X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מתקן אגירת אנרגיה במעלה גלבוע [צילום: אלירן גלילי]
הממשלה תקים מתקני אגירת אנרגיה לחרדים
רשות החשמל תייצר אסדרה של 'חשמל כשר' שתכלול הקמת מתקנים על-ידי חברת החשמל ומכירתם לאחר שלוש שנים משרד האנרגיה ורשות החשמל טוענים: תעריף החשמל לא יעלה אם הפיילוט יוכתר בהצלחה - ניתן יהיה להרחיב את הפרויקט לערים נוספות לצורך אספקת הביקושים הגוברים לחשמל

המדינה תאיץ הקמת מתקני ייצור חשמל ואגירת אנרגיה בערים וחיבורם לרשת החלוקה הציבורית באזורים אורבניים צפופים. על-פי ההחלטה, רשות החשמל תייצר את האסדרה המתאימה אשר תאפשר "חשמל כשר" בערים חרדיות אשר נמנעות מלהשתמש ברשת החשמל הארצית בשבתות, מטעמים של רצון להימנע משימוש בחשמל שיוצר בשבת.
שר האנרגיה והתשתיות, ישראל כ"ץ, צפוי להגיש לממשלה הצעת מחליטים, אשר תאיץ את הקמת מתקני אגירת החשמל. החלטת הממשלה בנושא תאפשר לחברת חשמל להקים מתקן פיילוט לחשמל כשר, מה שיאפשר לשוק ולרגולטורים לבחון בפועל את הישימות הטכנולוגית והמנגנון הנדרש ברשת החלוקה לטובת הפעלת חשמל כשר.
ממשרד האנרגיה ומרשות החשמל נמסר כי האסדרה הרוחבית לחשמל כשר ולפיילוט של חברת החשמל יגובשו כך שלא תהיה עלייה בתעריף החשמל כתוצאה ממהלכים אלה. זאת, משום שעלות הקמת המתקנים תוחזר לאחר שלוש שנים עם מכירת המתקנים ליזמים פרטיים, אשר ימשיכו להפעיל אותם. אם הפיילוט יוכתר בהצלחה - ניתן יהיה להרחיב אותו לערים נוספות, לצורך אספקת הביקושים הגוברים לחשמל ותוך ניצול טוב יותר של יכולות ייצור האנרגיה המתחדשת הסולארית על-ידי יצרנים פרטיים.
המודל הכלכלי שעליו נשען הפיילוט קובע כי מתקני האגירה הניזונים מאנרגיה מתחדשת ייטענו במהלך היום ויספקו חשמל בשעות הביקוש בלילה - במחיר גבוה מעלות הייצור שלו. עוד קובע המודל כי על-מנת להבטיח שמירה על התחרות במשק, חברת החשמל תמכור לשוק הפרטי את המתקן אותו תקים במסגרת הפיילוט תוך מספר שנים. ככלל, מתקן הפיילוט - בהספק של כ-20 עד 30 מגה-וואט - יהווה שיעור קטן מהיקף האגירה הצפויה בישראל שכן בשנים הקרובות צפויים לקום מתקני אגירה בהספק של מאות מגה-וואט.
בשנים האחרונות גדל משמעותית הצורך באגירת אנרגיה במשק החשמל, השאיפה להפחתת פליטות גזי החממה על-ידי מעבר לאנרגיות מתחדשות, שלרוב אינן זמינות לאורך כל שעות היממה ואינן יציבות, והרצון לעבור לתחבורה מבוססת חשמל, יחד עם ביקוש ל"חשמל כשר" מחזקים את הצורך בהרחבת השימוש באגירת אנרגיה וקידומה. אגירת אנרגיה חשמלית תהיה אחד האמצעים שיאפשרו את הרחבת ייצור החשמל באנרגיות המתחדשות בישראל.
