X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
אושר אחד לקריאות שנייה ושלישית:
המרכז לגביית קנסות יגבה מעתה למעלה מ-700 סוגי אגרות וחובות

כדי לשפר את מערך גביית האגרות הממשלתיות, מוצע להסמיך את המרכז לגביית קנסות לגבות חובות בשל אגרות ממשלתיות, הכוללות אגרות רישוי לעיסוק במקצועות, רישום והנפקות רישיונות, וכן חובות בשל קנסות והוצאות המוטלים על-ידי ועדות משמעת או בתי דין, לטובת המדינה, למספר מקצועות מוסדרים לדרישת יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן, השימוש בפקודת המיסים גבייה ייפסק ברגע שהחוב עובר למרכז לגביית קנסות

ועדת החוקה אישרה (יום ב', 8.5.23) לקריאות שניה ושלישית את פרק ג' (גבייה ממשלתית) מתוך הצעת חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2023 ו-2024), התשפ"ג-2023.
הצעת החוק נועדה להרחיב את סוגי החובות שייגבו ע"י המרכז לגביית קנסות ולשנות את הכללים הנוגעים להמצאת דרישת התשלום לחייב על-ידי המרכז. כדי לשפר את מערך גביית האגרות הממשלתיות, מוצע להסמיך את המרכז לגביית קנסות לגבות חובות בשל אגרות ממשלתיות, הכוללות אגרות רישוי לעיסוק במקצועות, רישום והנפקות רישיונות, וכן חובות בשל קנסות והוצאות המוטלים על-ידי ועדות משמעת או בתי דין, לטובת המדינה, למספר מקצועות מוסדרים. זאת, מכוח רשימה של למעלה מ-40 חוקים המפורטים בתוספות הרביעית והחמישית המוצעות. לפי דברי ההסבר להצעת החוק מדובר על למעלה מ-720 סוגי אגרות.
בנוגע לכללי ההמצאה - מוצע להעניק למנהל המרכז לגביית קנסות או סגנו סמכות להורות על תחליף המצאה במקום הסמכות הקיימת כיום לרשם המרכז, רק במקרה מאוד ספציפי של קנס פלילי שהוטל על נאשם שנכח בעת מתן גזר הדין, שכן במקרה כזה ברור כי החייב מודע לקיומו של החוב. נוכח העובדה שמדובר בהעברת הסמכות מגורם מעין שיפוטי כמו רשם המרכז לגורם מינהלי, מוצע לקבוע כי סמכות זו לא תהיה ניתנת לאצילה לעובדי המרכז.
בנוסף, מוצע לקבוע כי החובה לשלוח דרישה לתשלום חוב בדואר רגיל תיעשה בו-זמנית לשליחת הדרישה לתשלום החוב בהמצאה לפי תקנות סדר הדין האזרחי.
הדרישה לתשלום החוב בהמצאה לפי תקנות סדר הדין האזרחי.
עו"ד אלעזר שטרן, סגן יועמ"ש הוועדה הבהיר את התיקונים העיקריים שערכה הוועדה בהצ"ח: הובהר שברגע שהחוק עובר למרכז לגביית קנסות הוא לא ייגבה באמצעות פקודת המיסים גביה. עוד ניתן מענה לכך שלא מבטלים את דרישת התשלום הראשונה בדואר רגיל אלא מאחדים את ההודעה הנשלחת בדואר רגיל עם ההודעה הנשלחת בדואר רשום עם אישור מסירה ושולחים אותם בו זמנית,וע"י כך מקצרים את משך הזמן. עוד ניתן מענה לחוסר הנחת שהביע יו"ר הוועדה ח"כ רוטמן לעניין של תחליף המצאה ע"י מנהל המרכז ולא ע"י הרשם והוחלט שהאפשרות להשאיר תחליף המצאה ע"י מנהל המרכז תהיה רק כשהחייב מודע לקיום החוב, תסריט מאוד ספציפי במצב בו החייב נכח במתן גזר דין נגדו.
ח"כ גוטליב: "בדוח מבקר המדינה עולה התנהגות מאוד חמורה ודרקונית של המרכז לגביית קנסות ביחס לאזרחים. למרות זאת אצביע תחת משמעת קואליציונית. באשר לגזר דין שמטיל קנס חסר לי שיהיה חלף קנס. ברגע שמרכז הקנסות לא שוקל את זה, יש לראות איך פונים אל בעל החוב כשהוא עדיין במאסר ומאפשרים זאת בצורה מסודרת. בחוק זה לא רשום ואין גזר דין בו ניתן קנס שאין חלף מאסר בצדו".
עו"ד מורן כרמון, ראשת התחום הכלכלי בסנגוריה הציבורית: "התיקון ביחס לדיון הקודם הוריד את כל התאגידים ובעלי המקצועות הזקוקים לרישיון, את כל הגופים היותר מתוחכמים מחזקת הידיעה לצורך תחליף המצאה, והשאיר רק את הנאשמים בקנסות הפליליים, דווקא את הגורמים המוחלשים הללו שבמעמד גזר הדין הם שומעים שיש קנס, ורק הם אמורים להבין ולעבד את הדבר הזה, כשלמעלה משנה אנחנו לא נמצאים במציאות הקודמת בה אפשר היה לגשת למזכירות בית המשפט ולקבל שובר תשלום, דבר שנפסק לפני שנה. כלומר יש ידיעה עמומה ללא שובר לתשלום שמגיע או לא מתישהו בהמשך ואז נסתפק בתחליף המצאה, וכל הדבר הזה יכול להוות בסיס להפעלה של מאסר חלף קנס, שזו סנקציה שלא קיימת בשום חוב אחר למעט בקנסות פליליים, ודווקא לגבי אוכלוסייה מוחלשת, הסובלת מכ"כ הרבה בעיות שלא בהכרח מבינה במעמד גזר הדין שום דבר ביחס לקנס, וחשופה למאסר חלף קנס, דווקא היא נשארת חשופה בצריח, לתחליף המצאה שהוא לא המצאה אמיתית, זו בעיה מאוד גדולה".
ח"כ ארז מלול: "יש הסכמה קואליציונית וגם אופוזיציונית, איש לא רוצה לעזור למתחמקי חוק ויש לדאוג שישלמו את חובם. אני מקריא לכם את דברי השופט גדען גינת שאמר שלאחר פסיקת בג"ץ יש לדאוג להגיע לחייב, כדי שלא יעמוד בפני שוקת שבורה שעד שמגיעים אליו יש ריביות ופיגורים. לפקיד יש שיקול דעת ועליו להפעילו במשורה. לא צריכים להטביע יותר אלא לעזור לצאת מהמים. ההתמחות שלי כעו"ד הייתה במשרד העוסק בהוצל"פ וראיתי מה שעוברים ואלו הליכים נוראיים שיש להכניס בהם קצת נשמה".
ח"כ קריב: "אנחנו מברכים על הסיכומים שהושגו לצמצום תחולת החוק".
הצ"ח אושרה פה אחד בקולותיהם של מ"מ היו"ר ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) והח"כים טלי גוטליב (הליכוד), ארז מלול (ש"ס) וגלעד קריב (העבודה).

