X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אבוחצירא. "המימוש ימיט אסון של ממש" [צילום: פלאש 90]
גרוסקופף. לא הוכיחו את הטענה [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
גרוסקופף דחה את בקשתם של ברוך אבוחצירא ויהודה אבוחצירא לעכב את ביצוע פסק הדין שחייב אותם במס על הכנסותיהם השניים לא שילמו דבר במשך שבעת החודשים שחלפו מאז פסק הדין
▪  ▪  ▪

הרב ברוך אבוחצירא (ה"באבא ברוך") ישלם מיד לרשות המיסים 50 מיליון שקל. כך קבע שופט בית המשפט העליון, עופר גרוסקופף (25.4.23). השופט דחה את בקשת אבוחצירא לעכב את ביצועו של פסק הדין, אשר חייב אותו בתשלום מס על הכנסות בסך 73.3 מיליון שקל בשנים 2011-2003.
פסק הדין ניתן באוגוסט שעבר בבית המשפט המחוזי בתל אביב (השופט מגן אלטוביה), אשר דחה את רוב ערעוריהם של אבוחצירא (בנו של ה"באבא סאלי", הרב ישראל אבוחצירא) ובנו, יהודה אבוחצירא, על השומות שהוציאה להם רשות המיסים. בשנים אלו דיווח אבוחצירא על הכנסות בסכום אפס, אך במקביל הופקדו 52.8 מיליון שקל בחשבונותיו בבנק הפועלים ועוד 17.7 מיליון שקל בחשבונו של בנו. אבוחצירא גם לא דיווח, בהצהרת הון שהגיש בשנת 2008, על חשבון בבנק HSBC בפריז ועל חשבון בבנק הפועלים בניו-יורק.
אבוחצירא טענו, כי הכספים המתקבלים בהילולת ה"באבא סאלי" מועברים לעמותות בראשותו של ה"באבא ברוך" ולתרומות לקהילה; שחלק מהכנסתו של האב היא ממכירת חפצי קדושה שהיו שייכים לאביו-שלו; שאין הוא מעניק שירותי דת בצורה סדירה, אינו גובה תשלום עליהם והמתברכים יכולים לתרום לעמותות; ושחלק מן הכספים היו מתנות על-רקע רגשי-אישי. עוד טענו, כי עושרם המשותף בסוף 2008 היה 2 מיליון שקל בלבד והוא לא גדל בשנתיים שלאחר מכן.
אלטוביה קיבל את עמדת פקיד השומה, אשר התבססה בין היתר על פסיקתו של בית המשפט העליון בעניינו של הרב יקותיאל אבוחצירא - בן-דודו של ה"באבא ברוך". עוד הוא מציין, כי אבוחצירא אישר בעדותו את הקשר בין הפעילות הדתית לבין הכנסות, וכי אף אמר שיש משפחות של יוצאי מרוקו הדואגות לפרנסתו "כדי שאוכל לעסוק רוב היום בלימודי תורה". ואילו בנו אישר שאביו מקבל קהל פעמיים בשבוע ועורך אירועים גדולים קבועים. אלטוביה מסיק, כי מדובר בפעילות נרחבת ותדירה, וכי זו - לצד היקף הסכומים בהם מדובר - מוליכים למסקנה שמדובר בפעילות עסקית החייבת במס.
רק 40,000 שקל בחודש
אבוחצירא ערערו לבית המשפט העליון ובחודש שעבר ביקשו לעכב את ביצוע פסק הדין (דהיינו, הם לא שילמו דבר במשך חצי שנה למרות פסיקת בית המשפט). לטענתם, סיכויי הערעור טובים משום שבפסק דינו של אלטוביה נפלו טעויות מהותיות: ההכנסות שלהם נובעות מ"זכות אבות" ומיועדות לפעילות העמותות שבראשותם ולרווחת קהילתם. עוד הם טוענים, כי פקיד השומה התעלם מכך שהונם גדל באופן מזערי בלבד, וכי אין לסווג את הכספים שקיבלו מחסידיהם כהכנסה מעסק או משלח יד.
