X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מכתב התחייבות מהאוצר
התקבלה פשרת ביטן לטיפול בענף הפטם
לאחר שבוע של דיונים סוערים בוועדת הכלכלה אושרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת הפשרה ובכך סיימה הוועדה לאשר את פרקי חוק ההסדרים שהועברו לטיפולה התיקון לחוק התחרות נועד לצמצם את הפטור החקלאי לבצע הסדר כובל בענף הפטם היו"ר קיבל, בהתאם לדרישתו, התחייבות של מנכ"ל האוצר וראש אגף התקציבים למתן פיצוי לחקלאים שייפגעו מהמהלך

ועדת הכלכלה אישרה (יום ה', 11.5.23) להכין לקריאה שנייה ושלישית את פרק ט"ז מתוך הצעת חוק התוכנית הכלכלית לשנות התקציב 2024-2023 (חוק ההסדרים), העוסק בהגברת התחרות בענף המזון והטואלטיקה. מדובר בדיון הרביעי שמקיימת הוועדה בנושא צמצום הפטור החקלאי, שנועד לבטל את האפשרות לבצע הסדר כובל בענף הפטם, כך שמגדלי עופות, או גורמים הקשורים אליהם, המחזיקים במשחטה לא יוכלו להיות חלק מהסדר כובל.
בדיונים הקודמים ביקש היו"ר דוד ביטן מהצדדים לנסות להגיע לפשרה, באופן כזה שלא יפגע בחקלאים הקטנים, יאפשר לטפל ברווחים הגדולים של האינטגרציות ואף יוריד מחיר לצרכן. בפתח הישיבה הנוכחית, הודיע היו"ר ביטן כי בהתאם לדרישתו תהיה רשת-ביטחון לסיוע לחקלאים שייפגעו, בשנים 2026-2024. ההצבעה התקיימה רק לאחר ביטן קיבל מכתב התחייבות בעניין זה, בחתימת מנכ"ל משרד האוצר וראש אגף התקציבים.

תיאור וניתוח שוק הפטם והביצים / סקירה
מסמך זה מתאר ומנתח את שוק הפטם והביצים. המסמך כולל נתונים על שוק הפטם והביצים, תיאור השפעת משטר מכסות ייצור שהיה נהוג בשוק הפטם בחודשים אוגוסט 2012 עד ספטמבר 2015, תיאור השפעת משטר מכסות ייצור בשוק הביצים שנהוג כיום, וניתוח ההשלכות העיקריות. .(20 עמ')
קליפת הביצה חלון הראווה לניהול ממשק מיטבי של להקת הטלה כבדה או קלה / חוברת
חוברת זו עוסקת בתהליך יצירת הביצה בכללותו, ומתמקדת בעיקר באופן התהוות הקליפה. זהו עולם מופלא ומורכב מאוד, המשלב תהליכים רבים ופעילויות ביולוגיות, אשר מתנהלים בסדר מופתי ובאופן מבוקר ומדויק להפליא בגוף המטילה. השלמת התהליך במלואו, קצבו ומחזוריותו בתקופת ההטלה - כל אלה משקפים נאמנה את מצב העופות ואת תנאי התחזוקה שלהם מיום הבקיעה ואילך. (38 עמ')
ענף הלול - היבטים באסדרה, בטיפול ובפיקוח / דוח מבקר המדינה
[צילום: דוברות הכנסת]

