X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פתרון למפלס הירוד [צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90]
המשרד להגנת הסביבה בוחן פתרונות לנסיגת ים המלח
עתיד ים המלח על הפרק: השרה להגנת הסביבה עידית סילמן ומנכ"ל המשרד גיא סמט קיימו סיור מקצועי וכנס בים המלח על-מנת לבחון דרכי פעולה להתמודדות עם הנסיגה החמורה של הים והשלכותיה; השרה: "שמנו לנו למטרה לגבש ולקדם חלופה לייצוב מפלס ים המלח נעשה זאת באופן הסביבתי ביותר, תוך התחשבות באינטרסים החברתיים והכלכליים במרחב, וכדי להבטיח עתיד טוב יותר לתושבי האזור ולדורות הבאים"
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ראש המועצה האזורית תמר, ניר ונגר:
"ים המלח הוא פנינת טבע ומשאב ייחודי המושך אליו התעניינות ותיירים מהארץ ומן העולם. המועצה האזורית תמר עוסקת דרך קבע בהיבטים השונים של החיים בסביבת ים המלח. אני שמח שיש שרה בממשלת ישראל ששמה את נושא התייבשות ים המלח על סדר היום של המדינה והממשלה. כמו שעם ישראל קיבל את ירושלים למשמרת עולם, כך גם אנו קיבלנו את ים המלח ומחובתנו לעצור את ההתייבשות שלו למען הדורות הבאים".

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן ומנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, קיימו סיור מקצועי ראשון בים המלח יחד עם אריה כהן, ראש המועצה האזורית מגילות וניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר, כדי לראות מקרוב את השפעות ירידת מפלס ים המלח על המרחב ולבחון דרכי פעולה להתמודדות עם הנושא. במהלך הסיור ביקרו בחוף מינרל שנסגר עקב היפערות בולענים, בתצפית על חוף עין גדי שנסגר אף הוא עקב בולענים, ובמרחב התעשייתי שבין האגן הצפוני לאגן הדרומי (כולל מניפת צאלים ומצרי לינץ') כדי ללמוד על ההשפעות הסביבתיות של התעשיה במרחב. בכוונת המשרד להגנת הסביבה להשלים עבודה טכנית הנדסית-כלכלית על החלופה לייצוב המפלס עד סוף השנה.
בתום הסיור התקיים כנס בהשתתפות תושבי האזור, נציגים ממשרדי ממשלה וארגוני חברה אזרחית. מטרת הכנס לשתף את הציבור בכיוונים הנבחנים על-ידי המשרד, לשמוע הצעות לפתרונות מפי אנשים וארגונים שעוסקים בים המלח, ולהתקדם לעבר תוכנית עבודה לקידום פתרון למפלס ים המלח.
בהמשך לפרסום טיוטת מסמך המדיניות לעתיד ים המלח שגיבש צוות בין-משרדי בראשות המשרד (יוני 2022), התקבלו הערות ציבור רבות בנושא החלופות לייצוב המפלס. לאור הערות אלו נמשכת בחינת חלופות ופיתוח חלופות שיתנו מענה לצרכים השונים במרחב. מפלס ים המלח מהווה סוגיה סביבתית מורכבת המשלבת היבטים גיאופוליטיים, צרכים אזוריים אקוטיים למים שפירים, עלויות כלכליות משמעותיות והשפעות סביבתיות החורגות מתחומי אגן ים המלח.
המשרד מקדם בשיתוף עם כלל הגורמים הרלוונטיים, גיבוש חלופה מוסכמת להתמודדות עם ירידת מפלס ים המלח. בכל פתרון לייצוב המפלס יש להבטיח כי הזרמת מי ים או מי רכז מהתפלה לא תפגע בצביון האגם ולא תגרום לסיכון של אזורים אחרים מחוץ לאגן ים המלח.
דוברות המשרד להגנת הסביבה מסרה כי המשרד רואה במרחב ים המלח נכס טבע ייחודי ברמה לאומית ועולמית ופועל להעלות את הנושא על סדר היום הממשלתי. כל זאת מתוך תפיסה שמרחב ים המלח מחייב הסתכלות ארוכת טווח שתבטיח את שימורו לטובת הציבור הרחב ולדורות הבאים. בנוסף, מקדם המשרד עבודת היערכות הנדרשת בפן הסביבתי לקראת תום הזיכיון בים המלח בשנת 2030. כל זאת בשיתוף פעולה עם החשב הכללי במשרד האוצר וכלל הגורמים הרלוונטיים.

תאריך:  17/05/2023   |   עודכן:  17/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשרד להגנת הסביבה בוחן פתרונות לנסיגת ים המלח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הכתובת, שנחשפה בחפירות של רשות העתיקות, היוותה כנראה קבלה או רשימת תשלומים לעובדים, שכתב לעצמו אדם שעסק בפעילות המסחרית שהתקיימה בירושלים של ימי הבית השני    על לוח האבן הקטן נחרתו אותיות ומספרים, והוא התגלה במיקום שנחשב לשטח מסחרי שוקק
איציק וולף
רשמה גידול של 2.5% בהכנסות ברבעון הראשון של השנה והן הסתכמו ב-1.08 מיליארד שקל    הרווח התפעולי עלה בשיעור חד של 26% - בעיקר בשל גידול בהכנסות מחבילות סלולר ומשירותי נדידה בחו"ל
איציק וולף
הכנסות הבנק עמדו על 4.3 מיליארד שקל, לעומת 3.1 מיליארד שקל ברבעון הראשון אשתקד    יחלק לבעלי המניות דיבידנד בסך של 381 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון הראשון של השנה
איציק וולף
יו"ר מרכז השלטון המקומי, איש הליכוד חיים ביבס, טוען כי מפלגתו הפכה לשבויה בידי מפלגות קיצוניות שעלולות להביא לסופה של המפלגה    "שמח שהרפורמה נעצרה רגע לפני התהום, לא פוחד להגיד את הדברים, אבל ברגע שאתה אומר את האמת - אתה הופך לשמאלן"
עידן יוסף
רק אחוז קטן, כ-1%, מתוך 14 מיליון המסמכים בארכיון צה"ל ומערכת הביטחון נגישים כיום לציבור. רוב החומר בארכיון הצבאי והביטחוני, כ-95%, מסווג בצורה כלשהי    ארכיון המדינה: חייבים לאזן בין ביטחון המדינה לבין זכויות הפרטיות תוך מתן שירות לציבור, המוביל להגבלות על תיקים מסוימים, כגון תיקי אימוץ ובתי משפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il