תאריך:  08/05/2023   |   עודכן:  08/05/2023
+תיקון חוק הירושה יאפשר קיום צוואות קל יותר
00:27 09/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התיקונים המוצעים בחוק הירושה צפויים להקל על יחידים בקיום צוואה או צו ירושה במקרים שאינם בסמכות בית המשפט לענייני משפחה  ▪  רשמים לענייני ירושה יוכלו לתת צו ירושה במקרים  ▪  יופסק הפיקוח השוטף של האפוטרופוס הכללי על כלל מנהלי העיזבון, למעט במקרים מיוחדים שהוגדרו

ביטול הפיקוח השוטף של האפוטרופוס הכללי [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהדות התורה והשבת  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק זאב פינדרוס / Yitzhak Ze'ev Pindrus  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  ש"ס  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המרכז לגביית קנסות יגבה מעתה למעלה מ-700 סוגי אגרות וחובות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
ועדת העבודה והרווחה דנה בסעיפי פרק ח' לחוק ההסדרים: מניעת עידכון גמלה כפול לגמלאי קבע בדירוג המחקר ומתן גמישות בהכללת רכיבי שכר במשכורת הקובעת לזכאי פנסיה תקציבית
מירב ארד
איסור המיזוג יחול על חברות שהן ספק גדול, עם מחזור של מעל כ-307 מיליון שקל נכון ל-2021. בנוסף המחזור המינימלי יעלה ל-30 מיליון שקל, כך שחברות גדולות לא יוכלו להתמזג עם חברות שמחזור המכירות שלהן מעל 30 מיליון שקל נכון ל-2021    האיסור נקבע כהוראת שעה לשנה וחצי, עד סוף שנת 2024
מירב ארד
הוועדה החליטה כי התיקון יהיה הוראת שנה ל-4 שנים, כאשר שרת התחבורה תוכל, באישור ועדת הכלכלה, להאריך את התקופה בעד 4 שנים נוספות
עידן יוסף
ישראל היום: ראש הממשלה עורך בימים אלה סבב שיחות עם ח"כים ממפלגתו במטרה להימנע מהפתעות בהצבעות התקציב ולחדד מסרים בראיונות    בכיר בליכוד: "יש בלאגן, אנשים עדיין מדברים על הרפורמה"
איציק וולף
יו"ר ועדת הכספים הגיב על ביקורת שהשמיע יו"ר ישראל ביתנו על התוכנית לאישור פיילוט לפרויקט אגירת חשמל    "התוכנית מצוינת, מי שאומר אחרת פשוט לא מבין בנושא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il