לגבי סכום המס טענו אבוחצירא, כי הוא מסתכם ב-50 מיליון שקל; המדינה לא הגישה הערכה משלה, וגרוסקופף אומר שמן הסתם זהו הסכום הנכון. לדברי השניים, הונם נאמד ב-250,000 שקל בלבד והכנסותיהם החודשיות מסתכמות ב-40,000 שקל - סכום שבקושי מספיק לקיומם, במיוחד לנוכח העובדה שהמצב הרפואי שלהם ושל נשותיהם אינו משופר. "ביצוע פסק הדין ימיט עליהם ועל בני משפחותיהם אסון של ממש", טענו.
המדינה התנגדה לבקשה וציינה שהיא מעוררת תמיהות, לנוכח העובדה שבשנים 2011-2005 הופקדו 60 מיליון שקל בחשבונו של ברוך אבוחצירא. המדינה מעריכה שגם בשנים הבאות הוא נהנה מהכנסות גבוהות, ואין זה נכון שהשניים חיים רק ממשכורותיהם. בתגובה טענו אבוחצירא, כי הכנסותיהם פחתו במידה ניכרת בחצי השנה שחלפה מאז פסק הדין.
ככלל חובה לשלם מיד
בדחותו את הבקשה מזכיר גרוסקופף, כי ככלל - הגשת ערעור אינה עילה לעיכוב ביצוע. יתרה מזאת: החוק מקפיא אוטומטית תשלום מס עם הגשת ערעור למחוזי - אך לא עם הגשת ערעור לעליון, מה שמלמדת שקיימת חובה לשלם מיד את הסכום שנפסק. אבוחצירא לא הוכיחו שייגרם להם נזק בלתי הפיך ממימוש מיידי של פסק הדין: תצהירם אינו מתייחס להכנסותיהם לאחר 2011 ולכן יש להניח שהפעילות העסקית - בהיקף זה או אחר - נמשכה בשנים אלו. לצד זאת, הסיכוי שהערעור יתקבל במלואו "איננו מן המשופרים"; ומצבו הרפואי של נישום אינו עילה שלא לפתוח בהליכים לגביית סכום מס כה גבוה.
נימוק נוסף, ממשיך גרוסקופף, הוא השיהוי הניכר בהגשת הבקשה. "במהלך תקופה זו עשו המבקשים דין לעצמם ונמנעו שלא כדין מלשלם את חיוב המס שהוטל עליהם. עמדו למבקשים דרכי פעולה אשר היו יכולות להביא לדחיית מועד תשלום החוב מבלי שתהיה בכך הפרה של הדין, אך הם בחרו שלא לנקוט בהן. כך, הם היו יכולים לבקש לעכב את ביצועו של פסק הדין באופן ארעי תוך מתן ארכה להגיש את הראיות החסרות, והם אף היו יכולים לפנות למדינה ולבקש את הסכמתה לעיכוב ארעי כאמור. שיקול זה פועל גם הוא לרעתם". את אבוחצירא ייצגו עוה"ד דורון ברזילי ונעמי עיני-פלדמן, ואת המדינה - עו"ד יורם הירשברג.

תאריך:  25/04/2023   |   עודכן:  25/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון חייב את "באבא ברוך" לשלם מיד מס בסך 50 מיליון שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
GNAV BEN GANAV, AD MATAI YAALO
POKE'ACH EEVRIM  |  25/04/23 18:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שופטת בית המשפט המחוזי מרכז גזרה 30 חודשי מאסר על סוחר נשק ולא נימקה זאת - למרות שהחוק קובע עונש מינימום של 45 חודשים ודורש טעמים מיוחדים להקלה
איתמר לוין
ארבעה שופטים פסקו ושניים נוספים הסכימו: הוצאות של עד 30,000 שקל בתיקים בהם לרוב לא מקובל לפסוק הוצאות
איציק וולף
בהר הרצל בירושלים נפתח הטקס הממלכתי המרכזי לזכר חללי מערכות ישראל    בבית העלמין בעספיא מנעו כניסה של השרה גילה גמליאל ובבאר שבע נשמעו צעקות והיו עימותים בין באי בית העלמין    נאום ראש הממשלה עבר ללא הפרעות וללא קריאות ביניים
איציק וולף
איציק וולף
בשלושת החודשים הראשונים של השנה נרשמו 5.1 מיליון לינות במלונות התיירות בארץ    עדיין אין חזרה לנתוני התיירות שנרשמו לפני שפרצה מגפת הקורונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il