X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשלחת מבקרת במשרד האוצר
קרן המטבע: חוסר הוודאות סביב הרפורמה מסכן את צמיחת ישראל
משלחת קרן המטבע הבינלאומית הגישה היום סיכום ראשוני של הדוח על כלכלת ישראל לשנת 2022 קובעת כי מאזן הסיכון נוטה לכיוון השלילי, ומשקף, בין היתר, סיכונים חיצוניים ואת חוסר הוודאות המתמשך סביב הרפורמה השר סמוטריץ': "ההודעה של קרן המטבע מהווה תעודת הוקרה לחוסנו של המשק"

המשלחת השנתית של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) בראשות מיגל סגוביאנו הגישה (יום ד', 10.5.23) לשר האוצר ולנגיד בנק ישראל מסמך סיכום ראשוני עם סיום פגישות המשלחת בארץ. קרן המטבע צפויה לפרסם בהמשך את הדוח הסופי על כלכלת ישראל לשנת 2022.
הדוח מתאר את תנאי הרקע הכלכליים של המשק הישראלי ואת צעדי המדיניות הפיסקליים שביצעה הממשלה והמדיניות המוניטרית שהפעיל בנק ישראל להתמודדות עם האינפלציה ולמיגורה. הדוח גם עוסק בסוגיות חשובות על סדר היום של ממשלת ישראל וכן מתוארים בדוח גם האתגרים העומדים בפני הכלכלה הישראלית והמלצות לתוואי המדיניות בהמשך.
נכתב בו כי בעקבות התאוששות יוצאת דופן מהמגיפה המעוגנת ביסודות כלכלה איתנים, התחזית היא שהצמיחה תאט באופן נרחב ביחס לפוטנציאל, כאשר האינפלציה תרד ליעד הטווח עד סוף 2024. עם זאת, מאזן הסיכון נוטה לכיוון השלילי, ומשקף, בין היתר, סיכונים חיצוניים ואת חוסר הוודאות המתמשך סביב הרפורמה המוצעת במערכת המשפט.

לדברי המחברים, חוסר הוודאות המתמשך סביב הרפורמה מהווה סיכון שלילי בולט עבור הצמיחה. "בהיעדר הופעתו של פתרון בר קיימא מבחינה פוליטית, המשך אי-הוודאות עלול להעלות משמעותית את מחיר הסיכון במשק, ולהידוק התנאים הפיננסים - גורם מפריע להשקעה ולצריכה, עם השלכות פוטנציאליות על הצמיחה, גם בטווח הארוך יותר", נכתב. "כמו בכל מדינה, שמירת חוזקו של שלטון החוק יהיה חשוב להצלחה כלכלית", סיכמו.
משרד האוצר ובנק ישראל הודו על הפרסום ואמרו כי הם מעריכים את העבודה המאומצת של משלחת קרן המטבע. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' אמר שזו עבודה מקצועית ומעמיקה. לדבריו, "ההודעה של קרן המטבע מהווה תעודת הוקרה לחוסנו של המשק הישראלי ומציינת לחיוב את שיעורי הצמיחה של ישראל בשנת 2022, את האבטלה הנמוכה, את יציבות המערכת הפיננסית, ואת הירידה המרשימה ביחס חוב-תוצר המעידים על החוסן והדינמיות של הכלכלה הישראלית. ההודעה מצביעה על יציבות ואיתנות כלכלית לצד הצורך בנקיטת צעדי מדיניות להתמודדות עם אתגרים מבניים ומחמיאה על התקציב השמרני והאחראי השומר על מרחב פיסקלי ומאפשר התמודדות עם מגמות והתפתחויות כלכליות".
נגיד בנק ישראל, הפרופסור אמיר ירון: "אני מודה לאנשי קרן המטבע על עבודתם היסודית והמקצועית בשבועות האחרונים והשיח המשותף והפורה עימם. הדוח מצביע על תנאי הבסיס הכלכליים האיתנים של המשק הישראלי, לצד האתגרים העומדים בפניו וכן על מגוון צעדי המדיניות החיוניים שמפעיל בנק ישראל למיגור האינפלציה ולשמירה על יציבות הכלכלה הישראלית וקידומה. נלמד לעומק את הדוח הסופי שיפורסם בהמשך לתקציר זה על שלל המלצותיו החשובות".

תאריך:  10/05/2023   |   עודכן:  10/05/2023
+מנגנון אישור מקדים לשרת התחבורה בעבודות רכבת בשבת
10:37 10/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עבודות הרכבת בשבת מתרחבות ובשבת האחרונה הוגדל מספר התחנות שבהן עבדו, ועבודות התקיימו גם ברכבת הקלה בירושלים ובמירון  ▪  סיכום בע"פ מחזיר נוהל ישן מחייב את שרת התחבורה לתת אישור לפני כל הגשת בקשה לקבלת היתר עבודה בשבת  ▪  בניגוד למה שנמסר לקבינט הכלכלי - לא קיימת ועדת הסכמות בנושא

עבודות הרכבת בשבת [צילום: נוכרי, באדיבות בחדרי חרדים]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרן המטבע: חוסר הוודאות סביב הרפורמה מסכן את צמיחת ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
עבודות הרכבת בשבת מתרחבות ובשבת האחרונה הוגדל מספר התחנות שבהן עבדו, ועבודות התקיימו גם ברכבת הקלה בירושלים ובמירון    סיכום בע"פ מחזיר נוהל ישן מחייב את שרת התחבורה לתת אישור לפני כל הגשת בקשה לקבלת היתר עבודה בשבת    בניגוד למה שנמסר לקבינט הכלכלי - לא קיימת ועדת הסכמות בנושא
עמנואל בן-סבו
כפטריות אחר הגשם או כדגלי ישראל במחאה צצו הדאגות לשלום תנועת הליכוד בקרב מבקשי רעתה    כמעיין מפכה מייצרים "דורשי טובת" הליכוד קטטות רחוב מילוליות, ירי בלתי מבוקר והפגזות המסמאות את מוחו של הציבור המחייך אל מול ניסיונות הנפל של הפרד ומשול
איציק וולף
מגמת הגידול בגביית המיסים שחודשה אחרי הקורונה נבלמה באמצע 2022    הכנסות המדינה ממיסוי מקרקעין נחתכו בשיעור חד של 49%
עידן יוסף
שר האוצר אומר כי בעלי כוח מפעילים לחצים על חברי הכנסת להתנגד לקרן ערבות הדדית    "מדובר במהלך שיאיץ את הבנייה ויוזיל את יוקר המחיה ואת מחירי הדיור. הניסיון הזה לפגוע בתקציב ובהקמת הקרן לא יעבור"
עידן יוסף
מבטל את קבלת הפנים שלו כדי שהשר מעוצמה יהודית לא ינאם בה מטעם הממשלה    סביבת בן-גביר: "האיחוד האירופי, שמתיימר לייצג את ערכי הדמוקרטיה והרב-תרבותיות, נוהג בסתימת פיות לא דיפלומטית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il