כיום, חלק מן הקהילות החרדיות אשר מבקשות להימנע משימוש ברשת החשמל הארצית בשבתות מספקות לעצמן חשמל באמצעות גנרטורים המהווים סכנה בטיחותית גדולה למשתמשים, כאשר עלותם יקרה והם גם גורמים לזיהום סביבתי. ממשרד האנרגיה נמסר כי לנוכח ההתפתחות הטכנולוגית של מתקני אגירה והוזלת עלותם, קיימת הזדמנות למתן פתרון חליפי מתאים שיספק את צרכיה המיוחדים של אוכלוסייה זו, מה גם שפתרון זה בטיחותי ונקי יותר.
מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, הסביר כי במסגרת הפיילוט יוקם ציוד מיתוג ראשוני, על-מנת לאפשר אספקת חשמל כשר במקביל למתן מענה לצורכי מערכת החשמל הארצית. לדבריו, הצלחת הפיילוט, שלאחר כשלוש שנים ימכר לגורם פרטי, יאפשר פתיחת השוק לתחרות גם בהספקת חשמל כשר, לאחר שישימותו הטכנית, בדגש על הממשק של המתקן עם רשת החלוקה, תגיע לבשלות מלאה. "הפרויקט מורכב מאוד מבחינה מקצועית ותפעולית שלחברת החשמל הניסיון והידע להוציא אותו אל הפועל, לטובת הציבור במדינת ישראל", אמר.
לטענת שר האנרגיה והתשתיות, ישראל כ"ץ, מדובר בהחלטה המהווה בשורה משמעותית שתיטיב עם כלל הציבורים במדינת ישראל. "בניגוד לנטען במקומות שונים, תעריף החשמל לא יתייקר, וההחלטה התקבלה בהתאם למדיניות אותה אני מוביל - תוך שמירה על עקרונות של רגישות חברתית ותחרות במשק. האצת הבנייה של מתקנים לאגירת אנרגיה חיונית ומתבקשת עבור הביקוש ההולך וגובר ברחבי הערים המתפתחות, ותגדיל את השימוש באנרגיות מתחדשות. לצד זאת, ציבור רחב בישראל יוכל סוף-סוף לצרוך חשמל שלא יוצר בשבת - מבלי שהדבר יהווה עבורו סכנה בטיחותית ופגיעה סביבתית חמורה", אמר.
יו"ר רשות החשמל, אמיר שביט, אמר כי הרשות מברכת על תהליך מקצועי שנערך בשיתוף פעולה בין משרד האנרגיה לרשות החשמל, שיקדם אגירה במרכזי ערים ויועיל לקידום אנרגיות מתחדשות ומענה לביקושים הגוברים, תוך יצירת אפשרות לצריכת חשמל כשר למעוניינים בכך. "זאת, ללא עלות עודפת בתעריף החשמל לצרכן, ובהתאם להנחיית השר בנושא", כלשונו.

תאריך:  23/04/2023   |   עודכן:  23/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה תקים מתקני אגירת אנרגיה לחרדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
גאל שירותי ארוחות טוענת שטכנולוגיות להבים ביטלה ב-2017 הסכם הסעדה לשלוש שנים, תוך העלאת טרוניות שלא הייתה להן אחיזה במציאות
איתמר לוין
מבהירה שאסור לבן-גביר להתערב בפעילותה האופרטיבית של המשטרה באמצעות מימוש סמכותו לעסוק במינויים, ואגב כך להעביר מסרים בעלי אפקט מצנן
איציק וולף
משרד הביטחון הפיץ הנחיות לטקסי יום הזיכרון הכוללות תרחיש מהומה רבת משתתפים שתביא לסיכון נציג הממשלה בטקס: המשפחות השכולות ייאלצו לצאת מבית העלמין והטקס ימשיך במתכונת מצומצמת
עידן יוסף
שרי יהדות התורה והציונות הדתית הביעו התנגדות להמשך עבודות החישמול בשבת    שר האוצר אמר שאם סוגרים את איילון לצורך הפגנות אפשר לסגור גם לצורך עבודות    השר כץ: העבודות יתעכבו למשך שנים
מירב ארד
כך יו"ר ועדת הצעירים נעמה לזימי בדיון על אלימות ותיוג מפלה בידי שוטרים    נציגת המשטרה: לדברי המפכ"ל הענקת תעודת ההצטיינות תיבדק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il