X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר סמוטריץ' וראש הממשלה נתניהו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
גביית המיסים ירדה ב-7%; הגירעון עלה ל-0.3%
מגמת הגידול בגביית המיסים שחודשה אחרי הקורונה נבלמה באמצע 2022 הכנסות המדינה ממיסוי מקרקעין נחתכו בשיעור חד של 49%

הגירעון הממשלתי התרחב בחודש אפריל 2023 לרמה של 0.3% מן התוצר (4.9 מיליארד שקל). כך עולה מנתונים שפרסם (יום ב', 8.5.23) משרד האוצר.
חודש אפריל הסתיים בעודף של 3.3 מיליארד שקל, בהשוואה לאפריל 2022, שהסתיים בעודף של כ-8 מיליארד שקל. מתחילת השנה נרשם עודף מצטבר של כ-17.4 מיליארד שקל, אך הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים עמד על כ-4.9 מיליארד שקל. באפריל נרשמו הכנסות של כ-40.6 מיליארד שקל, ומתחילת השנה הסתכמו ההכנסות ב-161.2 מיליארד שקל - ירידה של כ-3.2% לעומת ההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד, שעמדו על 166.6 מיליארד שקל. בחודש אפריל נרשמו הוצאות של כ-37.2 מיליארד שקל, ומתחילת השנה עמדו הוצאות הממשלה על 143.8 מיליארד שקל, לעומת הוצאות של 134.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול בשיעור של כ-6.9%.
גביית המיסים ירדה בחודשים ינואר עד אפריל 2023 בשיעור של 7.4%. בשיעורי מס אחידים, ירדו הכנסות המדינה ממסים באפריל 2023, במונחים ריאליים, ב-5% לעומת אפריל 2022. הגביה ממסים ישירים ירדה ב-8% לעומת אשתקד, הגביה ממסים עקיפים ירדה ב-2% והגביה מאגרות ירדה ב-2%. הירידה בהכנסות ממסים הישירים הנה בעיקר בהכנסות ממיסי מקרקעין ומס הכנסה.
בחודשים ינואר עד אפריל 2023 הסתכמו ההכנסות ב-149.3 מיליארד שקל, לעומת 156 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בשיעורי מס אחידים, ירדו ההכנסות ממסים ב 7%. הכנסות ממסים ישירים ירדו ב-10% וההכנסות ממסים עקיפים ירדו ב-3% לעומת ינואר-אפריל 2022.
הכנסות מאגרות נשארו כמעט ללא שינוי. הירידה בחודשים ינואר עד אפריל 2023 מוסברת בעיקר על-ידי הכנסות גבוהות בתקופה המקבילה אשתקד, שבה נרשם גידול ריאלי של 20% בסך ההכנסות ושל 27% בהכנסות ממסים ישירים, ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2021.
עוד נמסר מן האוצר כי נתוני המגמה הצביעו על גידול בגביית המיסים בשיעור של 5% משנת 2012 עד שנת 2019. מגמת העלייה נקטעה בשנת 2020 עם פרוץ משבר הקורונה, אך חודשה כבר בסוף שנת 2020 ומאז ועד השיא של המחצית הראשונה של שנת 2022 הגבייה גדלה בקצב מהיר מהרגיל.
נתוני הגבייה מאמצע שנת 2022 מצביעים על מגמת ירידה בקצב שנתי של 6% לעומת השיא של המחצית הראשונה של שנת 2022. עם זאת, הגבייה היום נמצאת מעל קו המגמה טרום משבר הקורונה.
הירידה החדה ביותר בהכנסות ממסים ישירים נרשמה במיסוי המקרקעין, שם נרשמה ירידה ריאלית של 49% בהכנסות - מ-1.9 מיליארד שקל באפריל 2022, למיליארד שקל השנה. הגביה ממס שבח ירדה בשיעור של 56%, והגביה ממס רכישה ירדה בשיעור של 45% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
באוצר ציינו עם זאת, כי מדובר בחודש עם מעט ימי עבודה בשל החגים. וכי אומנם גם באפריל 2022 היה חג הפסח, אך אז היו יותר ימי עבודה מאשר השנה. במצטבר מתחילת השנה ירדו ההכנסות ממיסי מקרקעין ב-35%.

תאריך:  08/05/2023   |   עודכן:  08/05/2023
+סמוטריץ' על קרן הארנונה: "חברי ליכוד מקבלים איומים"
16:42 08/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר האוצר אומר כי בעלי כוח מפעילים לחצים על חברי הכנסת להתנגד לקרן ערבות הדדית  ▪  "מדובר במהלך שיאיץ את הבנייה ויוזיל את יוקר המחיה ואת מחירי הדיור. הניסיון הזה לפגוע בתקציב ובהקמת הקרן לא יעבור"

סמוטריץ'. לא נשלים עם הפרת משמעת [צילום: אורן בן-חקון/פלאש 90]
+האיחוד האירופי לא יאפשר לבן-גביר לנאום
15:13 08/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מבטל את קבלת הפנים שלו כדי שהשר מעוצמה יהודית לא ינאם בה מטעם הממשלה  ▪  סביבת בן-גביר: "האיחוד האירופי, שמתיימר לייצג את ערכי הדמוקרטיה והרב-תרבותיות, נוהג בסתימת פיות לא דיפלומטית"

בן-גביר. התעקש לנאום [צילום: פלאש 90]
+השר אקוניס: "מציע לבן-גביר לא להתנהג בילדותיות"
10:18 08/05/23  |  מירב ארד

השר אופיר אקוניס בראיון לכאן רשת ב': "האלימות המשתוללת היא בלתי נסבלת, אני מציע לא להחרים בצורה ילדותית ישיבות ממשלה והצבעות בכנסת. חרמות אינן שיטות של עבודת ממשלה".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גביית המיסים ירדה ב-7%; הגירעון עלה ל-0.3%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
שר האוצר אומר כי בעלי כוח מפעילים לחצים על חברי הכנסת להתנגד לקרן ערבות הדדית    "מדובר במהלך שיאיץ את הבנייה ויוזיל את יוקר המחיה ואת מחירי הדיור. הניסיון הזה לפגוע בתקציב ובהקמת הקרן לא יעבור"
עידן יוסף
מבטל את קבלת הפנים שלו כדי שהשר מעוצמה יהודית לא ינאם בה מטעם הממשלה    סביבת בן-גביר: "האיחוד האירופי, שמתיימר לייצג את ערכי הדמוקרטיה והרב-תרבותיות, נוהג בסתימת פיות לא דיפלומטית"
עידן יוסף
חמישה חודשים בלבד אחרי הודעת הליכוד כי לראשונה מזה שנים - אין כספים קואליציוניים בהסכמים, נחשף כי חלק גדול מהתקציב יועבר לסוגיות דתיות, ובעיקר חרדיות
איציק וולף
השר לביטחון לאומי משיב לעקיצה ששיגר לעברו שר הביטחון לאחר שנעדר מישיבת הממשלה    "בשנים האחרונות ראיתי עשרות נרצחים. צריכים להפסיק את ההכלה"
גדי חיטמן
ניסיתי לחשוב על ההישגים של בן-גביר בארבעה חודשים בתפקיד. מצאתי רק אחד: הבטחה מראש הממשלה להקים משמר לאומי. מתי, כמה, משימות, כפיפות, היקף כוח אדם, ממשקים גם גופים קיימים - כל זה יידון בהמשך. העיקר שנתניהו הבטיח ואיתמר מרוצה. זהו. חוצמזה ממש לא הצלחתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il