X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סער. שינויים לטובת האזרח [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
"למען האזרח": גנץ וסער הציגו תוכנית שינויים במערכת המשפט
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ וגדעון סער הציגו תוכנית לשינויים במערכת המשפט, וינסו לקדמה במסגרת ההסכמות עם הקואליציה סער: "במקום מחטפים כוחניים שנועדו לשבש את האיזונים והבלמים במשטר הדמוקרטי – צריך לגעת בדברים האמיתיים מהם סובל האזרח בנקודות הממשק שלו עם המערכת"

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, וחבר סיעתו גדעון סער, הציגו (יום ד', 19.4.23) בישיבת הסיעה בכנסת את הצעת מפלגתם לתיקון מערכת המשפט, תחת הכותרת "הרפורמה האמיתית במערכת המשפט למען אזרחי ישראל". בכוונתם לקדם את התוכנית במסגרת שיחות ההידברות עם הקואליציה.
ח״כ סער פתח ואמר: "הממשלה עוסקת בעצמה באופן קיצוני. במקום מהלכים שתכליתם טובת האזרחים, יש מהלכים פרסונלים. במקום מחטפים כוחניים שנועדו לשבש את האיזונים והבלמים במשטר הדמוקרטי - צריך לגעת בדברים האמיתיים מהם סובל האזרח בנקודות הממשק שלו עם המערכת". סער הוסיף: "בית המשפט מתקשה לתת תשומת לב ראויה לכל תיק וזה מהווה פגיעה בתחושת הצדק. בתי המשפט אינם יכולים להתרכז בעיקר תפקידם. זה מוביל לפגיעה ביכולת לקיים הליכים יעילים בתיקים הכבדים. חייבים לצמצם את היקף ההליכים! חייבים לצמצם את עינוי הדין!".
התוכנית כוללת מספר חלקים:
  • השלב הראשון: צמצום הליכים פליליים והעברתם להליכים מינהליים. על-פי ההצעה, יצומצם מספר העבירות הפליליותוזאת באמצעות חקיקת חוק רחב להמרת אישומים פליליים בעבירות מנהליות בעבירות רבות שהן קלות ערך לפי טיבן.
  • השלב השני: חיזוק זכויות האזרח בהליך הפלילי. השלמת חקיקת חוק יסוד זכויות האזרח במשפט הפלילי שקודם בכנסת הקודמת. החוק נועד להגדיר את זכויות החשודים והנאשמים ולעגן את מעמדם של נפגעי העבירה כזכויות חוקתיות.
  • השלב שלישי: עצמאות נציבות הביקורת על הפרקליטות. ביטול החובה של נציב הביקורת על הפרקליטות לקבל אישורים שונים כדי לחזק את יכולתו לפקח על גורמי התביעה ולשמור על עצמאותו.
  • השלב הרביעי: העברת התביעה המשטרתית לפרקליטות המדינה. סער: "כיום, התביעה המשטרתית מגישה יותר מ-90% מכתבי האישום. התיקון המוצע מבקש למנוע מצב בו הגוף החוקר-המשטרה.הוא גם הגוף התובע. השלמת ההליך תביא בהכרח גם לצמצום הגשת כתבי אישום נגד אזרחים בעבירות קלות ותתרום למדיניות תביעה אחידה".
  • שינוי בהליכי הוצאה לפועל - הרפורמה המוצעת תשלים את החקיקה המפחיתה את הריביות המוטלות על החייבים כדי לעודד אותם לשלם חובות, העברת הליכים אזרחיים של תביעות רכוש בעקבות תאונות דרכים קלות להליכים אלטרנטיביים, עידוד בוררויות והוספת תקנים לשופטים.
גנץ הודיע על חמישה עקרונות: היעדר פוליטיזציה של מערכת המשפט; חקיקת חוק יסוד החקיקה מקיף וכולל; שמירה על ביקורת שיפוטית אפקטיבית על השלטון; ושלא יהיו עוד חוקים שיקודמו על-ידי הקואליציה ללא הסכמה במסגרת הרפורמה. העיקרון הנוסף הוא שלצד הרפורמה שתעסוק במינוי שופטים ובבג"ץ, יבוצעו מהלכים שישפרו את היחס לאזרחים.

תאריך:  19/04/2023   |   עודכן:  19/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"למען האזרח": גנץ וסער הציגו תוכנית שינויים במערכת המשפט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ראש האופוזיציה פנה לשרה מירי רגב: וכתב: "בשלושה חודשים קרעתם את החברה הישראלית ושום מופע זיקוקים מזויף לא יכסה על זה"    השר מיקי זוהר בתגובה: "החלטת לפיד מעמיקה את הקרע בעם. חייבים לפעול למען אחדות
מירב ארד
את הטקס הנחו רחל ואברהם פרנקל, הוריו של נפתלי פרנקל ז"ל שנחטף ונרצח עם חבריו גיל-עד שער ואייל יפרח    רה"מ הוסיף: "הזיכרון המלכד יהיה מוטבע בקירות הבית וימחיש את עומק הערבות ההדדית בנינו"
יצחק דנון
עם הפנים ליפו נדל"ן מבקשת מבית המשפט למנות בורר מול אשטרום הנדסה ובנייה, במחלוקות ביניהן בנוגע לחשבון העבודות, האיחורים במסירה והאחריות לפצות את הרוכשים
מירב ארד
תוכניות המדיניות המהווה מסמך תכנון שמתכלל את כלל ההיבטים החברתיים והמרחביים בשכונה ובין השכונה לסביבתה   בשכונה מתגוררים כיום 8,155 תושבים ב-3,058 יחידות דיור. שטח התוכנית הינו 478 דונם ומספר יחידות הדיור המוצעות לפיה הינו 8,150 - תוספת מקסימלית של 5,125 יחידות דיור
איתמר לוין
תובעים 5 מיליון שקל בטענה למצגי שווא בנוגע להפעלת פארק נופש חופי ופעילות מוטורית במתחם שבשטח המועצה האיזורית חוף אשקלון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il