X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנכ"ל דיסקונט, אורי לוין [צילום: דוברות בנק דיסקונט]
רווח דיסקונט זינק 29%: 1.27 מיליארד שקל
הכנסות הבנק עמדו על 4.3 מיליארד שקל, לעומת 3.1 מיליארד שקל ברבעון הראשון אשתקד יחלק לבעלי המניות דיבידנד בסך של 381 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון הראשון של השנה
יו"ר דיסקונט, שאול קוברינסקי [צילום: רמי זרניגר]

בנק דיסקונט סיים את הרבעון הראשון של שנת 2023 ברווח נקי של 1.27 מיליארד שקל ובתשואה להון בשיעור של 20.1%. כך עולה מן הדוחות הרבעוניים שפרסם (יום ד', 17.5.23) הבנק. מדובר בזינוק של 29% לעומת הרווח הנקי שנרשם בסוף הרבעון הראשון של 2022, אשר עמד על 983 מיליון שקלים.
בניטרול מימוש נכסים והפרשות הנובעות מהפרדת פעילות כאל, הסתכם הרווח הנקי בסך של כ-1.20 מיליארד שקל לעומת 668 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
התשואה להון של בנק דיסקונט הגיעה ברבעון הראשון של שנת 2023 לשיעור של 20.1% לעומת 18.3% ברבעון המקביל אשתקד. בניטרול רכיבים מסוימים, הגיעה התשואה להון לשיעור של 19% לעומת 12.4% ברבעון המקביל אשתקד.
דיסקונט מגדיל את תשלום הדיבידנד ל-30% מהרווח הנקי, והוא יסתכם בגין הרבעון הראשון של השנה בסך של 381 מיליון שקל.
הכנסות בנק דיסקונט הסתכמו ברבעון הראשון של השנה בסך של 4.3 מיליארד שקל לעומת 3.1 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. בניטרול מכירת נכסים, הסתכמו ההכנסות בסך של 4 מיליארד שקל לעומת 2.7 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. סך כל ההון של הבנק עמד בסוף מרס על כ-26.7 מיליארד שקל לעומת 25.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול בשיעור של 5%.
האשראי לציבור, נטו הסתכם בסוף מרס 2023 בסך של 249 מיליארד שקל לעומת 241 מיליארד שקל בסוף שנת 2022, גידול בשיעור של 3.5%. הגידול באשראי לציבור ברבעון הראשון של שנת 2023 משקף את הצמיחה במיקודים שנקבעו בתוכנית האסטרטגית המעודכנת: האשראי לדיור (משכנתאות) גדל ב-2.5%, האשראי לעסקים בינוניים גדל ב-5.6%, האשראי לעסקים גדולים גדל ב-6.9%, והאשראי למשקי בית ללא הלוואות לדיור גדל ב-1.2% מתחילת השנה.
ברבעון הראשון של השנה רשם בנק דיסקונט הוצאה בגין הפסדי אשראי בסך של 204 מיליון שקל, לעומת הקטנת הוצאות בסך של 60 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור ההוצאה להפסדי אשראי עמד ברבעון הראשון של שנת 2023 על 0.33%. העלייה נבעה בעיקר מהוצאות על בסיס קבוצתי בעקבות גידול ביתרות אשראי, גידול ברכיבי ההתאמות האיכותיות וגידול ברכיבי המקרו.
יו"ר דירקטוריון דיסקונט, שאול קוברינסקי, אמר כי קבוצת דיסקונט המשיכה לפעול בנחישות ובעקביות למימוש התוכנית האסטרטגית של הקבוצה, גם על-רקע התנודתיות ואי הוודאות אשר אפיינו את הרבעון הראשון לשנת 2023, תוך ניהול סיכונים מוקפד לצד יצירת ערך לכל בעלי העניין של הקבוצה.
"לאחר הודעתו של אורי לוין, מנכ"ל הקבוצה, על רצונו לסיים את תפקידו, הקים הדירקטוריון ועדת איתור בראשותי, אשר מקיימת בשבועות אלו תהליך מעמיק ויסודי שבסיומו ימנה הדירקטוריון מנכ"ל חדש לקבוצה. אני מודה לאורי על השנים שבהן הוביל את הבנק לביצועים ותוצאות יוצאות דופן ומאמין שגם מתוך השינוי הנוכחי בנק דיסקונט ימשיך לצמוח ולהתפתח ולהיות שחקן משמעותי בזירה הפיננסית", אמר.
אורי לוין, מנכ"ל קבוצת דיסקונט, התייחס גם הוא אל התוצאות ואמר כי הוא גאה לסכם עוד רבעון עם רווחי שיא, ביצועים חזקים וצמיחה אחראית. התוצאות משקפות יישום נחוש של אסטרטגיית הקבוצה באופן עקבי, שנה אחר שנה, אשר מניב פירות הן ללקוחות והן לבעלי המניות.
"לאחרונה הודעתי על כוונתי לסיים את תפקידי כמנכ"ל הקבוצה. אין לי ספק שהעוצמה הארגונית יוצאת הדופן של דיסקונט, יחד עם הדירקטוריון וההנהלה החזקים, המנהלים והעובדים המחויבים מבטיחים שהמסע של דיסקונט כגוף מוביל ימשיך ויוביל את הקבוצה לפסגות חדשות", אמר.

תאריך:  17/05/2023   |   עודכן:  17/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורי לוין / Uri Levin
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רווח דיסקונט זינק 29%: 1.27 מיליארד שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שווקים פיננסיים
איציק וולף
הרווח הנקי עמד ברבעון הראשון של כ-15 מיליון שקל    הירידה - למרות עלייה של 3% במכירות    החברה תחלק בעוד שבועיים דיבידנד של כ-7.5 מיליון שקל
איציק וולף
חברת כרטיסי אשראי לישראל סיימה את הרבעון הראשון ברווח נקי של 263 מיליון שקלים - זינוק של 228.7% לעומת הרווח שנרשם אשתקד    ההכנסות עלו ב-65.7% ועמדו על 918 מיליון שקל    עלייה של 12.8% בהוצאות בגין תשלומים לבנקים
איציק וולף
הרווח הנקי של בנק יהב עמד בסוף הרבעון הראשון על 97.1 מיליון שקל, לעומת 48 מיליון שקל אשתקד    הכנסות ריבית נטו עלו ב-50% בשל עלייה בהיקף הפעילות במגזר השקלי ובשל עליית ריבית בנק ישראל
איציק וולף
בנק לאומי הודיע כי הוא צופה ירידת ערך בסך של כמיליארד שקלים בגין ההשקעה בבנק ואלי האמריקני בדוחות הרבעון הראשון של 2023    "לפי הערכות ראשוניות, הפחתת שווי זו צפויה להקטין את הרווח הצפוי של הבנק לרבעון הראשון של שנת 2023 בכ-50%"
איציק וולף
חברת אפל פרסמה תחזית מעודכנת להכנסות ולרווח לרבעון השני של השנה    מכירות אפל צפויות להגיע ל-51.33 מיליארד דולר    מניות אפל עלו במסחר המאוחר בכ-2.5%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il