X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פערי שכר בין רופאים מבוגרים לצעירים ובין גברים לנשים [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
רופא מומחה מהמרכז מרוויח ב-45% יותר מעמיתו מהפריפריה
הממונה על השכר במשרד האוצר פרסם דוח הנוגע לשכר העובדים בבתי החולים הציבוריים בישראל השכר הממוצע עומד על 20,472 שקל כרבע מהרופאים נמצאים לקראת פרישה לפנסיה 61% מרופאי אף-אוזן-גרון לקראת גיל פרישה "לפעול לתכנון כוח האדם לאור תחזיות כוח האדם העתידי"

השכר ממוצע למשרה בבתי החולים הציבוריים בישראל עמד בשנת 2021 על 20,472 שקל, והשכר החציוני למשרה עמד על 16,684 שקל - ללא שינוי ניכר לעומת שנת 2020. כך עולה מדוח שפרסם (יום ד', 3.5.23) הממונה על השכר במשרד האוצר, אפי מלכין. עם זאת, בעשור האחרון עלה שכרם של העובדים המתמידים בכ-42%.
מן הדוח עולה עוד כי שכרם הממוצע של עובדי בתי החולים הכלליים גבוה ב-14% משכרם של עובדי בתי החולים הגריאטריים וב-7% משכרם של עובדי בתי החולים הפסיכיאטריים.
דוח הממונה על השכר מגלה כי בעשור האחרון עלה מספר הרופאים ב-36% - קצב גידול מהיר יותר מקצב גידול האוכלוסייה, שגדלה בפרק זמן זה ב-18%.
השכר הממוצע של אחים ואחיות בבתי החולים עומד על כ-21,598 שקלים. ככלל, ואף בדרגה התחילית, שכרן של האחיות גבוה משמעותית מהשכר הממוצע במשק, וכן משכר דרגות תחיליות בדירוגים אחרים במערכת הבריאות, ועומד על כ-17,800. כמו-כן, היחס בין שכר האחים והאחיות לשכר הממוצע בישראל גבוה מממוצע ה-OECD וממרבית המדינות כך שבישראל, שכר האחים והאחיות גבוה פי 1.5 מהשכר הממוצע במשק.
מספר התורנויות החודשי הממוצע שמבצע רופא מתמחה בבית חולים ירד לאורך השנים בכל הארץ ובכל מקצועות ההתמחות. בשנת 2021 מספר התורנויות שביצע מתמחה בחודש בבתי החולים הכלליים עמד על 5.1, לעומת 6.4 בשנת 2012. למרות זאת, עדיין קיים פער במספר התורנויות הממוצע בין תחומי ההתמחות השונים ובין בתי חולים באזורים גאוגרפיים שונים. מתמחה בפריפריה העמוקה מבצע בממוצע 5.6 תורנויות בחודש, זאת ביחס ל-4.9 תורנויות בחודש שמבצע מתמחה במרכז.
כרבע מהרופאים המומחים המועסקים בבתי החולים נמצאים לקראת גיל פרישה (רופאים מעל גיל 60 ורופאות מעל גיל 55). כך למשל, 61% מהמומחים ברפואת אף, אוזן וגרון נמצאים לקראת גיל פרישה. כיום, לא מתבצע כל תכנון של מערך ההתמחויות, וכל בית חולים מקבל בעצמו את ההחלטה כמה מתמחים להכשיר בכל תחום. הממונה על השכר ציין כי יש לפעול לתכנון כוח האדם במערכת הבריאות לאור תחזיות על היצע כוח האדם העתידי, ובחינת צרכים עתידיים בראיה רוחבית, של רפואת בתי החולים ורפואת הקהילה.
הדוח מציג את פערי השכר המשמעותיים בין רופאים המועסקים באזור המרכז לרופאים המועסקים בפריפריה. כך למשל, מומחה בכיר המועסק בפריפריה ישתכר בממוצע 45% יותר מעמיתו המועסק במרכז.
עוד עולה מן הדוח כי דירוגי הרופאים, עובדי המעבדה והרוקחים בבתי החולים מאופיינים בפערי שכר גדולים ביחס לעובדים מאותו הדירוג. כדי לצמצם את אי-השוויון בין עובדים ותיקים לעובדים מתחילים, יש להמשיך ולהתמקד בהסכמי השכר הבאים בתוספות שכר דיפרנציאליות ולפעול לשיפור השכר התחילי, יחד עם התאמת מבנה השכר לשוק העבודה המודרני. בקרב הרופאים, פערי השכר הם הגדולים ביותר, כאשר רופאים בעשירון העליון משתכרים בממוצע פי 5.2 מאשר רופאים בעשירון התחתון.
ממצא נוסף מעלה פערי שכר משמעותיים שקיימים בין גברים לנשים בבתי החולים. פערים אלה נובעים, בין השאר, מהבדלים בהיקף העבודה הנוספת, מבחירת התמחות שונה ומייצוג נמוך יחסית של נשים במשרות בכירות.

תאריך:  03/05/2023   |   עודכן:  03/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רופא מומחה מהמרכז מרוויח ב-45% יותר מעמיתו מהפריפריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
איתמר לוין
איתמר לוין
הכפר הלימודי טוען, כי יורשותיה של שמחה חתוכה לא השלימו את תרומת 5 מיליוני השקלים לה התחייבה לפני פטירתה
מירב ארד
ממשל ביידן ביטל ביוני האחרון את הדרישה מנוסעים נכנסים להציג בדיקה שלילית לקורונה, אך הותיר את התנאי קבלת החיסון בהתאם לדרישת המרכז לבקרת מחלות ומניעתן    הדרישה צפויה להתבטל בשבוע הבא
איציק וולף
הפסקת האש הושגה בתיווך קטאר, מצרים והאו"ם    הייתה אמורה להיכנס לתוקף בשעה 2:00 אחר חצות, אך היא הופרה אחרי זמן קצר בירי רקטות לעבר ישראל עד שנכנסה לתוקף ב-4:00
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il