X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לארי-בבלי. העונש לא ישתנה [צילום: בוצ'צ'ו]
חיות פסלה את שופטת השלום שרון לארי-בבלי
קובעת: יש ממש בטענתו של נאשם לפיה דעתו של לארי-בבלי ננעלה לגבי עונשו, עוד לפני שקיבלה את תסקיר שירות המבחן בעניינו

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, פסלה (20.4.23) את שופטת בית משפט השלום בירושלים, שרון לארי-בבלי, מהמשך הדיון בעניינו של חסן שרחביל. זאת, לאחר שהתבטאות של לארי-בבלי העלתה את החשש שדעתה נעולה בנוגע לעונשו של שרחביל, עוד לפני ששירות המבחן הגיש תסקיר בעניינו.
לארי-בבלי גזרה לפני שנתיים על שרחביל 40 חודשי מאסר, לאחר שהודה במעשי מרמה שבוצעו בשנת 2014. בבית המשפט המחוזי בירושלים הוא חזר בו מערעורו של הרשעתו, המחוזי ביטל את גזר הדין והחזיר את התיק ללארי-בבלי לשם קבלת תסקיר. לפני חודשיים המליץ שירות המבחן לדחות בשלושה חודשים את גזר הדין, כדי לנסות לשלב את שרחביל בקבוצה טיפולית.
בדיון שהתקיים בתחילת פברואר קבעה לארי-בבלי: "בלית ברירה, ועל אף שאינני סבורה שיש מקום לדחייה, הרי משהורה בית המשפט המחוזי שיש לקבל תסקיר בעניינו של [שרחביל], יש למצות את זכויותיו בשירות המבחן. אציין כבר עתה, שגם אם ישתלב [שרחביל] בהליך טיפולי אינני סבורה שיהיה בכך לשנות את העונש שנגזר עליו באופן קיצוני. [שרחביל] ביצע את העבירות המיוחסות לו לפני חמש שנים ולא טרח לנסות ולשקם את דרכיו עד כה. אני בהחלט בעד שישקם את דרכיו, אולם הוא יוכל ודאי לעשות כן לאחר שירצה את העונש שיושת עליו".
בעקבות דברים אלו ביקש שרחביל מלארי-בבלי לפסול את עצמה, אך היא דחתה את הבקשה באומרה, כי מדובר בניסיון נוסף שלו לדחות את ריצוי עונשו. בהחלטה זו שבה לארי-בבלי ואמרה כי לדעתה אין מקום לדחייה, שכן ממילא הטיפול לא יושלם בתוך שלושה חודשים, אך היא עושה זאת שכן המחוזי הורה לה לקבל תסקיר. היא הוסיפה, כי "ההנמקות בבסיס גזר הדין, הערכים המוגנים ונסיבות ביצוע העבירה לא השתנו", אך הדגישה, כי דעתה אינה נעולה וכי תגזור את העונש לאחר שתקבל את התסקיר הסופי.
חיות קיבלה את ערעורו של שרחביל באומרה, כי יש ממש בטענתו של שרחביל ולפיה לארי-בבלי הביעה דחה נחרצת בטרם קיבלה את התסקיר. לדבריה, "ההחלטה לאפשר למערער 'למצות את זכויותיו בשירות המבחן', מחד-גיסא, לצד הבהרה כי הדבר מיותר, מאידך - מעוררת קושי. אני סבורה כי דברים אלה, המצטרפים להבהרת המותב כי גם אם יחל המערער בהליך שיקומי 'לא יהיה לכך משקל רב במסגרת גזר הדין', עלולים להתפרש באופן החורג מפתיחות הדעת המצופה מבית המשפט בעת שהוא ניגש לדון מחדש בסוגיה שבה התערבה ערכאת הערעור". את שרחביל ייצג עו"ד אמיר עלואן, ואת המדינה - עו"ד שרית משגב.

תאריך:  20/04/2023   |   עודכן:  20/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אסתר חיות / Esther Hayut
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיות פסלה את שופטת השלום שרון לארי-בבלי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חיות מדרדרת את
גילה  |  20/04/23 19:54
2
בית המשפט הישראלי
אריק  |  21/04/23 18:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
צוות בין-משרדי מציע לחייב לפנות מראש לנתבע, להגדיל את האגרה, למנוע פיצוי במוצרים, להפחית הסדרי קופונים ולקבוע מנגנון לגמול ושכר הטרחה
איתמר לוין
הורה להעביר ללשכת עורכי הדין פסק דין בו דחה ערעור פסלות שהגיש כהן - העוסק בתחום המשפחה - בשם לקוחו ואשר נוסח ב"לשון בוטה ומשתלחת"
איתמר לוין
כבוב הטיל את ההוצאות על יצחק בן-משה, טרדן סדרתי המגיש עוד ועוד בקשות בנושאים שכבר הוכרעו - הן לבית המשפט המחוזי והן לבית המשפט העליון
איתמר לוין
יו"ר אורט לשעבר, עוזי צוק, ביקש לתבוע את המנכ"ל צבי פלג - אך המחוזי והעליון פסקו שהוא פועל ממניעים אישיים וחייבו אותו בהוצאות משמעותיות
מירב ארד
על-פי כתב האישום אדרי חשוד בלקיחת שוחד של מאות אלפי שקלים בשש פרשות שונות במהלך השנים 2020-2013    במקביל להגשת כתב האישום הוגשה בקשה לחילוט רכושם של יעקב אדרי ונאשמים נוספים    מיארה הגישה בקשה להשייעת אדרי מתפקידו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il