X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפיד. "דנים לעוני את החברה הישראלית כולה" [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
לפיד: "הממשלה מממנת את הרס עתיד הילדים"
תוקף את התנהלות הפוליטיקים החרדים: "ברגע שאתה מבקר אותם, או מביע ספק קל בצדקתם, הם מיד צועקים "שנאת חרדים! אנטישמיות!" מזהיר מפני ההשלכות על דור העתיד: "הילדים שלנו לא יעמדו בזה. כלכלית, הם הולכים להיות הדור הראשון של המדינה שיהיה עני יותר מהוריו"

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, תוקף את הקצאת הכספים הקואליציוניים של הממשלה ואישור קרן הארנונה, וכותב ברשומה ארוכה שפרסם בחשבון הטוויטר על ההשלכות העתידיות של מהלך זה: "אנחנו אוהבים את הילדים שלנו, ואנחנו רואים איך משתמשים בכסף שלנו כדי להרוס להם את העתיד. שוד הקופה הציבורית שמתנהל לנגד עינינו הוא גם שוד העתיד".
את הרשומה פתח לפיד במתקפה על התנהלות הפוליטקאים החרדים: "לפוליטיקאים החרדים יש שיטה: ברגע שאתה מבקר אותם, או מביע ספק קל בצדקתם, הם מיד צועקים "שנאת חרדים! אנטישמיות!" וכולם מתכווצים ומשתתקים. הרי שנאה היא דבר נורא. אז לא, חס וחלילה, אין פה שום שנאה. הפוך, הדיון הוא על אהבה."
בהמשך דבריו כותב לפיד: "השנה, 20 אחוז מתלמידי כיתות א' הם חרדים. הפוליטיקאים החרדים לא דנים רק את הילדים שלהם לעוני, הם דנים לעוני את החברה הישראלית כולה. בעבר, מדינת ישראל יכולה הייתה לממן את החרדים שאינם עובדים, כי המספרים היו קטנים בהרבה. היא כבר לא יכולה.
"הילדים שלנו לא יעמדו בזה. כלכלית, הם הולכים להיות הדור הראשון של המדינה שיהיה עני יותר מהוריו. ערכית, איך שלא תסובבו את זה, מדובר בחוזה חברתי לא הגון, מפני שנתח הולך וגדל מההכנסות של מעמד הביניים הישראלי ישמש כדי לפרנס אנשים שלא עובדים.
"הבעיה היא שכבר עכשיו רק 51% מהגברים החרדים עובדים, ובעתיד יעבדו הרבה פחות, מפני שזו תהיה התוצאה של התקציב שעובר עכשיו. מיליארדי שקלים יושקעו כדי לוודא שבבתי הספר החרדים לא ילמדו מקצוע, לא ילמדו מתמטיקה ואנגלית. אם הם ינסו לצאת לשוק העבודה, הקצבאות שלהם יפגעו.
"אנחנו המדינה היחידה בעולם שמשלמת לאנשים כסף כדי לוודא שהם לא רוכשים מקצוע ולא עובדים. הממשלה משקיעה סכומים חסרי תקדים כדי לוודא שהילדים האלה לא יצטרפו בעתיד לשוק העבודה. למשפחה חרדית יש בממוצע 6.7 ילדים (לפי נתוני הלמ"ס). זה מה שיצטרכו הילדים שלנו לממן.
"מה שמדינת ישראל זקוקה לו הוא בדיוק הפוך. תוכניות הכשרה מקצועית בהיקפים רחבים, התאמה של לימודי המתמטיקה והאנגלית למערכות החינוך החרדיות, עידוד של יזמות עסקית במגזר החרדי, להציב כיעד לאומי את אחוזי החרדים בארה"ב ובאירופה שיש להם תואר אקדמי."
בסיכום דבריו מבהיר יו"ר יש עתיד: "הבעיה היא לא היהדות, ולא לימוד התורה, הבעיה היא שאני לא יודע מה להגיד לילדים שלי. אני לא יודע איך להסביר להם שממשלת ישראל החליטה לממן את הרס העתיד שלהם, והיא עושה את זה בכסף של אבא ואימא שלהם".

תאריך:  18/05/2023   |   עודכן:  18/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר לפיד / Yair  Lapid
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד: "הממשלה מממנת את הרס עתיד הילדים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
משרד הביטחון הישראלי ומשרד ההגנה ההולנדי חתמו על הסכם יצוא ביטחוני ראשון בין המדינות, לאספקת מערכות משגרי רקטות ארטילריות מתוצרת אלביט מערכות, בהיקף של 305 מיליון דולר    פתרון ה-PULS יגביר את יכולתו של צבא הולנד לספק סיוע יעיל באש עקיפה
יאיר נבות
זוהי התקיפה התשיעית על העיר וסביבתה רק החודש. נראה שיש גם שינוי בבחירת היעדים - אלה כבר לא מתקני תשתיות כמו בתקיפות החורף, אלא התמקדות רוסית ביכולות הנ״מ המשופרות של אוקראינה, וככל הנראה גם במחסני תחמושת
עידן יוסף
משה סוויסה הורשע בעבירות משמעת במסגרת עבודתו במערך הכבאות    בנוסף לכך, הורשע עוד פעמיים כאשר הסתיר את עבירות המשמעת מוועדת המכרזים, וגם כשהודה בקבלת תרומה אסורה תוך ניגוד עניינים ויחסי מרות
איתמר לוין, יצחק דנון
אורנה בכר, לשעבר סגנית פקיד שומה, תובעת את היזם הדיגיטלי עומר ענתות בטענה שלא שילם לאחר שמנעה הליך פלילי נגדו והקטינה את הסכום בו חויב
איתמר לוין
כימיקלין וערן שליו תובעים מקבוצת פז 7 מיליון שקל בטענה להפרת הסכם לשת"פ    פז שמנים וכימיקלים: העמלה המקובלת היא 3%-4% בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il