בפועל בידי הדירקטורים הבלתי-תלויים - רועי כהן, אורלי גרטי-סרוסי ודורון ארבלי - שהם העומדים מאחורי הצעת ההסדר.
נגד החברה הוגשו תביעות חוב בסך 145.5 מיליון שקל, ובראשן שבע תביעות חוב מובטחות בסך 72 מיליון שקל (כולל 63 מיליון שקל למחזיקי האג"ח) ועשר תביעות בדין רגיל בסך 51 מיליון שקל. אייזיק ופנסו תובעים ממנה 7 מיליון שקל, וחברת לייטקום הגישה בקשה לתביעה ייצוגית ב-14 מיליון שקל. על-פי פרטי ההסדר, הן הנושים המובטחים והן הנושים הרגילים יוותרו על 30 מיליון שקל לכל קבוצה.
על-פי ההסדר, כל נכסיה של החברה יועמדו לטובת פרעון החובות. נכסים אלה כוללים יתרת מזומנים בסך 15 מיליון שקל ויתרת שיקים של לקוחות החברה המיועדים לפירעון, בסכום כולל של 126 מיליון שקרל, מתוכם שיקים דחויים בסך 41 מיליון שקל ושיקים חוזרים בסכום כולל של 85 מיליון שקל. להערכת החברה, ניתן יהיה לגבות 60 מיליון שקל בלבד מכלל השיקים. הנושים המובטחים יקבלו 58% מן התקבולים, והנושים הרגילים - 42%. מקורות עתידיים אפשריים כוללים תביעות נגד בעלי שליטה, רואי החשבון של החברה וגורמים אחרים, כמו גם אפשרות של מכירת השליטה בחברה (שהיא שלד בורסאי).
ברנר אומר (5.4.23), כי חלק מתביעות החוב - ובראשן זו של מחזיקי האג"ח - מוצקות מאוד, וכי אין סיבה שלא לקבל את ההערכה לפיה ניתן יהיה לגבות פחות ממחצית השיקים שבידי יונט. הוא גם אישר מתן פטור מותנה מתביעות לדירקטורים הבלתי-תלויים, אשר כאמור לא נטשו את החברה, וזאת בתנאי שיסייעו במימוש ההסדר ושלא יתברר שהייתה להם יד בקריסה. עוד מציין ברנר את התמיכה של רוב הנושים בהסדר במסגרת אסיפותיהם, ומזכיר שלרוב בית המשפט לא יכפה עליהם עמדה שונה מזו שבה בחרו.

תאריך:  10/04/2023   |   עודכן:  10/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש אישר את הסדר החוב של יונט: תספורת של כ-50%
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גנבו 83 מיליון ש"ח ויצאו בלי
חשדנית  |  11/04/23 20:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
נמנע בשלב זה מהכרזה רשמית על התמודדותו בנובמבר 2024    ביידן בן ה-80 הוא כבר הנשיא המבוגר ביותר בתולדות ארה"ב ורוב הדמוקרטים אינם רוצים שיתמודד שוב
עידן יוסף
במרכזי השירות של "על הקו" לא ניתן שירות בימים האחרונים בעקבות מתקפת סייבר    לנוסעים לא נמסרה הודעה ונציגי השירות יושבים באפס מעשה
יפעת גדות
בכל שנה מובאים אל עמותת "למען חיות הבר" מאות עורבים שלא לצורך, מפני שאנשים מודאגים לא פירשו נכון את מצבם    "אוספים אותם ומנסים להאכיל ולהשקות אותם, מה שעלול, למרות הכוונות הטובות, לגרום למותם"
מירב ארד
הסתיימה פגישת תיאום נוספת בין הצוותים המקצועיים של הסיעות לצוות בית הנשיא    הוסיפו: "לא נתפשר על עיגון זכוות יסוד לאזרחים"
איציק וולף
מספר המחשבים האישיים שנשלחו ממפעלי הייצור המובילים ללקוחות צנח בתחילת 2023 בשיעור של 29%    משלוחי מחשבי המק של אפל צנחו ב-40.5% וחברת דל רשמה ירידה של 31%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il