לפי ההצעה, גופים שנמצאים בקשר בתוך אינטגרציה עם משחטה יוכלו להמשיך לתאם ביניהם את הפעילות, אך האינטגרציות שלהן משחטות שונות לא יוכלו לבצע תיאום כמויות של גידולי עוף בניהן. היו"ר אמר כי הבעיה היא התניית שירות בשירות, והסביר כי אינטגרציה שמוכרת אפרוחים למגדל מכריחה אותו לקנות ממנה את התערובת ולשחוט אצלה את העוף, ולכן החקלאים הקטנים שבויים של האינטגרציות. על-מנת להגן על החקלאים הקטנים דרש ביטן כי בשלוש שנים הקרובות יהיו האינטגרציות חייבות להמשיך לתת לחקלאים הקטנים את אותם שירותים שנתנו להם השנה. הוא אף שב וחזר על דרישתו להקפיא את עליית מחירי הגרעינים.
עם זאת, לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות, ובתום דיון סוער, הציג היו"ר ביטן פשרה לפיה החקיקה תיכנס לתוקף ב-1 באוקטובר השנה, כאשר לשרי האוצר והחקלאות תינתן סמכות להשהות אותה למשך 9 חודשים בשנת 2024, ולמשך חצי שנה מ-2025 ואילך. אם אחד מהשרים חושב שהתנאים מצריכים עצירת החקיקה הוא יפנה לממונה על רשות התחרות ולמועצת הלול להתייעצות. הגופים יעבירו לו את המלצתם בתוך 7 ימים, ואם לא העבירו יראו את חובת ההתייעצות ככזו שבוצעה.
לאחר מכן יפנה אותו שר לשר השני ויבקש ממנו לקבוע את הצו לעצירת החקיקה. אם השניים יסכימו הצו יקבע, ואם לא יוכל השר המבקש את הצו לפנות לממשלה, ולה יהיו 14 ימים להכריע. את החקיקה ניתן יהיה להשהות לעד 9 חודשים במהלך 2024, ולחצי שנה החל ב-2025 ואילך. בנוסף הציע היו"ר ביטן סעיף תקדימי בחקיקה, לפיו גם ועדת הכלכלה תוכל להניע תהליך שישהה את התיקון לחוק. הוועדה תוכל לקבל החלטה לפנות לכל אחד מהשרים ולבקש מהם להתחיל את תהליך ההשהיה.
שלשום הודיע היו"ר על הקמת צוות מטעם הוועדה, שיבחן את הנעשה בענף באופן רצוף ובראשו יעמוד ח"כ אלון שוסטר. היו"ר ביטן אף הודיע שייקח חלק בצוות. ח"כ שוסטר הגיב ואמר כי הוא מתנגד לחקיקה, אך לא מתנגד להקמת הצוות, שהוא נחוץ בכל מקרה.
בתחילת הדיון נימקו חברי האופוזיציה את ההסתייגויות שלהם להצעת החוק. ח"כ שוסטר אמר כי רבים חושבים שזה לא ראוי ששר החקלאות לא השתתף בדיונים, ולא פעל להוציא את ההצעה מחוק ההסדרים. לדבריו, ההצעה היא רעה ולא מאוזנת. בין היתר ביקש שוסטר לדחות את כניסת ההצעה לתוקף לינואר 2024, כאשר עד אז יגישו הכלכלנית הראשית באוצר והממונה על התחרות דוח לוועדת הכלכלה, אודות השפעת המהלך על המחיר לצרכן, ואם יתגלה שאין לכך השפעה על המחיר לצרכן לשר החקלאות תהייה סמכות לדחות את כניסת החוק לתוקף.
ח"כ שלי טל מירון הוסיפה כי זו רפורמה גדולה מדי מכדי לבצע אותה באופן הזה, אותו כינתה "מחטף בחיפזון". היא הוסיפה, כי יוקר המחיה חשוב לכולם, אבל הרפורמה הזו היא בקצה של הקצה ולא תשפיע על הכיס של הצרכן, ופנתה ליו"ר ביטן ואמרה לו: "אם יש מישהו אמיץ בבית הזה שיכול לעצור את התהליך זה אתה, ואני מבקשת שתעצור את זה".

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ מיכאל ביטון אמר כי כשיש מלחמה אנחנו מוצאים את החקלאים בגבולות, וקרא ליו"ר ביטן להביא את הדברים בהסכמה ולא על הראש של החקלאים ובהשפלה בחקיקה שמגבילה אותם. ח"כ מטי צרפתי הרכבי הוסיפה כי כשמטפלים ביוקר המחיה צריך להתחיל מהגדול לקטן, ואמרה שלא התרשמה שההשפעה של ההצעה תהייה כל כך משמעותית. ח"כ נעמה לזימי ציינה כי יש הבטחות יפות על הנייר שלא מגובות בהצעת החוק, ובהיעדרם יש חשש שהכוונה היא לחסל את הענף.
בתגובה לדברים, אמר ביטן כי חלק מיוקר המחיה קשר לחקלאות, ואי אפשר להתעלם מזה. "אם אתם לא רוצים להילחם ביוקר המחיה תגידו את זה", אמר היו"ר ביטן. על בקשות הדחייה אמר היו"ר ביטן, כי הוא סבור שגם אם נדחה את זה בעוד שלוש שנים נהייה באותה בעיה, ולכן צריך לקבל החלטה. באשר לבקשה להגיע להסכמה, אמר כי נציגי הענף כלל לא מוכנים להידברות, ולכן לא ניתן להגיע להסכמה.
מנכ"ל מועצת הלול, שמואל לויט, אמר כי התוצאה של החקיקה תהיה 180 מעלות ממה שהתכוונו המחוקקים. הוא שב והזכיר כי היום יש שוק חופשי, והענף עומד בפני משבר של עודפים ביוני-יולי. הוא הסביר כי למרות שיש אפשרות היום לעשות הסדרים, עדיין כל אחד עושה מה שהוא רוצה, והחקיקה היא שתביא לכך שהענף יתארגן מחדש סביב האינטגרציות, כי הברירה של המגדלים במושבים, שהיום מייצרים את התחרות, תהייה או להיסגר או להצטרף לאינטגרציות. לדבריו, התוצאה תהייה שוק ריכוזי שיעלה את המחיר לצרכן.
ח"כ ששון גואטה, ששב וביקש לעשות גילוי נאות ואמר כי התפטר ממועצת הלול ועניינו האישי נמצא בבדיקת המחלקה המשפטית של הכנסת, ביקש כי הצעת החוק לא תיכנס לתוקף עד שלא יהיו תקנות שיסדירו פיצוי לחקלאים שיפגעו. ח"כ לזימי טענה כי אי-הסכמה נציגי הממשלה אומרת דרשני. נציג המגדלים, יעוז אברג'יל, טען כי החקיקה תפגע ביכולת לספק עופות בכשרויות מהדרין, והסביר כי כדי לעשות את זה המשחטות צריכות להחליף בניהן עופות. הוא שב ואמר כי התוצאה לחקלאים במושבים תהיה "גזר דין מוות", כלשונו.

