X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: מקרקעי ישראל]
המשרד להגנת הסביבה: עלייה בהיקף הפסולת הנקלטת באתרים מוסדרים
פעילות ענף הבנייה בישראל מייצרת 6.85 מיליון טונות פסולת בנייה בשנה. מתוכם נקלטו באתרים מוסדרים כ-5.9 מיליון טונות פסולת בנייה. כ-900 אלף טונות, כ-13% מכמות הפסולת שעל-פי ההערכה יוצרה בישראל, עולה החשש כי טופלו באופן לא חוקי או הושלכו בשטחים פתוחים

המשרד להגנת הסביבה מפרסם דוח תמונת המצב לטיפול התופעה בפסולת בנייה לשנת 2021, ממנו עולה כי נרשמה עלייה בהיקף הפסולת הנקלטת באתרים מוסדרים בשנים האחרונות. פעילות ענף הבנייה בישראל מייצרת 6.85 מיליון טונות פסולת בנייה בשנה. מתוכם נקלטו באתרים מוסדרים (אתרי מיחזור ומטמנות) כ-5.9 מיליון טונות פסולת בנייה. לגבי כ-900 אלף טונות (כ-13% מכמות הפסולת שעל-פי ההערכה יוצרה בישראל) עולה החשש כי טופלו באופן לא חוקי או הושלכו בשטחים פתוחים.
מניתוח רב שנתי של הנתונים עולה מגמת עלייה בהיקפי פסולת הבנייה המועברת לטיפול באתרים מוסדרים בשנים האחרונות. הדבר מעיד גם על צמצום היקף הפסולת שלגביה קיים חשש שהושלכה באופן לא חוקי.
מתוך סך פסולת הבנייה שנקלטה באתרים המוסדרים, כ-3.9 מיליון טונות (כ-66%) הועברו לתהליכי מיחזור שונים, ומתוכם כ-3.6 מיליון טונות (כ-61% מסך פסולת הבנייה שנקלטה באותם אתרים) שווקו כחומרי בנייה ממוחזרים לענפי הבנייה והסלילה ושימשו תחליף לחומרי גלם ראשוניים.
יתר הפסולת הועברה להטמנה (כ-900 אלף טונות המהווים כ-17%) או שממתינה לטיפול באתרים השונים (כ-1 מיליון טונות המהווים כ-17%). באופן כללי, מדובר על המשך מגמת הגידול בפעילות המיחזור והשימוש בחומרי הבנייה הממוחזרים המשווקים לענפי הבנייה והסלילה בישראל מאז שנת 2015.
עוד ניתן להצביע על עלייה לאורך השנים בכמות מתקני הטיפול בפסולת הבנייה. כיום פועלים בישראל 37 אתרים מוסדרים המורשים לקלוט ולטפל בפסולת בנייה, זאת ביחס לשנת 2015 שבה פעלו 24 אתרים בלבד.
בנוסף לתמונת המצב, הדוח מפרט את עיקר הפעולות שביצע המשרד בשנה החולפת כדי להסדיר ולקדם את התחום. בין יתר הפעולות: תמיכה בהקמה של 18 מערכי איסוף ובקרה אזוריים ברחבי הארץ לטיפול בפסולת בנייה בהיקף של כ-45 מיליון שקל, אשר ייתנו מענה לכ-166 רשויות מקומיות; תמיכה בהקמה של מתקני מיחזור נוספים של פסולת בנייה בהיקף של כ-160 מיליון שקל; קידום תקנים לשילוב חומרים ממוחזרים בחומרי בנייה; ומדריכים לניהול פסולת באתר בנייה והריסה בררנית; ופעולות להגברת הפיקוח והאכיפה על תנועת הפסולת.
כמו-כן, פעל המשרד לקדם את חוק פסולת בנייה, שעבר בקריאה ראשונה בכנסת, במסגרתו תוטל חובה על יצרני הפסולת להתקשר ישירות עם אתר קצה המורשה לקלוט פסולת בנייה שאושר והוכר על-ידי המשרד להגנת הסביבה כאתר מורשה, שרק אליו ניתן יהיה לפנות פסולת הבנייה המיוצרת על ידיהם.

תאריך:  07/05/2023   |   עודכן:  07/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשרד להגנת הסביבה: עלייה בהיקף הפסולת הנקלטת באתרים מוסדרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הוסיף: מדובר במספר שיא. הסיכולים האלה כרוכים בפעולות מורכבות, כולל כניסה ללב הערים, תוך מינימום פגיעה בכוחותינו ובבלתי מעורבים
מירב ארד
סך התעבורה הפנימית במרס 2023 הגיעה ל-99% מהקיפה בהשוואה למרס 2019, בעוד שהתחבורה הבינלאומית התאוששה ל-82%
איתמר לוין, לונדון
כמה הערות ותובנות בעקבות הכתרתו של המלך צ'רלס השלישי, כולל הנקודה היהודית    עוד קצת סיפורים מלונדון של ערב ההכתרה, כולל המוזאונים וקובנט גארדן
יצחק דנון
איציק וולף
בנק לאומי הודיע כי הוא צופה ירידת ערך בסך של כמיליארד שקלים בגין ההשקעה בבנק ואלי האמריקני בדוחות הרבעון הראשון של 2023    "לפי הערכות ראשוניות, הפחתת שווי זו צפויה להקטין את הרווח הצפוי של הבנק לרבעון הראשון של שנת 2023 בכ-50%"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il