[צילום: דוברות הכנסת]

ביטן התייחס לדברים וביקש מנציגי האוצר ומשרד החקלאות לבדוק את הטענה כי יהיו פחות חקלאים עצמאיים, ואם זה אכן יקרה עוד לפני שהחוק נכנס לתוקף קרא להם לדווח לוועדה על כך. הוא ציין כי יכנס את הוועדה במהלך חודש יוני, כדי לבחון את מצב הענף. בנוסף שב וביקש מח"כ שוסטר להתחיל לבדוק את הנתונים והאם ניתן להגיע להסכם עם החקלאים.
לפי ההצבעות התייחס נציג האוצר, גל ברנס, לדרישת היו"ר ביטן באשר לרשת ביטחון לחקלאים, והקריא את נוסח המכתב שנמסר ממנכ"ל משרד האוצר וראש אגף התקציבים. לאחר מכן התקיימו הצבעות, בתחילה נדחו הסתייגויות האופוזיציה כאשר 4 התנגדו להסתייגויות, בהן היו"ר ביטן, ח"כ דנינו, ח"כ עמית הלוי וח"כ אתי עטייה, ורק 3 תמכו בהם ח"כ שוסטר, ח"כ טל מירון וח"כ צרפתי הרכבי. לבסוף אושרה הצעת החוק המתוקנת ברוב של 4 תומכים, בהם היו"ר ביטן, ח"כ דנינו, ח"כ הלוי וח"כ עטייה, לעומת 3 מתנגדים בהם ח"כ שוסטר, ח"כ טל מירון וח"כ צרפתי הרכבי. ח"כ לזימי נכחה בהצבעות אך לא הצביעה מאחר שלמפלגתה אין נציג בוועדה.

תאריך:  12/05/2023   |   עודכן:  12/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אלון שוסטר / Schuster Alon  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוקר המחיה  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התקבלה פשרת ביטן לטיפול בענף הפטם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
ועדת הכספים הגדילה את שיעור הסכומים שיקבלו הערים החלשות יותר, וגם התשלום עבור הארנונה העסקית, שהיה בסכום גבוה, הוקטן משמעותית    נציגת השלטון המקומי: "מקווים לטוב, בחשש ובדאגה"
עידן יוסף
משרד האנרגיה הציע התקנת פאנלים סולאריים על מבנים לתנועות נוער בהשקעה של כ-70 מיליון שקל כאשר ההחזר על ההשקעה מוערך בתוך 6.5 שנים    המכון לחקר ימים ואגמים הציע שלפחות 10% מהכנסות הקרן יועברו לטובת מבט צופה פני עתיד של הים, ואילו הפרופסור איתן ששינסקי הציע להקצות סכומים מסוימים למחקר על אנרגיה ואקלים
עידן יוסף
שר הבריאות השיב לח"כ אבי מעוז כי הוא אינו מתכוון להתעסק בשילוט הרב-מגדרי שהוצב בכינוס של משרד הבריאות    ח"כ מעוז בתגובה: "האם שיבוש לשון הקודש שבה ניתנה תורה ובה נבראו שמים וארץ זהו בסך-הכל עיצוב גרפי?"
עידן יוסף
תנועת "כנפיים של קרמבו" נאלצה לצמצם את פעילותה עקב ירידה בתמיכה הממשלתית. שר הרווחה מרגי, הודה בדילמה ואמר כי במשרד עובדים על פתרון המאפשר בידול לפי סוג הנכות במענקים ובמכרזים בשנת 2024    חשף עלייה במימון לתנועה ב-2022, אך אמר שהפתרון האמיתי הוא שהממשלה תקבל החלטה על תקצוב הארגון
עידן יוסף
ח"כים מהליכוד הביעו עמדה אופוזיציונית נגד ראש הממשלה, טענו שאין מקום לחוק הזה ודרשו לדחותו    יועצו של ראש הממשה קרא לכל ח"כי הקואליציה לתמוך בחוק ועורר את זעם האופוזיציה    גפני: ראשי רשויות מהדרום ביקשו לקיים ההדיון למרות המצב הביטחוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il